Strona 9 z 11

Re: Wymiana oleju

: 22 wrz 2018, 09:02
autor: FISH
autor: sabb » wczoraj, 22:34

czy wymiana oleju po 30000tys km tonie jest troche za duzy dystans


Ale dlaczego po 30 tkm ? W OPTIMIE 2.0 Pb olej wymienia się co 15 tkm (przynajmniej mojej). Co 30 tkm jest "duży" przegląd.

Re: Wymiana oleju

: 22 wrz 2018, 17:06
autor: Seb
FISH ale diesle mają chyba co 30kkm, taka ekologia kosztem ;)

Re: Wymiana oleju

: 24 wrz 2018, 07:44
autor: FISH
Ups.... :mrgreen: Sorry, nie brałem pod uwagę diesla. Nie zmienia to jednak faktu, że czasami "zalecenia" zawarte w książce auta są chore i równie dziwne jak "podpowiedzi" na którym biegu w danej chwili powinienem jechać.

Re: Wymiana oleju

: 24 wrz 2018, 19:11
autor: sabb
mysle żepoprawi mi sie nastruj i bede zmieniał co 15000 koszt oleju i filtra to 200 zł a turbiny i inne maszynki w silniku tyraja mocno :)

Re: Wymiana oleju

: 24 wrz 2018, 21:27
autor: zetek
Dla Diesla przegląd 30kkm Pb 15kkm. Zalecane A5. Ja zalewam taki:
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... to-1L.html

Re: Wymiana oleju

: 08 gru 2018, 00:53
autor: michal75
marcus1212 pisze:Przy okazji wymiany oleju w ASO po 2k km dowiedziałem się że KIA wzięła rozwód z Lotosem i teraz domyślnie zalewają auta Orlenem. Ciekawe.
Potwierdzam.
Olej w ASO wymieniałem już pięć razy.

Cztery razy był to olej
LOTOS Quazar K
SAE 5W-30
API SM/CF
ACEA C3
49zł/litr

Miesiąc temu "dostałem" bez uprzedzenia
ORLEN PLATINUM PRO F (F jak Ford) :shock:
SAE 5W–30
API: SL/CF
ACEA: A1/B1
ACEA: A5/B5
52zł/litr

Minął miesiąc i 800km - olej orlenu czarny, więc albo wymył cały syf lotosu albo sam jest gównem :evil:

Re: Wymiana oleju

: 08 gru 2018, 01:12
autor: kosa666
a można im przywieźć jakiś porządny np MOTUL do wymiany gwarancyjnej? Przecież te Lotosy czy Orleny to lipa straszna :(

Re: Wymiana oleju

: 08 gru 2018, 08:08
autor: Seb
Można ale musisz mieć w oryginalnie zamkniętym opakowaniu. Ja tak robię od początku i nie było problemu nigdy.

Re: Wymiana oleju

: 08 gru 2018, 23:18
autor: Rockowy
Ten orlen to jest 5W30 Platinum Pro V a nie F :)...

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... 5W-30.aspx

Ja zmieniłem po 3000km olej - bo KIA nie potrafiła określić jaki nalali fabrycznie... Napisałem do nich to najpierw nie wiedzieli, potem napisali że wszystkie są mieszalne (jak pytałem co mam w takim razie w razie czego dolać :)).... A potem żeby zmienić najlepiej w miarę szybko na docelowy...

Myślałem o różnych "markowych" - ale tak na prawdę to nie wiadomo który olej jest dobry, wszystkie robione z tego samego surowca - może poza liqui moly... a zawsze jest to jakiś punkt zaczepienia w razie gwarancji... Skoro zalecają ten Orlen to niech będzie - wymieniłem po 3tyś, i teraz będę wymieniał co 15tyś - i myślę że jest to w zupełności wystarczające...

Tak - jest dość ciemny, ale to w większości diesli tak wygląda.... castrola i mobila używałem w innych dieslach i to samo było...

Re: Wymiana oleju

: 09 gru 2018, 10:55
autor: umbro
ORLEN PLATINUM PRO F (F jak Ford) :shock:
SAE 5W–30
API: SL/CF
ACEA: A1/B1
ACEA: A5/B5
52zł/litr
Trochę tego nie rozumiem, po co wymieniłeś dwa razy ACEA i to w dodatku dwa różne ? Generalnie jeśli to A1/B1 to jest to kicha straszna, taki olej w mojej ocenie nie nadaje się do tego samochodu.

Tutaj trochę info o ACEA , wiele osób skupia się jedynie na najllepiej znanych oznaczeniach SAE, a moim zdaniem równie ważne jak nie ważniejsze w niektórych przypadkach jest ACEA.
http://oleje.blox.pl/2011/02/Oznaczenia ... ejowe.html

Dodam od siebie że do wersji z Turbo benzyną z tego co udało mi się dowiedzieć to rekomendowany jest 5w-40 ACEA min. A3/B4 - Generalnie zasada przy mocnych turbionowych benzynach jest taka, że olej lepiej zmieniać częściej niż za późno (szczególnie jeśli ktoś ma Modele z USA). Dwa razy do roku to nie będzie przesada - SERIO. Wszyscy moi znajomi jeżdzący czymś mocniejszym zmieniają olej co pół roku i to jest dla nich absolutnie normalne - fajnie przy tych opowieściach wyglądają wagowicze z TDI, którzy kręcą głową z niedowierzaniem, że można olej częściej zmieniać niż raz do roku ;)

Osobiście jako, iż posiadam model z USA to tam jest konieczność szczególnego dbania o dobry jakościowo olej i jego częstą wymianę. Oleju z ASO za żadne skarby nie wezmę, to się po prostu nie nadaje. Gdy kiedyś z nimi gadałem to odnosiłem wrażenie, że im wszystko jedno czy to turbo czy nie - mają beczkę jakiegoś Orlenu czy innego dziadostwa i leją od sztuki jak leci, bo przecież producent zezwala używać taki olej, a że było mnóstwo rekomendacji (szczególnie w USA) , aby przejść na lepsze oleje to już ich nie obchodzi. Z tego co tu czytam to ASO leje w najprostszych i najtańszych wersjach A1/B1. (zgroza... )

Mój mechanik polecił mi motul 5w40 z ACEA A3/B4 https://www.iparts.pl/czesc/olej-silnik ... isQAvD_BwE

Myślę, że spokojnie można to zalać do europejskich wersji, będziecie mieli lepszą ochronę silnika niż z tego dziadostwa od ASO. Przekonuje fakt, że nie jest dużo droższy.

Jeszcze na koniec - broń boże nie kupujcie oleju z allegro bo tam parę złotych taniej - TO SĄ PODRÓBKI wyglądające jak oryginały !! Uszkodzicie sobie silnik. Oleje samochodowe , leki, perfumy to najczęściej podrabiane dobra na świecie.