Strona 1 z 1

Regulacja siły napędowej

: 25 maja 2018, 21:02
autor: ziomek
Panowie,
pytanie szybkie:
jak nacisnę przycisk ESP - to wyświetla mi komunikat "Kontrola trakcji wyłączona" - ok, wiem co to jest i co to oznacza, ale jak następnie przytrzymam wciśnięty owy guziczek to wyskakuje mi komunikat "Regulacja siły napędowej i stateczności wyłączone" - i tu się rodzi moje pytanie... co to jest? przekłada to się jakoś realnie na prowadzenie samochodu?
dla wyjaśnienia: moja córa siedząc u mnie na kolanach znalazła rzeczy o których tatuś nie nie miał (i dalej nie ma) pojęcia :)
Obrazek
Obrazek
https://ibb.co/fN4RT8
https://ibb.co/fHfN1T

p.s.
zdjęcia w linkach, bo nie udało mi się ich do postu załączyć ;/

Re: Regulacja siły napędowej

: 25 maja 2018, 23:14
autor: Seb
pierwsze wciśnięcie powoduje, że ruszysz z "piskiem opon". Kiedyś się zakopałem i w taki sposób udało mi się wyjechać - koła się kręcą, ASR jest dezaktywowany.
Z opcją 2 nie mam doświadczenia.

Re: Regulacja siły napędowej

: 26 maja 2018, 13:35
autor: mzx
Nie pamiętam szczegółów ale jest o tym w instrukcji obsługi.

Re: Regulacja siły napędowej

: 11 cze 2018, 11:59
autor: bidżej
wygląda na to, że pierwsze to ASR, a drugie ASR i ESP

Re: Regulacja siły napędowej

: 12 cze 2018, 11:30
autor: Marcin
Dokladnie, ASR czyli kontrola uslizgu kol osi napedowe – odejmie ci mocy gdy kola przy zaczynaja sie slizgac po wcisnieciu gazu np. na mokrej/sliskiej nawierzchni.
Nastepny poziom, czyli ESP, to kontrola trakcji, czyli dohamowywanie poszczegolnych kol w sytuacji poslizgu, wiec wyprowadzenie auta z sytuacji pod/nad-sterownej.