X ceed 1.5tgdi 160
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Tak czytam Wasze wypowiedzi i się zastanawiam ... Przecież ten silnik jest na rynku od kilku lat (chyba od 2019), wsadzany jest do różnych samochodów i niektórzy mają najechane ponad 100k a nie jest głośno o takim problemie ... Ciekawe, czy winą może być zbieg okoliczności, sposób eksploatacji, jakość paliwa czy co, może jakaś wadliwaseria? Może napiszcie, jak samochody eksploatujecie i co i gdzie tankujecie i jaka jest data produkcji? Nie zazdroszczę, ale problem "ciekawy"...
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 27 sty 2021, 21:25
- model samochodu: Kia Rio 1.2 2015
Kia XCeed 1.5 T-GDI 2022 M
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Jaką benzynę koledzy tankowali, którzy mają problem z tym silnikiem (PB95 E5)?
Jeśli to faktycznie problem z nagarem w dolocie to się zastanawiam jakie będzie najlepsze paliwo minimalizujące nagar w dolocie. Różne źródła podają że E10 zawierająca bioetanol jest "czystsza" i tym samym zostawia mniej nagaru.
Mnie do przebiegu 50 000 km jeszcze trochę brakuje, ale myślę czy by faktycznie raz na jakiś czas profilaktycznie nie wlać Archoil AR6400-P MAX
Podpowiedzi o zmianie biegu na wyższy raczej ignoruję i staram się wrzucać kolejny bieg jak już jest 3000 obr/min
Jeśli to faktycznie problem z nagarem w dolocie to się zastanawiam jakie będzie najlepsze paliwo minimalizujące nagar w dolocie. Różne źródła podają że E10 zawierająca bioetanol jest "czystsza" i tym samym zostawia mniej nagaru.
Mnie do przebiegu 50 000 km jeszcze trochę brakuje, ale myślę czy by faktycznie raz na jakiś czas profilaktycznie nie wlać Archoil AR6400-P MAX
Podpowiedzi o zmianie biegu na wyższy raczej ignoruję i staram się wrzucać kolejny bieg jak już jest 3000 obr/min
Re: X ceed 1.5tgdi 160
10 raz pisze to samo. Archoil ma ferrocen a to jest zakazane do stosowania przez kia. Uzycie ferrocenu widac po rudawym nalocie np na świecach. Dlatego dodatki trzeba stosowac bo to kia zaleca ale nie z ferrocenemadiek pisze: ↑19 lut 2024, 11:56 Jaką benzynę koledzy tankowali, którzy mają problem z tym silnikiem (PB95 E5)?
Jeśli to faktycznie problem z nagarem w dolocie to się zastanawiam jakie będzie najlepsze paliwo minimalizujące nagar w dolocie. Różne źródła podają że E10 zawierająca bioetanol jest "czystsza" i tym samym zostawia mniej nagaru.
Mnie do przebiegu 50 000 km jeszcze trochę brakuje, ale myślę czy by faktycznie raz na jakiś czas profilaktycznie nie wlać Archoil AR6400-P MAX
Podpowiedzi o zmianie biegu na wyższy raczej ignoruję i staram się wrzucać kolejny bieg jak już jest 3000 obr/min
Re: X ceed 1.5tgdi 160
A może wiesz, jakie dodatki są zalecane przez producenta? W instrukcji to znalazłeś może?
-
- Posty: 609
- Rejestracja: 06 paź 2020, 10:52
- model samochodu: ProCeed GT 1.6 T-GDI 6MT 2020
- Lokalizacja: POMORSKIE
Re: X ceed 1.5tgdi 160
U mnie Aso na przeglądzie proponowało mi zalanie preparatem Tunap za około 100,-
https://allegro.pl/oferta/tunap-974-do- ... 4992525358
Zaskoczyli mnie, nie znałem tej firmy ale jeśli Kia dopuszcza preparaty do paliwa to do mnie bardziej przemawia Liqui Moly,
Żałosny, rozpaczający i niedouczony krytykant Proceeda
-
- Posty: 278
- Rejestracja: 05 gru 2021, 14:35
- model samochodu: YB G4LF
Re: X ceed 1.5tgdi 160
To miałoby sens w przypadku pośredniego wtrysku (czyli do kolektora dolotowego), gdzie benzyna podczas zasysania do cylindra na bieżąco obmywa dolot i zawory ssące.
Natomiast nie ma sensu w przypadku bezpośredniego wtrysku (czyli wprost do cylindrów), gdzie benzyny w dolocie nie ma wcale, więc nagar odkłada się tam (mniej albo bardziej) niezależnie od typu benzyny.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Właśnie czekam w ASO po zgłoszeniu usterki, obsługa wstępnie stwierdziła: świece, albo cewki. Zapewne będą to świece, bo to materiał eksploatacyjny, nie podlegający gwarancji.
PS ani słowa o nagarze, nie było pytań o styl jazdy, nic.
PS ani słowa o nagarze, nie było pytań o styl jazdy, nic.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
W instrukcji jest napisane czego nie wolno. Nie ma zas naposane jakie stosowac. Zatem trzeba szukac dodatkow, ktore nie maja składników wymienionych w instrukcji i mysle ze takie mozna swobodnie lac.
Czy one cos pomoga nie wiem, ale skoro producent zaleca to moze jednak warto sie zainteresowac tematem
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Nie dam sobie ręki uciąć, ale 1,5 T-GDI chyba jednak ma wtrysk pośredni do pracy na biegu jałowym. Tak jest w wielu autach.Jutrzejszy pisze: ↑22 lut 2024, 00:12To miałoby sens w przypadku pośredniego wtrysku (czyli do kolektora dolotowego), gdzie benzyna podczas zasysania do cylindra na bieżąco obmywa dolot i zawory ssące.
Natomiast nie ma sensu w przypadku bezpośredniego wtrysku (czyli wprost do cylindrów), gdzie benzyny w dolocie nie ma wcale, więc nagar odkłada się tam (mniej albo bardziej) niezależnie od typu benzyny.
Po odpaleniu zimnego ma wyższe obroty - normalne - po chwili spadają, ale nadal nie są niskie. Po przełączeniu na D przy wciśniętym hamulcu obroty spadają a silnik zaczyna inaczej pracować... Przełącza się na bezpośredni.
Re: X ceed 1.5tgdi 160
Jednak ani świeca, ani cewka. Zostało wgrane nowe oprogramowanie, zalecono benzynę 98, wyższe obroty.