E10 zamiast Pb95 w nowym roku

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
Pulcpio
Posty: 90
Rejestracja: 29 mar 2023, 21:23
model samochodu: Kia Sportage 2023 benzyna manual

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: Pulcpio »

Opowieści z mchu i paproci. Najbardziej fascynuje mnie paliwo o dziwnej barwie i zapachu, co by sugerowało rozwój życia (pozaziemskiego?) w środowisku nasyconym etyliną i alkoholem. Najprawdopodobniej w baku było mało paliwa i silnik zassał osady z dna baku.
marekc pisze: 14 sty 2024, 12:59 Z życia wziete.
Znajomy mechanik opowiedział mi o problemie klienta z samochodem z silnikiem benzynowym. Klient nie mógł uruchomić samochodu . Akumulator naładowany ,rozrusznik krecił i nic. Laweta ,warsztat, podłączenie pod komputer. Diagnoza błędne wskazania czujników itp. ukłdu paliwowego. Dokładnie nie wiem. Ale, że nie można ślepo kierować się błędami komputera, demontaż filtra paliwa. Wyleciało paliwo o dziwnej barwie i dziwnym zapachu. Opróżniono zbiornik, przedmuchano przewody paliwowe,nowy filt, świeże paliwo. Auto odpaliło bez problemów. Okazało się, że klient tankował w niemczech E10 , samochód stał około 3-4 miesiecy. Czyli potwierdza się krótki okres przydatności tego paliwa. Warto to mieć na uwadze , jezeli się mało jeżdźi i tankuje w dużych odstępach czasu. Lepiej tankować mniej litrów a cześciej.
marekc
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2022, 16:21
model samochodu: Xceed

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: marekc »

Dla kolegi Pulcpio, który lubi opowieści z mchu i paproci. Informacja na stronie jednej z firm zajmujacej sie dystrybucją paliw :
"Termin przydatności paliw oznacza okres, w którym benzyna lub olej napędowy zachowują swoje oryginalne właściwości, gwarantujące bezpieczne i efektywne użytkowanie pojazdów i maszyn. Podobnie jak w przypadku większości produktów, paliwa posiadają ustalony termin ważności, po przekroczeniu którego mogą ulec degradacji jakościowej. Przeterminowane paliwo może być przyczyną różnorodnych kłopotów m.in. z uruchomieniem silnika, zmniejszeniem jego wydajności, lub uszkodzeniem komponentów układu paliwowego. Przyjmuje się, że benzyna B10 zachowują wszystkie swoje właściwości przez około pół roku od daty produkcji, ale pierwsze oznaki utleniania mogą pojawić się już po 3 miesiącach od zapełnienia zbiornika lub baku."
Ode mnie, tankując nie znamy jaki okres upłynał od wyprodukowania paliwa.
Pulcpio
Posty: 90
Rejestracja: 29 mar 2023, 21:23
model samochodu: Kia Sportage 2023 benzyna manual

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: Pulcpio »

marekc pisze: 18 mar 2024, 13:27 Dla kolegi Pulcpio, który lubi opowieści z mchu i paproci. Informacja na stronie jednej z firm zajmujacej sie dystrybucją paliw :
"Termin przydatności paliw oznacza okres, w którym benzyna lub olej napędowy zachowują swoje oryginalne właściwości, gwarantujące bezpieczne i efektywne użytkowanie pojazdów i maszyn. Podobnie jak w przypadku większości produktów, paliwa posiadają ustalony termin ważności, po przekroczeniu którego mogą ulec degradacji jakościowej. Przeterminowane paliwo może być przyczyną różnorodnych kłopotów m.in. z uruchomieniem silnika, zmniejszeniem jego wydajności, lub uszkodzeniem komponentów układu paliwowego. Przyjmuje się, że benzyna B10 zachowują wszystkie swoje właściwości przez około pół roku od daty produkcji, ale pierwsze oznaki utleniania mogą pojawić się już po 3 miesiącach od zapełnienia zbiornika lub baku."
Ode mnie, tankując nie znamy jaki okres upłynał od wyprodukowania paliwa.
I z degradacji jakościowej wziął się dziwny kolor i zapach paliwa. Więcej bajek poproszę, więcej...
PS jakby w historyjce było tylko o kłopotach z odpaleniem, to bym się nie czepiał. Dziwny kolor paliwa mógł się wziąć z tego, że było go mało w baku. Jest zasada, nie jeździj na rezerwie do końca, bo na dnie baku może być szlam i woda i jak je silnik zaciągnie, to będzie bolało w kieszeni.
hary6
Posty: 46
Rejestracja: 23 wrz 2023, 22:44
model samochodu: Kia Sportage HEV, BL, Lunar Silver

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: hary6 »

Pulcpio pisze: 18 mar 2024, 16:55
marekc pisze: 18 mar 2024, 13:27 Dla kolegi Pulcpio, który lubi opowieści z mchu i paproci. Informacja na stronie jednej z firm zajmujacej sie dystrybucją paliw :
"Termin przydatności paliw oznacza okres, w którym benzyna lub olej napędowy zachowują swoje oryginalne właściwości, gwarantujące bezpieczne i efektywne użytkowanie pojazdów i maszyn. Podobnie jak w przypadku większości produktów, paliwa posiadają ustalony termin ważności, po przekroczeniu którego mogą ulec degradacji jakościowej. Przeterminowane paliwo może być przyczyną różnorodnych kłopotów m.in. z uruchomieniem silnika, zmniejszeniem jego wydajności, lub uszkodzeniem komponentów układu paliwowego. Przyjmuje się, że benzyna B10 zachowują wszystkie swoje właściwości przez około pół roku od daty produkcji, ale pierwsze oznaki utleniania mogą pojawić się już po 3 miesiącach od zapełnienia zbiornika lub baku."
Ode mnie, tankując nie znamy jaki okres upłynał od wyprodukowania paliwa.
I z degradacji jakościowej wziął się dziwny kolor i zapach paliwa. Więcej bajek poproszę, więcej...
PS jakby w historyjce było tylko o kłopotach z odpaleniem, to bym się nie czepiał. Dziwny kolor paliwa mógł się wziąć z tego, że było go mało w baku. Jest zasada, nie jeździj na rezerwie do końca, bo na dnie baku może być szlam i woda i jak je silnik zaciągnie, to będzie bolało w kieszeni.
No to z opowieści z mchu i paproci Żwirka i Muchomorka :lol:
Kolego kiedyś to dla mnie też było bajką do kiedy nie zobaczyłem firmy czyszczącej zbiornik a akcji :|
Dużo artykułów w necie na ten temat.
A tu o tym co żyje w benzynie w zbiornikach aut,stacji itp.

,,Problemy mikrobiologiczne skażenia produktów naftowych znane są od dawna, natomiast nasiliły się w ciągu ostatnich lat, w związku ze zmianami dostosowującymi skład paliw do obowiązujących dyrektyw, które uwzględniają coraz większą ilość biokomponentów. W warunkach polskich zidentyfikowano około 50 rodzajów mikroorganizmów w zbiornikach paliw. Najczęściej pojawiające się w badaniach grupy mikroorganizmów to bakterie tlenowe (aerobowe), grzyby pleśniowe, drożdże oraz bakterie beztlenowe (anaerobowe). Warunkiem wzrostu i rozwoju mikroorganizmów w paliwach jest dostępność substancji odżywczych – organicznych związków węgla (węglowodory) i pierwiastków biogennych (azot, fosfor, siarka). Niemniej jednak najważniejszym czynnikiem mającym wpływ na rozwój mikroorganizmów i skażenia mikrobiologicznego jest obecność wody. Pomimo stosowanych środków fizycznie nie jest możliwe całkowite usunięcie wody z paliwa.

SKUTKI SKAZENIA MIKROBIOLOGICZNEGO PALIW:

• Wytwarzanie zawiesin cząstek stałych w paliwie i formowanie osadów
• Wytwarzanie substancji powierzchniowo czynnych co prowadzi do emulsyfikacji paliwa w wodzie
• Rozkład węglowodorów
• Zapychanie filtrów i przewodów paliwowych w czasie eksploatacji
• Zwiększenie zawartości wody w paliwie
• Korozja zbiornika paliwa oraz przewodów paliwowych
• Zaczopowanie wtryskiwaczy
• Wzrost zawartości siarki w paliwie
• Utrata właściwości dodatków uszlachetniających, stabilizujących oraz detergentowych
• Zmniejszenie wartości opałowej paliwa
• Zmiana barwy i zapachu paliwa (działalność mikroorganizmów beztlenowych – bakterii redukujących siarczany – może wydzielać się siarkowodór)
• Zwiększenie liczby kwasowej z uwagi na wydzielanie przez mikroorganizmy substancji o charakterze kwasowym
• Zmiana właściwości niskotemperaturowych paliwa (temperatura mętnienia, temperatura płynięcia),,

Fragmencik artykułu, reszta do ogarnięcia w necie ;)
Pulcpio
Posty: 90
Rejestracja: 29 mar 2023, 21:23
model samochodu: Kia Sportage 2023 benzyna manual

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: Pulcpio »

hary6 pisze: 18 mar 2024, 18:37
Pulcpio pisze: 18 mar 2024, 16:55
marekc pisze: 18 mar 2024, 13:27 Dla kolegi Pulcpio, który lubi opowieści z mchu i paproci. Informacja na stronie jednej z firm zajmujacej sie dystrybucją paliw :
"Termin przydatności paliw oznacza okres, w którym benzyna lub olej napędowy zachowują swoje oryginalne właściwości, gwarantujące bezpieczne i efektywne użytkowanie pojazdów i maszyn. Podobnie jak w przypadku większości produktów, paliwa posiadają ustalony termin ważności, po przekroczeniu którego mogą ulec degradacji jakościowej. Przeterminowane paliwo może być przyczyną różnorodnych kłopotów m.in. z uruchomieniem silnika, zmniejszeniem jego wydajności, lub uszkodzeniem komponentów układu paliwowego. Przyjmuje się, że benzyna B10 zachowują wszystkie swoje właściwości przez około pół roku od daty produkcji, ale pierwsze oznaki utleniania mogą pojawić się już po 3 miesiącach od zapełnienia zbiornika lub baku."
Ode mnie, tankując nie znamy jaki okres upłynał od wyprodukowania paliwa.
I z degradacji jakościowej wziął się dziwny kolor i zapach paliwa. Więcej bajek poproszę, więcej...
PS jakby w historyjce było tylko o kłopotach z odpaleniem, to bym się nie czepiał. Dziwny kolor paliwa mógł się wziąć z tego, że było go mało w baku. Jest zasada, nie jeździj na rezerwie do końca, bo na dnie baku może być szlam i woda i jak je silnik zaciągnie, to będzie bolało w kieszeni.
No to z opowieści z mchu i paproci Żwirka i Muchomorka :lol:
Kolego kiedyś to dla mnie też było bajką do kiedy nie zobaczyłem firmy czyszczącej zbiornik a akcji :|
Dużo artykułów w necie na ten temat.
A tu o tym co żyje w benzynie w zbiornikach aut,stacji itp.

,,Problemy mikrobiologiczne skażenia produktów naftowych znane są od dawna, natomiast nasiliły się w ciągu ostatnich lat, w związku ze zmianami dostosowującymi skład paliw do obowiązujących dyrektyw, które uwzględniają coraz większą ilość biokomponentów. W warunkach polskich zidentyfikowano około 50 rodzajów mikroorganizmów w zbiornikach paliw. Najczęściej pojawiające się w badaniach grupy mikroorganizmów to bakterie tlenowe (aerobowe), grzyby pleśniowe, drożdże oraz bakterie beztlenowe (anaerobowe). Warunkiem wzrostu i rozwoju mikroorganizmów w paliwach jest dostępność substancji odżywczych – organicznych związków węgla (węglowodory) i pierwiastków biogennych (azot, fosfor, siarka). Niemniej jednak najważniejszym czynnikiem mającym wpływ na rozwój mikroorganizmów i skażenia mikrobiologicznego jest obecność wody. Pomimo stosowanych środków fizycznie nie jest możliwe całkowite usunięcie wody z paliwa.

SKUTKI SKAZENIA MIKROBIOLOGICZNEGO PALIW:

• Wytwarzanie zawiesin cząstek stałych w paliwie i formowanie osadów
• Wytwarzanie substancji powierzchniowo czynnych co prowadzi do emulsyfikacji paliwa w wodzie
• Rozkład węglowodorów
• Zapychanie filtrów i przewodów paliwowych w czasie eksploatacji
• Zwiększenie zawartości wody w paliwie
• Korozja zbiornika paliwa oraz przewodów paliwowych
• Zaczopowanie wtryskiwaczy
• Wzrost zawartości siarki w paliwie
• Utrata właściwości dodatków uszlachetniających, stabilizujących oraz detergentowych
• Zmniejszenie wartości opałowej paliwa
• Zmiana barwy i zapachu paliwa (działalność mikroorganizmów beztlenowych – bakterii redukujących siarczany – może wydzielać się siarkowodór)
• Zwiększenie liczby kwasowej z uwagi na wydzielanie przez mikroorganizmy substancji o charakterze kwasowym
• Zmiana właściwości niskotemperaturowych paliwa (temperatura mętnienia, temperatura płynięcia),,

Fragmencik artykułu, reszta do ogarnięcia w necie ;)
Dobra, udowodniłeś mi, że po zalaniu E10 w baku po 4 miesiącach odstawienia auta na kołki mogę się spodziewać tętniącego życia biologicznego, a nie tylko rozwarstwionego paliwa na etylinę i etanol. Na działce mam kanisterek paliwa do kosiarki. Już się boje, co to będzie, bo zostawiłem go w październiku bez nadzoru. :o Dalej jednak obstaje przy tym, że gościowi paliwo odparowało i pompa paliwa zaciągnęła syf z dna baku.
marekc
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2022, 16:21
model samochodu: Xceed

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: marekc »

W kosiarce nie masz układu wtryskowego paliwa i filtra z wkładem z grubą warstwą celulozy , która ma za zadanie wychwycić max ilość zanieczyszczeń.
marekc
Posty: 49
Rejestracja: 01 lis 2022, 16:21
model samochodu: Xceed

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: marekc »

E10 jest od 1 stycznia 2024.
Tomek1317
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2024, 17:49
model samochodu: Sportage V

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: Tomek1317 »

Jak postanowiłem, że przez jakiś czas (2,3 może 6 miesięcy) będę tankował tylko paliwo E5 (czyli stara 98). Pewnie nie ma różnicy w osiągach, pewnie nie ma różnicy w spalaniu, ale trzeba potestować trochę i samemu ocenić jak się zachowuje auto. Na pewno jest różnica w cenie, ale czy aż taka ogromna, jak jeżdżę 12-15 tysięcy km rocznie. Postaram się tankować w jednej firmie żeby po dłuższym czasie opowiedzieć o moich doświadczeniach. Zwykły 1.6 TGDI.

Pzdr.
inquis
Posty: 1258
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: inquis »

Link do odcinka testu trzech hybryd KSV - MHEVA, HEVA i PHEVA autorstwa Klimka i Mikiciuka. Panowie redaktorzy mistrzami wiedzy nt. hybryd nie są, ale coś tam pokazują. Temat nie związany z paliwem, ale ze spalaniem.
https://www.youtube.com/watch?v=o4EGY-b31ME
youngd
Posty: 36
Rejestracja: 20 sty 2024, 19:12
model samochodu: Sportage V 1.6 180 km LTH AE2

Re: E10 zamiast Pb95 w nowym roku

Post autor: youngd »

Przecież te filmy to laurka dla olejów silnikowych pod pretekstem "testów".
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”