Ale kto ma to sprawdzać? Jacy „oni”? ASO? A co ich obchodzi to czy on ma LSD czy nie? To jego to interesuje więc niech sprawdza.
Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Ty lobuzie sraron dalej zasmiecasz watek? Na spacer miales isc ty leniu smierdzacy albo przeczytaj jeszcze raz co wczesniej napisalem, moze w koncu pojmiesz sens watku, nieuku!
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Morda w kubeł, kmiocie!
Właśnie sam zaśmieciłeś swój nikogo nie interesujący wątek, śmieciarzu zapchlony.
Do budy i waruj!
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Sraron gnido, w sumie to i podbijasz mi watek i nawet mnie cytujesz, hehe.
Nawet z debila moze byc jakis pozytek, wiec spamuj cwoku!
Nawet z debila moze byc jakis pozytek, wiec spamuj cwoku!
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
My22 ma LSD. U mnie jest naklejka na szperze. Sprawdziłem jak wymieniali olej w ASO. Wszystkie samochody z napędem na tył (stingera główny napęd to tył) i LSD z tyłu będą tak się zachowywać. Tak działa mechaniczna szpera, jak dodajesz gazu przy mocniej skręconych kołach zewnętrzne kręcą się szybciej i LSD przenosi napęd na koła wewnętrzne które przez to przeskakują. Normalne zachowanieGDI pisze: ↑11 sty 2024, 21:01 Czyli wyglada na to ze ten typ tak ma Chyba faktycznie czesciej to czuje w zimie i faktycznie, te piloty 4s sa bardzo glosne i malo kto na to zwraca uwage (wolalbym zeby auto wychodzilo na jakichs cichszych p zero czy cos...).
Co do lsd, to ciekawe jak to do konca jest. W wiekszoci zrodel podaja, ze szpera byla tylko w tylnonapedowych wersjach GTS. Mi gosc w salonie KIA powiedzial, ze AWD nie ma lsd, wiec ciekawe jak to ostatecznie zweryfikowac?
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Sory za ortografie ale za dlugo mieszkan w de i juz mi sie myli pisownia i wale bledami.
Najlepsze jest to ze jak odebralem auto w zime to myślałem że mam awarie napedu, byłem w aso i oni nie znali tego problemu.
Po wymianie opon na zimowe problemu nie bylo , teraz wymianiem opony już w listopadzie wiec nie czekam bo michale s nie lubia niskich temp.
Pamietam tylko że jak skrecalem przy ruchaniu obojetnie czy w lewo czy prawo to przeskakiwalo tylne koło. ( nie znam zasady działania ale ruszając auto z pozycji stop i skrecajac kierownica gdy tylne kola nie maja przyczepności to niby co sie dzieje dokladnie że skacze koło tylne ? dokladnie to nie skakało tylko zostalo przyhamowane na ułamek sekundy bo było widac na oponie ślady że opona ma ślady przyhamowania na betonie, tak jakby abs byl wlaczony na ulamek sekundy, po wyprostowaniu kierownicy lub juz od pewnej predkosci np 15 km to przyhamowywanie kola znikało.
Jak wiecie mieszkam w De i czytam forum stingera w de i wazne jest to że silnik, skrzynia czy 4x4 sa dopracowane i nikt nie ma wielkich problemów.
Gdyby było coś że po kilku latach coś sie sypie to bym wiedział.
Ja bede reklamowal swojego z idiotycznej przyczyny.
Na nierownościach coś sie odzywa z klaksonu, coś tam jest luznego i tak i taki świerszcz.
klakson dziala ale jak go dotkne to coś się odzywa w srodku luznego pod tym deklem poszuszki kierownicy czy dekla klaksonu.
Najlepsze jest to ze jak odebralem auto w zime to myślałem że mam awarie napedu, byłem w aso i oni nie znali tego problemu.
Po wymianie opon na zimowe problemu nie bylo , teraz wymianiem opony już w listopadzie wiec nie czekam bo michale s nie lubia niskich temp.
Pamietam tylko że jak skrecalem przy ruchaniu obojetnie czy w lewo czy prawo to przeskakiwalo tylne koło. ( nie znam zasady działania ale ruszając auto z pozycji stop i skrecajac kierownica gdy tylne kola nie maja przyczepności to niby co sie dzieje dokladnie że skacze koło tylne ? dokladnie to nie skakało tylko zostalo przyhamowane na ułamek sekundy bo było widac na oponie ślady że opona ma ślady przyhamowania na betonie, tak jakby abs byl wlaczony na ulamek sekundy, po wyprostowaniu kierownicy lub juz od pewnej predkosci np 15 km to przyhamowywanie kola znikało.
Jak wiecie mieszkam w De i czytam forum stingera w de i wazne jest to że silnik, skrzynia czy 4x4 sa dopracowane i nikt nie ma wielkich problemów.
Gdyby było coś że po kilku latach coś sie sypie to bym wiedział.
Ja bede reklamowal swojego z idiotycznej przyczyny.
Na nierownościach coś sie odzywa z klaksonu, coś tam jest luznego i tak i taki świerszcz.
klakson dziala ale jak go dotkne to coś się odzywa w srodku luznego pod tym deklem poszuszki kierownicy czy dekla klaksonu.
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Został ślad bo koło zaboksowało. A czy to czujesz czy nie to też kwestia opon. Miękka mieszanka z większym bieżnikiem nie przeskoczy tak gwałtownie. Nie będzie to tak odczuwalne. LSD to skrót od Limited Slip Differential czyli ograniczenie poślizgu. Jak jedno koło gubi trakcję(kręci się szybciej) to moc przekazywana jest na drugie koło(które ma trakcję-kreci się wolniej). Normalnie takie sytuacje występują np.jak koło zgubi trakcje na śliskim itp lub przy bardzo agresywnej jeździe w zakrętach. Ale przy ostrym skręcaniu z niedużą prędkością koło zewnętrzne kręci się szybciej więc mechanizm przekazuje moc na koło wewnątrzne. (Które zakręci się szybciej niż może i zamili w miejscu). Taki urok mechanicznej szpery. Pamiętaj że to się dzieje tylko podczas dodawania gazu. Tylko wtedy koła dostają moc i LSD może ją transferować.
Tu krótkie wyjaśnienie. Może pomoże-> https://youtube.com/shorts/obopPUgUS0g? ... kUHdTPJGj1
Tu krótkie wyjaśnienie. Może pomoże-> https://youtube.com/shorts/obopPUgUS0g? ... kUHdTPJGj1
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Super dzięki za wyjaśnienie
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
- model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Takie porównania Stingera na rolkach , jeżeli ktoś nie widział
https://www.youtube.com/@4x4.tests.on.r ... ry=stinger
https://www.youtube.com/@4x4.tests.on.r ... ry=stinger
Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania
Ktos wcześniej napisal:
My22 ma LSD. U mnie jest naklejka na szperze. Sprawdziłem jak wymieniali olej w ASO. Wszystkie samochody z napędem na tył (stingera główny napęd to tył) i LSD z tyłu będą tak się zachowywać.
Teraz pytanie czy wersja przed liftem czyli ta z testu 4x4 z YouTube tez ma LSD ?
W katalogu MY2022. Stinger ma torque vectoring. Fajnie byłoby zobaczyć polifta na tych rolkach
My22 ma LSD. U mnie jest naklejka na szperze. Sprawdziłem jak wymieniali olej w ASO. Wszystkie samochody z napędem na tył (stingera główny napęd to tył) i LSD z tyłu będą tak się zachowywać.
Teraz pytanie czy wersja przed liftem czyli ta z testu 4x4 z YouTube tez ma LSD ?
W katalogu MY2022. Stinger ma torque vectoring. Fajnie byłoby zobaczyć polifta na tych rolkach