Hybryda KIA

Rozpocznij przygodę z forum Kia Motors Klub! Przywitaj się i dyskutuj o motoryzacji.
rogal198
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2023, 20:17

Hybryda KIA

Post autor: rogal198 »

Czołem.
Jestem na etapie zakupu nowego auta i celuje w auta klasy C SUV. Jestem po kilku jazdach próbnych I na chwilę obecną na placu boju pozostały 2 auta w tym KIA Sportage. Mierzę w wersję HEV. Auto samo w sobie zrobiło na mnie pozytywne wrażenie na jeździe próbnej. Ale zastanawiam się nad trwałością napędu. Hybryda super. Ale silnik elektryczny współpracuje z silnikiem z Turbo który co chwila się włącza i wyłącza.
Jakie macie opinie na temat tego napędu? Skrzynia z tego co czytałem w tej konfiguracji jest nieco prostszej konstrukcji więc jakoś tutaj się nie martwię. Ale silnik z Turbo który co chwila gaśnie?
unfocused
Posty: 55
Rejestracja: 03 lip 2023, 18:36
model samochodu: Sportage NQ5 HEV AWD GT-Line

Re: Hybryda KIA

Post autor: unfocused »

W gaszeniu silnika turbo teoretycznie najbardziej po dupie dostaje turbina, która zostaje pozbawiona smarowania olejem, kiedy dalej pozostaje na wysokich obrotach. Kia ponoć rozwiązuje ten problem elektryczną pompką, która podaje olej nawet po zgaszeniu silnika.
saron22
Posty: 635
Rejestracja: 04 paź 2022, 13:34
model samochodu: Proceed GT, Sportage V BL.

Re: Hybryda KIA

Post autor: saron22 »

unfocused pisze: 02 wrz 2023, 21:35 W gaszeniu silnika turbo teoretycznie najbardziej po dupie dostaje turbina, która zostaje pozbawiona smarowania olejem, kiedy dalej pozostaje na wysokich obrotach. Kia ponoć rozwiązuje ten problem elektryczną pompką, która podaje olej nawet po zgaszeniu silnika.
Ponoć czy ma elektryczną pompę? Bo o elektrycznych pompach słyszałem już 10 czy 15 lat temu jak wchodził system start&stop, ale do dzisiaj nic takiego nie widziałem.
unfocused
Posty: 55
Rejestracja: 03 lip 2023, 18:36
model samochodu: Sportage NQ5 HEV AWD GT-Line

Re: Hybryda KIA

Post autor: unfocused »

To mówią sprzedawcy i autorzy filmików samochodowych na YT. Jak jest w rzeczywistości powie Ci pewnie tylko mechanik, który tę pompę znajdzie.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 612
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Hybryda KIA

Post autor: Tolinek »

Przymyka przepustnicę a hSG kręci wałem zanim nie zrobi ciśnienia. Dzięki przymkniętej przepustnicy obciążenie panewek jest bardzo małe.
rogal198
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2023, 20:17

Re: Hybryda KIA

Post autor: rogal198 »

Okej czyli tak naprawdę nie ma jakiejś oficjalnej wersji co tam siedzi.
Jak w ogóle oceniacie trwałość takiej jednostki napędowej? W sumie dość nowe rozwiązanie. W necie widziałem chyba najwięcej 50kkm zrobione.
Dopytuje bo rozważam sportage z tym motorem. Ale rywalem jest CX-5 gdzie jednak jednostka napędowa wydaje się być mniej zawodna.
rogal198
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2023, 20:17

Re: Hybryda KIA

Post autor: rogal198 »

Byłem wczoraj w salonie Hyundai i przy okazji jazdy próbnej Tucson zapytałem o to sprzedawcę. Stwierdził że współczesne turbiny są wolnoobrotowe i w związku z tym nie potrzebują chłodzenia. Poza tym stwierdził że pompa oleju nawet w trybie ev pracuje.
Awatar użytkownika
Tolinek
Posty: 612
Rejestracja: 04 sie 2022, 14:54
model samochodu: Fiat 500, Xceed PHEV

Re: Hybryda KIA

Post autor: Tolinek »

A jeden moich stwierdził że klimatyzacja jest pędzona z paska... podniosłem maskę, nie było paska. Przestałem pytać sprzedawcę o takie rzeczy. Nie ma sensu.
rogal198
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2023, 20:17

Re: Hybryda KIA

Post autor: rogal198 »

Racja. Traktuję to raczej jako ciekawostkę 🙂
Fajna ta KIA z hybryda ale chyba mam obawy przed byciem testerem hybrydy z turbo.
Hornet
Posty: 57
Rejestracja: 01 kwie 2023, 03:36

Re: Hybryda KIA

Post autor: Hornet »

A to nie ten sam dylemat co silnik z turbo i system Start&Stop?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum ogólne”