Zużycie paliwa
Regulamin forum
link
link
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Zużycie paliwa
Tak sobie myślę po cichu, że co do spalania nowej wersji można się posiłkować trochę Sorento, ponieważ to te same silniki i zestawy. Oczywiście skrzynia biegów jest trochę inaczej zestrojona w Sorento, bo i waga nie ta, ale dlatego spalanie powinno być niższe. Jak czytam o Sorento, to mają wyniki spalania w mieście nawet 6,5 litra, a taka średnia norma to ok. 7 litrów. Sadzę, że w Sportage będzie około pół litra mniej. Bo na trasie to jeden i drugi pali dużo więcej, ale ponieważ Sortage jest lżejszy, to i spalanie w tych samych warunkach też powinno być mniejsze.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Zużycie paliwa
To ja się pochwalę spalaniem Sportage 2015, 2.0 CRDi bodaj 182KM, które wynosi aktualnie 5,9l/100km i w ostatnim roku wzrosło o 0,5l...
Jak widać da się, chociaż przyznam, że to auto i wynik mojego ojca, dla mnie rzecz absolutnie nieosiągalna. Dla porównania w swoim Carensie 1.7 CRDi, zależnie od tego czy jeżdżę dłuższy czas po mieście czy ruszam w trasę po autostradach bujam się od 8,6 do 9,1l/100km
Jak widać da się, chociaż przyznam, że to auto i wynik mojego ojca, dla mnie rzecz absolutnie nieosiągalna. Dla porównania w swoim Carensie 1.7 CRDi, zależnie od tego czy jeżdżę dłuższy czas po mieście czy ruszam w trasę po autostradach bujam się od 8,6 do 9,1l/100km
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 16 lut 2022, 19:17
- model samochodu: Sportage MY'22 1.6 T-GDI 180KM MHEV 7DCT 2WD Business Line
Re: Zużycie paliwa
Też się pochwalę.
10 lutego br. odebrałem z salonu MY'22 Sportage 1.6 MHEV 180PS automat DCT. Bardzo dbałem, aby w okresie docierania nie przekraczać obrotów itd.. - zgodnie z instrukcją (żeby nie było), przy czym nie uprawiałem żadnej "dziadkowo/niedzielnej" jazdy, ale jeździłem w trybie ECO.
Rzeczywiste spalanie w codziennej jeździe do pracy i z powrotem w Trójmiejskich korkach - od "baku na full do baku na full", wynosiło 9,6l/100km (dwa baki),- wg komputera identycznie.
Teraz auto jest już "dotarte". mam już 2200km na liczniku, dwa kolejne baki wlane, spalanie identyczne.
Oczywiście momentami się pobawiłem, czyli np. dużo tzw. żeglowania, hamowania silnikiem, powolnego ruszania ze świateł, bardzo delikatnego przyśpieszania itp, wówczas można osiągnąć 8,3-8,5, żeby sobie coś udowodnić. Na dłuższą metę jednak tak nie potrafię.
10 lutego br. odebrałem z salonu MY'22 Sportage 1.6 MHEV 180PS automat DCT. Bardzo dbałem, aby w okresie docierania nie przekraczać obrotów itd.. - zgodnie z instrukcją (żeby nie było), przy czym nie uprawiałem żadnej "dziadkowo/niedzielnej" jazdy, ale jeździłem w trybie ECO.
Rzeczywiste spalanie w codziennej jeździe do pracy i z powrotem w Trójmiejskich korkach - od "baku na full do baku na full", wynosiło 9,6l/100km (dwa baki),- wg komputera identycznie.
Teraz auto jest już "dotarte". mam już 2200km na liczniku, dwa kolejne baki wlane, spalanie identyczne.
Oczywiście momentami się pobawiłem, czyli np. dużo tzw. żeglowania, hamowania silnikiem, powolnego ruszania ze świateł, bardzo delikatnego przyśpieszania itp, wówczas można osiągnąć 8,3-8,5, żeby sobie coś udowodnić. Na dłuższą metę jednak tak nie potrafię.
Re: Zużycie paliwa
Sportage V 1,6 t-gdi 150 KM, skrzynia manualna FWD.
Wersja M+Smart.
Moje podsumowanie:
Reasumując przebieg 1 850 km. Cały czas na trybie: Normal. Zawsze wyłączony: S&S.
Zaraz po odebraniu przejechałem dużą część autostrady A1 na tempomacie 140 km/h. Spalanie 8,2 l/100 km.
Jeżdżąc po mieście i poza miastem zgodnie z przepisami max. 80 km osiągnąłem min. 5,9 l/100 km. Średnio wychodzi ok. 6,5 l/100 km.
Średnia dla w/w przebiegu: 7,6 l/100 km.
Po 1 600 km wymieniłem olej w ASO, bo zalecali i przy zakupie otrzymałem kupon na bezpłatną wymianę. Płaciłem tylko za materiały.
Wersja M+Smart.
Moje podsumowanie:
Reasumując przebieg 1 850 km. Cały czas na trybie: Normal. Zawsze wyłączony: S&S.
Zaraz po odebraniu przejechałem dużą część autostrady A1 na tempomacie 140 km/h. Spalanie 8,2 l/100 km.
Jeżdżąc po mieście i poza miastem zgodnie z przepisami max. 80 km osiągnąłem min. 5,9 l/100 km. Średnio wychodzi ok. 6,5 l/100 km.
Średnia dla w/w przebiegu: 7,6 l/100 km.
Po 1 600 km wymieniłem olej w ASO, bo zalecali i przy zakupie otrzymałem kupon na bezpłatną wymianę. Płaciłem tylko za materiały.
-
- Posty: 243
- Rejestracja: 18 lut 2022, 22:32
- model samochodu: Sportage V HEV 1.6 T-GDI, 230KM, FWD, 6AT, Business Line + PNS + AE+, Lunar Silver
Re: Zużycie paliwa
To mnie zmartwiłeś Ja będę miał HEV ale nawet Twoje wyniki wg zapewnień w salonie miały być w okolicach 7. Bo MHEV właśnie podczas ruszania miejskiego miał dużo dawać oszczędnościpabprs pisze: ↑06 mar 2022, 07:24 Też się pochwalę.
10 lutego br. odebrałem z salonu MY'22 Sportage 1.6 MHEV 180PS automat DCT. Bardzo dbałem, aby w okresie docierania nie przekraczać obrotów itd.. - zgodnie z instrukcją (żeby nie było), przy czym nie uprawiałem żadnej "dziadkowo/niedzielnej" jazdy, ale jeździłem w trybie ECO.
Rzeczywiste spalanie w codziennej jeździe do pracy i z powrotem w Trójmiejskich korkach - od "baku na full do baku na full", wynosiło 9,6l/100km (dwa baki),- wg komputera identycznie.
Teraz auto jest już "dotarte". mam już 2200km na liczniku, dwa kolejne baki wlane, spalanie identyczne.
Oczywiście momentami się pobawiłem, czyli np. dużo tzw. żeglowania, hamowania silnikiem, powolnego ruszania ze świateł, bardzo delikatnego przyśpieszania itp, wówczas można osiągnąć 8,3-8,5, żeby sobie coś udowodnić. Na dłuższą metę jednak tak nie potrafię.
Ewentualne wytłumaczenie to pora roku.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2022, 23:07 przez marsen, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 243
- Rejestracja: 18 lut 2022, 22:32
- model samochodu: Sportage V HEV 1.6 T-GDI, 230KM, FWD, 6AT, Business Line + PNS + AE+, Lunar Silver
Re: Zużycie paliwa
To porównując Twoje wyniki z kolegi wpisu 'wyżej' pabprs już w ogóle zgłupiałem. Dlaczego na automacie + MHEV ma tak wysokie spalanie Twoje są piękne!awd4 pisze: ↑06 mar 2022, 10:11 Sportage V 1,6 t-gdi 150 KM, skrzynia manualna FWD.
Wersja M+Smart.
Moje podsumowanie:
Reasumując przebieg 1 850 km. Cały czas na trybie: Normal. Zawsze wyłączony: S&S.
Zaraz po odebraniu przejechałem dużą część autostrady A1 na tempomacie 140 km/h. Spalanie 8,2 l/100 km.
Jeżdżąc po mieście i poza miastem zgodnie z przepisami max. 80 km osiągnąłem min. 5,9 l/100 km. Średnio wychodzi ok. 6,5 l/100 km.
Średnia dla w/w przebiegu: 7,6 l/100 km.
Po 1 600 km wymieniłem olej w ASO, bo zalecali i przy zakupie otrzymałem kupon na bezpłatną wymianę. Płaciłem tylko za materiały.
A czytając kilka stron tego tematu rozbieżności dochodzą do 3 litrów
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 16 lut 2022, 19:17
- model samochodu: Sportage MY'22 1.6 T-GDI 180KM MHEV 7DCT 2WD Business Line
Re: Zużycie paliwa
Wg różnych źródeł to ta oszczędność dla MHEV to przysłowiowa szklaneczka na każde 100km, nawet nie bardzo wiadomo jak to sprawdzić.
Dla HEV to co innego, można na pewno liczyć wówczas na 2,5- może nawet 3,5 litra mniej.
Co do mojego przypadku.., to ogólnie powiem tak: gdyby ta jazda po Trójmieście była w miarę płynna, -to ok, może było by w przedziale 8,6-9,0.
Nie ma się jednak co oszukiwać. Gdy stoi się w korku na Wiśniewskiego, albo na Estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni 40min i przejeżdża się w tym czasie 600m, to wynik i tak jest świetny.
Re: Zużycie paliwa
Witam
Czy ktoś policzył ile trzeba przejechać kilometrów żeby wyszła oszczędność między samą benzyną a hybrydą?
Przy zakupie handlowiec powiedział że zależy kto ile jeździ
Wy liczyliście?
Moja 177k automat średnio 9.6
Synek Tusconem hybrydą 230k 7.6
Pozdrawiam
Czy ktoś policzył ile trzeba przejechać kilometrów żeby wyszła oszczędność między samą benzyną a hybrydą?
Przy zakupie handlowiec powiedział że zależy kto ile jeździ
Wy liczyliście?
Moja 177k automat średnio 9.6
Synek Tusconem hybrydą 230k 7.6
Pozdrawiam
-
- Posty: 1123
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: Zużycie paliwa
1.6 T-GDI MHEV 180 KM 7 DCT AWD - 144 900 zł
1.6 T-GDI HEV 230 KM 6 AT AWD - 156 900 zł
Różnica w cenie: 12 000 zł
Ilość paliwa za 12 000: 12 000/6,80 = 1765 litrów
Różnica pomiędzy PHEV i HEV w spalaniu na 100 km: załóżmy około 2 litry
Czyli: 1765 litrów/2 litry = 880 setek kilometrów
Czyli: 880 setek km razy 100 km = 88 000 km
Czyli, żeby zwrócił się HEV w porównaniu do MHEV trzeba przejechać około 88 000 km.
Jak ktoś robi 30 tys. km rocznie, to wychodzi 3 lata jeżdżenia. Jak ktoś robi mniej niż 30 tys. km rocznie, to więcej trzeba czasu na zwrot różnicy w kasie.
Reasumując: Im więcej jeździsz, tym szybciej nastąpi zwrot różnicy w cenie auta. Proste.
1.6 T-GDI HEV 230 KM 6 AT AWD - 156 900 zł
Różnica w cenie: 12 000 zł
Ilość paliwa za 12 000: 12 000/6,80 = 1765 litrów
Różnica pomiędzy PHEV i HEV w spalaniu na 100 km: załóżmy około 2 litry
Czyli: 1765 litrów/2 litry = 880 setek kilometrów
Czyli: 880 setek km razy 100 km = 88 000 km
Czyli, żeby zwrócił się HEV w porównaniu do MHEV trzeba przejechać około 88 000 km.
Jak ktoś robi 30 tys. km rocznie, to wychodzi 3 lata jeżdżenia. Jak ktoś robi mniej niż 30 tys. km rocznie, to więcej trzeba czasu na zwrot różnicy w kasie.
Reasumując: Im więcej jeździsz, tym szybciej nastąpi zwrot różnicy w cenie auta. Proste.
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.
Re: Zużycie paliwa
Też przed zakupem robiłem przeliczenia.nagdob pisze: ↑07 mar 2022, 14:06 1.6 T-GDI MHEV 180 KM 7 DCT AWD - 144 900 zł
1.6 T-GDI HEV 230 KM 6 AT AWD - 156 900 zł
Różnica w cenie: 12 000 zł
Ilość paliwa za 12 000: 12 000/6,80 = 1765 litrów
Różnica pomiędzy PHEV i HEV w spalaniu na 100 km: załóżmy około 2 litry
Czyli: 1765 litrów/2 litry = 880 setek kilometrów
Czyli: 880 setek km razy 100 km = 88 000 km
Czyli, żeby zwrócił się HEV w porównaniu do MHEV trzeba przejechać około 88 000 km.
Jak ktoś robi 30 tys. km rocznie, to wychodzi 3 lata jeżdżenia. Jak ktoś robi mniej niż 30 tys. km rocznie, to więcej trzeba czasu na zwrot różnicy w kasie.
Reasumując: Im więcej jeździsz, tym szybciej nastąpi zwrot różnicy w cenie auta. Proste.
O ile zakup HEV ma sens, bo zwroci się po kilku latach rożnica w zakupie, to w przypadku zakupu wersji podstawowej bez hybrdy "M" do "M" MHEV nie zwróci się za szybko, a może wogóle. Różnica w cenie wynosi 11 000 zł. Na silniczku elektrycznym nie przejedziesz nawet 1 km, odpoczywa tylko silnik spalinowy przy załączonym s&s.
Choć dla mnie osobiście MHEV nie był brany pod uwagę z uwagi na automat. Chciałem tylko manual.