Zmiany w Kia Stinger MY2019
Re: Zmiany w MY2019
Doszedł tryb żeglowania, może ma wpływ.
Re: Zmiany w MY2019
W kontekście wersji 2.0T i jej przyspieszenia - oglądałem właśnie reckę Puga 508 na Autogefuhl i wspominali tam o tych 8 s w przypadku najbardziej wypasionej wersji i dotarło do mnie, że przecież wszyscy testujący 2.0T mieli pewnie GT Line, a więc i szperę i wentylowane fotele itd., a więc większa masa. W tym kontekście te 6.3 s dla najniższej wersji wyposażenia jest pewnie realne, a przy GT Line to już te 6.8 s.
Niby oczywista oczywistość, ale czasem umyka człowiekowi, zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach chyba więcej bajerów ma charakter elektroniczny niż mechaniczny, a więc nie pociąga za sobą zbyt wielkiej różnicy w masie (uśmiech na mojej twarzy po dziś dzień budzi opcja do Mazdy 3 sprzed kilku lat - moduł automatycznego składania lusterek po wyłączeniu auta, w autach, które i tak miały składane lusterka - nie pamiętam, ile za to chcieli, ale było to gdzieś 400-800 zł). W sumie Honda jest chyba jedynym znanym mi producentem, który w cenniku rozróżnia osiągi dla poszczególnych wersji wyposażenia.
Niby oczywista oczywistość, ale czasem umyka człowiekowi, zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach chyba więcej bajerów ma charakter elektroniczny niż mechaniczny, a więc nie pociąga za sobą zbyt wielkiej różnicy w masie (uśmiech na mojej twarzy po dziś dzień budzi opcja do Mazdy 3 sprzed kilku lat - moduł automatycznego składania lusterek po wyłączeniu auta, w autach, które i tak miały składane lusterka - nie pamiętam, ile za to chcieli, ale było to gdzieś 400-800 zł). W sumie Honda jest chyba jedynym znanym mi producentem, który w cenniku rozróżnia osiągi dla poszczególnych wersji wyposażenia.
Re: Zmiany w MY2019
Dodam, że dużo testów jest w maksymalnej wersji wyposażenia, poza szerszymi laczkami jeszcze dochodzi bardzo ciężki otwierany dach.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Zmiany w MY2019
To dobrze że wziąłem bez szklanego dachu, może mój będzie bliżej danych katalogowych
- bidżej
- Posty: 471
- Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
- model samochodu: Optima SW GT
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Zmiany w MY2019
W ogole szklany dach to fajna sprawa np. do Optimy SW, gdzie powierzchnia przeszklona jest duza i wyglada to fajnie, a do tego sama Optima to nie jest ani gran turismo, ani wyscigowka, wiec pare kg na dachu i pare dziesiatych sekundy dluzej do setki to w sumie wszystko jedno.
W czasie przejazdzki Stingerem stwierdzilem razem z zona, ze w jego przypadku panorama w ogole nie ma sensu, nawet pod wzgledem czysto estetycznym. Dach jest wyraznie krotszy i chyba sporo wezszy, szkoda pieniedzy i czasu przyspieszenia. Wiec 100% popieram taki wybor.
W czasie przejazdzki Stingerem stwierdzilem razem z zona, ze w jego przypadku panorama w ogole nie ma sensu, nawet pod wzgledem czysto estetycznym. Dach jest wyraznie krotszy i chyba sporo wezszy, szkoda pieniedzy i czasu przyspieszenia. Wiec 100% popieram taki wybor.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
+tech +panorama
Re: Zmiany w MY2019
Mam podobne odczucia i też wziąłem bez otwieranego dachu.bidżej pisze:W ogole szklany dach to fajna sprawa np. do Optimy SW, gdzie powierzchnia przeszklona jest duza i wyglada to fajnie, a do tego sama Optima to nie jest ani gran turismo, ani wyscigowka, wiec pare kg na dachu i pare dziesiatych sekundy dluzej do setki to w sumie wszystko jedno.
W czasie przejazdzki Stingerem stwierdzilem razem z zona, ze w jego przypadku panorama w ogole nie ma sensu, nawet pod wzgledem czysto estetycznym. Dach jest wyraznie krotszy i chyba sporo wezszy, szkoda pieniedzy i czasu przyspieszenia. Wiec 100% popieram taki wybor.
Odbieram dzisiaj po południu.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Zmiany w MY2019
Ja zrezygnowałem z dwóch powodów ze szklanego dachu. Po pierwsze w autku i tak jest niewiele miejsca nad głową, a ze szklanym dachem to już w ogóle może być go mało. Po drugie ze szklanym dachem jest głośniej w środku.
Nie wiem czy ma to jakikolwiek wpływ na sztywność nadwozia. Patrząc na wymiary tafli szkła to mogłoby się wydawać że ma. Jeśli tak to jest to kolejny argument przeciw.
Na plus na pewno wygląd - Stinger ze szklanym dachem z zewnątrz prezentuje się lepiej niż bez.
Nie wiem czy ma to jakikolwiek wpływ na sztywność nadwozia. Patrząc na wymiary tafli szkła to mogłoby się wydawać że ma. Jeśli tak to jest to kolejny argument przeciw.
Na plus na pewno wygląd - Stinger ze szklanym dachem z zewnątrz prezentuje się lepiej niż bez.
- bidżej
- Posty: 471
- Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
- model samochodu: Optima SW GT
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Zmiany w MY2019
chcialem tylko powiedziec, ze szklany dach zwieksza sztywnosc nadwozialukasmasdes pisze:Nie wiem czy ma to jakikolwiek wpływ na sztywność nadwozia. Patrząc na wymiary tafli szkła to mogłoby się wydawać że ma. Jeśli tak to jest to kolejny argument przeciw.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
+tech +panorama
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Zmiany w MY2019
Co do kwestii sztywności to zdania są podzielone, więc sam nie wiem. Na pewno jest różnica w wadze, i to ponoć ponad 50 kg.
Moja żona ma w swojej 208 szklany dach, tylko że w jej przypadku nie jest otwierany, jednak robi bardzo fajne wrażenie, gdyż po odsłonięciu sztywnej rolety prawie cały dach jest ze szkła. Wygląda mega. Po dwóch latach użytkowania auta nie sprawia żadnych problemów poza tym, że w gorące dni, jeśli zapomni się zasłonić rolety, auto może robić za szklarnię
W Stingerze mamy tylko taki klasyczny szyberdach.
Moja żona ma w swojej 208 szklany dach, tylko że w jej przypadku nie jest otwierany, jednak robi bardzo fajne wrażenie, gdyż po odsłonięciu sztywnej rolety prawie cały dach jest ze szkła. Wygląda mega. Po dwóch latach użytkowania auta nie sprawia żadnych problemów poza tym, że w gorące dni, jeśli zapomni się zasłonić rolety, auto może robić za szklarnię
W Stingerze mamy tylko taki klasyczny szyberdach.