W temacie, skaczesz jak żaba po grobli.covall pisze: ↑12 lut 2024, 01:30 Po raz kolejny nie na temat postu ale odpowiem bo widzę że uważasz się za specjalistę, ale nie za bardzo wiem czy od elektroniki.
Odnośnie pinu to sam pisałeś że trzeba mieć kody z bazy danych:
"Jeżeli chodzi o kod immobilisera to jest dodatkowo płatny w bazie USA, więc wątpię, że wymagają płatności za kody które ty twierdzisz że nie są potrzemne bo immo w niektórych nie występuje"
Ja nie potrzebuje pinu nie muszę go wyciągać i odczytywać, koduje klucz i już
Po drugie jeśli myślałeś że z poziomu samochodu można by było zaktualizować sterownik silnika to już tego nawet nie będę komentował.
" O tej poprawce z poziomu samochodu nie słyszałem to dotyczy radia czy sterownika silnika?"
Po trzecie zastanawiam się czy ty wiesz o czym piszesz.
"Poproszę cię o pełny raport z całego systemu który, pokaże ilość DTC na całym ecu!!!"
Dla niewtajemniczonych ilość DTC to ilość kodów błędów w danym sterowniku a ECU to sterownik silnika "Electronic Control Unit "
Co ma piernik do wiatraka skoro mówimy o liczniku radiu itp. a ty chcesz kody błędów ze sterownika silnika????
Jeżeli chcesz nadal dyskutować na temat elektroniki to zapraszam na priv
Z wykształcenia jestem elektronikiem i prowadziłem warsztat elektroniki samochodowej przez ponad 20 lat więc co nieco w głowie mi zostało.
'Od początku:
Co było w moim pierwszym poście nie na temat? ten post widnieje i można go przeczytać. Co ty widzisz nie mam na to wpływu, nie uważam się za specjalistę.
Nie rozumiesz o co chodzi z pinem nie moja sprawa to co zacytowałeś było odpowiedzią na twój post że w usa nie ma immo i całkiem wszystko ciacia z modułami, jak udowodniłem danymi producenta że występują piny, kody, to przekręcasz post. Pisałem że jest kilkanaście urządzeń na rynku do pinów, kodów, kodowań, podałem przykłady w youtube. Ale przypominam że ty wyskakujesz z informacjami pobocznymi, my tu rozmawiamy o rozwiązaniu za pomocą wskazań producenta a nie innych rozwiązań w obcych firmach(typu usuwanie połowę dtc z pamięci sterownika silnika, wtedy "kontrolki' nie świecą).
Co do update
Nie znam wszystkich rozwiązań danej marki czy zmianę, aktualizację systemu, motoryzacja z każdym rokiem wprowadza różne nowe systemy, rozwiązania.
Dlatego napisałem ci na twój post, że nie słyszałem o takiej aktualizacji za pomocą wifi, i dopytałem czego ta aktualizacja dotyczy.
Mianowicie
Np Mercedes ma 2 sposoby na update radia a dokładnie map.
-pierwszy: przez penrive ok 30gb. Potrzebny pin 4 cyfrowy. Dotyczy to tylko nowych aut które stoją na parkingu a już wyszedł update map.
-drugi: dla aut używanych korzystające w serwisie/warsztacie niezależnym, metoda wgrywania po obd 4 godziny(ok30gb danych).
Musisz mieć dobry zasilacz stabilizujący napięcie, z resztą poleca go producent, żeby ten update przeszedł.
K/H jako pierwsze z wszystkich marek wprowadza update, radia, map, użytkownikom dowodzi, że można zrobić taką operację, ale to dotyczy ściśle softu radia czy map.
I tu meritum
Kia w USA wypuszcza update do poprawy logiki radia, ale ten update jest tylko możliwy za pomocą złącza obd, który od początku zaproponowałem w temacie, gdyż w innym aucie z usa, taka poprawka występowała. Systemy są podobne więc uznałem że warto sprawdzić.
Piszesz o ecu co ma do innych modułów, bardzo dużo. Nie rozumiesz, że wszystkie "mniejsze sterowniki", moduły, są pod ECU.
Np ECU wywala dtc z sterownika, podrzędnego, modułu, pompy abs,CLU, automatycznie leci dtc w
danym sterowniku jak i w ECU, że podrzędne systemy są współdzielone.
Np moduł pompy uszkodzony= dtc ECU sterowanie pompy,
Clu (licznik)wymieniany nie skonfigurowane= dtc z modułów(sterowników podrzędnych)
polecam drzewo protokołów producenta.
Z każdym moim zdaniem udowadniam że wiem o czym piszę, raczej ty się gubisz w temacie.
To ty piszesz do mnie na pw, nie ja do ciebie.
Nie wiem dlaczego mnie atakujesz ja staram się pomagać userom którzy mają problem z swoim samochodem, między innymi tobie, tych porad na tym forum raczej nie znajdziesz w ilości nadmiernej.
DO TEMATU
kto sprawdzi czy nie została wydana przez producenta pod konkretny vin poprawka na logikę działania radia i systemów z nimi powiązanych?
widzisz tu las rąk?
A to może rozwiązać problem i user będzie zadowolony
żeby nie było, że nie na temat.