Ja wielkim fanem diesli nie jestem i żeby nie było na obecnie posiadane 5 samochodów mam jednego diesla. Ale nigdy nie miałem z dieselem większych problemów niż z benzyną, jest to inna technologia, charakteryzująca dużo większą sprawnością i lepszym momentem, ale też jest droższa i w przypadku cammon rail bardziej podatna na uszkodzenia od słabej jakości paliwa. Generalnie jest to też trudniejsza technologia która pewnie za chwilę zostanie wyparta przez hybrydy - bo w tą stronę zmierza rynek, ale ciągle ma swoje duże atuty.
Co do samych uszkodzeń i awarii aut, to nie bardzo mi się chce już tego opisywać, ale wszystkie poważne problemy jakie miałem, to z autami benzynowymi
. BTW w dieslu nawet jak coś mi się spaprało to zawsze o własnych siłach dotarłem do domu/serwisu, a moje benzyny kilka razy wracały na lawetach
, ale to też nie jest zupełnie obiektywne.
Natomiast wielkim mitem jest dla mnie to że diesel nie nadaje się do miasta, generalnie u nas w kraju większość ludzi uważa że diesel to tylko trasa i samochody transportowe, mało kto też kupuje małe auta codzienne do miasta, a jeśli już to oczywiście benzyna bo disel się no właśnie nie nadaje... , ale proszę spojrzeć np. na italię gdzie poza skuterami po miastach jeżdżą głównie właśnie małe diesle i idealnie się w tym sprawdzają, trzaskają setki tysięcy km po samych miastach i mają się dobrze. Inna sprawą jest też to że u nas jest masę fanów LPG i przez to jest mniej diesli, nie mam nic przeciwko lpg , ale patrząc na te jeżdżące trupy to mnie czasami trzęsie
reasumując to mam różne auta i diesle i benzyny, ale nie widzę żadnych przeszkód w użytkowaniu diesla tylko w mieście, a z mojego doświadczenia wynika że zaawansowane silniki benzynowe są dużo bardziej awaryjne niż zaawansowane diesle