Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

forum użytkowników Kia Stinger
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: michal84 »

W toku dalszego zbierania informacji wychodzi, że głównym winowajcą jest zbyt duży odstęp elektrod w fabrycznych świecach (0,9mm), a i one same nie są cudem jakościowym i sypią się przed końcem interwału. Finalnie będę wrzucać świeczki z oryginalnym HR=8. Czyli HKS M40XL. Odstęp skontroluję aby wszystkie miały 0,7mm (niby są zabezpieczone do transportu ale zdarzają się kwiatki czasem)

Wymiana w 2.0 jest banalna (wszystko jest na wierzchu), więc nic tylko zrobić to dla przyjemności samemu:
https://www.youtube.com/watch?v=DVg9XGXkcMg&t=318s

Trafiłem na parę wpisów gdzie zbyt zimna świeca (w optimach) jednak zarastała depozytami przy cywilnej jeździe, podobnego zdania jest zaprzyjaźniony tuner, aby bez stage 2 lub wyżej trzymać się oryginalnego HR.
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... ge.140017/
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... on.170188/

M40XL są osiągalne raczej pod zamówienie, dla mnie ściągnie je:
https://www.jdl-performance.com/sklep/s ... ium-6.html
Będą za ok 2 tygodnie.

Odczucia - za jakiś czas po wymianie opiszę.
Awatar użytkownika
tomek_inc
Posty: 101
Rejestracja: 02 gru 2018, 16:36
model samochodu: Stinger

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: tomek_inc »

michal84 pisze: 19 maja 2020, 11:17 W toku dalszego zbierania informacji wychodzi, że głównym winowajcą jest zbyt duży odstęp elektrod w fabrycznych świecach (0,9mm), a i one same nie są cudem jakościowym i sypią się przed końcem interwału. Finalnie będę wrzucać świeczki z oryginalnym HR=8. Czyli HKS M40XL. Odstęp skontroluję aby wszystkie miały 0,7mm (niby są zabezpieczone do transportu ale zdarzają się kwiatki czasem)

Wymiana w 2.0 jest banalna (wszystko jest na wierzchu), więc nic tylko zrobić to dla przyjemności samemu:
https://www.youtube.com/watch?v=DVg9XGXkcMg&t=318s

Trafiłem na parę wpisów gdzie zbyt zimna świeca (w optimach) jednak zarastała depozytami przy cywilnej jeździe, podobnego zdania jest zaprzyjaźniony tuner, aby bez stage 2 lub wyżej trzymać się oryginalnego HR.
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... ge.140017/
https://www.optimaforums.com/threads/hk ... on.170188/

M40XL są osiągalne raczej pod zamówienie, dla mnie ściągnie je:
https://www.jdl-performance.com/sklep/s ... ium-6.html
Będą za ok 2 tygodnie.

Odczucia - za jakiś czas po wymianie opiszę.
Dzięki za te informacje. Czekamy na rezultaty. Też myślałem o świecach HKS M45XL, ale dopóki nie będę mieć box-a to chyba się wstrzymam.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: michal84 »

tomek_inc jeśli Ci wibruje można też zmniejszyć odstęp w świecy fabrycznej.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: michal84 »

Dziś wjechały M40XL, przerwa 0,7mm (0,028"), niestety czas nie pozwolił na dłuższe potestowanie niż karniak wokół dzielnicy.
Jak trochę nakręcę km zdam relację czy podobnie jak u rtomas999 poszarpywanie nie występuje.

A poniżej wykręcone świece fabryczne (nalot niecałe 3 dychy)

Obrazek
Obrazek
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: michal84 »

Dziś zrobiłem 50km karniaka, różne warunki, toczenie się jak i prywatna droga nie podlegająca przepisom ;). Generalnie na świecach HKS każde rozpędzanie, i delikatne i mocne jest jakby bardziej płynne. Nie wiem czy to po prostu nowe świeczki (chodź stare źle nie wyglądały), czy po prostu te są lepsze. W każdym razie jest przyjemniej, zwłaszcza przy "średnim gazie". Natomiast szarpnięć ala wypadanie zapłonów, które dręczą nasz motor nie udało mi się wywołać. Zmiana wydaje się mocno optymistyczna, aby potwierdzić to wszystko na 100% - jeździć, obserwować :). Za jakiś czas odezwę się, potrzeba przebiegu.

Aaa wyjęte miały odstęp elektrody ponad 1mm.
mankiet
Posty: 32
Rejestracja: 09 maja 2019, 14:51
model samochodu: Sportage,Stinger,Sorento

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: mankiet »

Hej,ja też zamówiłem te świece,w tym tygodniu założę i oczywiście podzielę się informacją czy drżenie ustało.Jesteś drugą osobą,która potwierdza,że zmiana świec pomogła.Mam nadzieję że u mnie również to pomoże.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: michal84 »

Wkurzające jest jedynie, że rozwiązanie jest proste, a słyszymy od prawie 3 lat:
"tak tak, wiemy, ale nie ma aktualizacji, zapraszamy na kolejny serwis olejowy"
Awatar użytkownika
rtomas999
Posty: 74
Rejestracja: 03 sie 2018, 12:15
model samochodu: Stinger 2.0 T-GDI GT Line ECS

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: rtomas999 »

Ja już trochę pojeździłem na nowych świecach HKS.
Mogę potwierdzić że problem ustąpił, nie ma już drgań/wibracji a sam silnik sprawia wrażenie bardziej płynnej pracy.
To co mogę zasugerować to tak jak pisał michał84 aby ustawić przerwę na świecy z zakresu 0,6-0,7 mm.
Fabrycznie mają ustawioną coś ok 0,73mm.
Ja u siebie ustawiłem 0,63mm i problem został wyeliminowany.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: michal84 »

rtomas999 pisze: 25 maja 2020, 11:40 Ja już trochę pojeździłem na nowych świecach HKS.
Mogę potwierdzić że problem ustąpił, nie ma już drgań/wibracji a sam silnik sprawia wrażenie bardziej płynnej pracy.
To co mogę zasugerować to tak jak pisał michał84 aby ustawić przerwę na świecy z zakresu 0,6-0,7 mm.
Fabrycznie mają ustawioną coś ok 0,73mm.
Ja u siebie ustawiłem 0,63mm i problem został wyeliminowany.
Miałeś taki odstęp od początku czy zmieniałeś później? Jeśli tak były jakieś różnice?
Awatar użytkownika
rtomas999
Posty: 74
Rejestracja: 03 sie 2018, 12:15
model samochodu: Stinger 2.0 T-GDI GT Line ECS

Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu.

Post autor: rtomas999 »

michal84 pisze: 25 maja 2020, 11:48
rtomas999 pisze: 25 maja 2020, 11:40 Ja już trochę pojeździłem na nowych świecach HKS.
Mogę potwierdzić że problem ustąpił, nie ma już drgań/wibracji a sam silnik sprawia wrażenie bardziej płynnej pracy.
To co mogę zasugerować to tak jak pisał michał84 aby ustawić przerwę na świecy z zakresu 0,6-0,7 mm.
Fabrycznie mają ustawioną coś ok 0,73mm.
Ja u siebie ustawiłem 0,63mm i problem został wyeliminowany.
Miałeś taki odstęp od początku czy zmieniałeś później? Jeśli tak były jakieś różnice?
Zamontowałem z fabrycznym 0,73 lecz po jakimś czasie było czuć lekkie drgania, lecz w dużo mniejszym nasileniu.
Wykręciłem i zmniejszyłem na 0,63 mm i teraz jest idealnie.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”