Problem z filtrem GPF w Stingerze GT

forum użytkowników Kia Stinger
Marcin89
Posty: 1
Rejestracja: 11 lut 2024, 13:44
model samochodu: STINGER GT

Problem z filtrem GPF w Stingerze GT

Post autor: Marcin89 »

Cześć,

W moim Stingerze GT załączyła się kontrolka od filtra GPF. Próbowałem już dwa razy wypalić zgodnie z instrukcją (2x40 km), 3-4 bieg 3000-3500 obrotów, ale nie pomogło.

Czy kontrolka powinna sama zniknąć po wypaleniu? Czy da się jakoś sprawdzić % zapylenia?

Czy ktoś również miał problem z wypalaniem?

Pozdrawiam.
jarzy
Posty: 34
Rejestracja: 13 gru 2019, 14:51
model samochodu: Stinger GT-Line 2.0

Re: Problem GPF

Post autor: jarzy »

Czy kontrolka powinna sama zniknąć po wypaleniu? Czy da się jakoś sprawdzić % zapylenia?
Czy ktoś również mial problem z wypalaniem?
Teoretycznie i na ogół w praktyce znika po wypaleniu w trakcie jazdy. Kiedyś, przed aktualizacją oprogramowania silnika, konieczne było jeszcze wyłączenie / włączenie zapłonu. A i tak działało albo nie. Po aktualizacji kontrolka zaczęła mi się wyłączać w trakcie jazdy, kiedy już stinger dochodzi do wniosku, że ma wszystko wystarczająco wypalone (przy okazji: o ile wiem, nie da się z poziomu zwykłego użytkownika sprawdzić stopnia zanieczyszczenia GPF).

Teraz pytanie pomocnicze: czy kontrolka świeci się ciągle, czy mruga? Świecenie ciągłe do tej pory zawsze byłem w stanie zlikwidować sam, wypalając GPF wg instrukcji. Ale niedawno świecenie ciągłe przeszło mi w mruganie, z komunikatami 'sprawdź układ wydechowy' za każdym razem przy włączeniu silnika. I wtedy nie pomogła mi nawet trasa > 700 km na wysokich obrotach. Jedyna rada: tzw. wypalanie statyczne, czyli w serwisie. I tak musiałem zrobić.

A, nie odpowiedziałem na drugie pytanie. Miałem mnóstwo problemów z GPF. Inni też. Ale w zasadzie - przed aktualizacją sterowników, a to nastąpiło już ze trzy (chyba?) lata temu. I temat GPF-ów właściwie przestał się pojawiać na forum.

Pozdrawiam
ja
Marcin_89
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2024, 22:46
model samochodu: Stinger gt

Re: Problem GPF

Post autor: Marcin_89 »

Kontrolka caly czas świeci, nie miga. Pojawiła się faktycznie w okresie gdy większość czasu jeździłem po krakowskich korkach, zimą.
Ale niestety mam problem z wypaleniem.

Jest jakaś możliwość sprawdzenia czy mam zaktualizowany ECU? Stinger GT produkcyjnie z 2018, sprzedany 2019.

Pozdrawiam.
jarzy
Posty: 34
Rejestracja: 13 gru 2019, 14:51
model samochodu: Stinger GT-Line 2.0

Re: Problem GPF

Post autor: jarzy »

Jest jakaś możliwość sprawdzenia czy mam zaktualizowany ECU? Stinger GT produkcyjnie z 2018, sprzedany 2019
To jest w takim razie MY2019, tak jak mój. Zdaje się pierwszy MY stingera z GPF-em, i ewidentnie sterownik oprogramowania silnika sobie z tym źle radził. Ale nie pomogę w kwestii sprawdzenia wersji - już nie pamiętam, czy i jak to sprawdzałem, a zresztą to KIA po licznych reklamacjach mnie zaprosiła na coś w rodzaju akcji serwisowej (wiem, że inni też byli zapraszani, indywidualnie. Pewnie jak ktoś się nie skarżył, to nie).

Zresztą i tak nie unikniesz wizyty w serwisie, skoro kontrolka pomimo dwukrotnego wypalania w trasie nie gaśnie. Tylko uwaga: teoretycznie usługa wypalania statycznego jest płatna, nawet jeśli auto jest jeszcze na gwarancji. Trzeba więc wskazać, że to usterka systemu kontroli GPF, co dla mnie jest oczywiste, a dla serwisu może nie być - lepiej to ustalić z góry, żeby nie zaskoczyli rachunkiem po wypaleniu. I oczywiście muszą sprawdzić wersję oprogramowania, bo coś mi się widzi, że tu może być pies pogrzebany.

Pozdrawiam
ja
Marcin_89
Posty: 4
Rejestracja: 11 lut 2024, 22:46
model samochodu: Stinger gt

Re: Problem GPF

Post autor: Marcin_89 »

Aso kazalo piłować powyżej 4k aż zgaśnie :D ewentualnie umówić się na elektroniczne wypalanie.
Przy czym uprzedzili ze gwarancja na wydech to 3 lata i usługa będzie płatna :)
margru
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2019, 08:41
model samochodu: Stinger GT-Line 2.0 T-GDI

Re: Problem GPF

Post autor: margru »

GPF wypala się przy odpuszczaniu gazu, jedź na obwodnicę zagrzać wydech do temperatury wypalania (tryb sport i 10 km powyżej 3000 obrotów), potem też tryb sport, wybierz bieg łopatką i rozpędź się dynamicznie do 4500-5000 obrotów i puść gaz, na dopuszczonym gazie zejdź do 2000 obrotów i znowu rozpędź się do 5000 obrotów. Powtórz kilka razy, ostudź turbinę, zgaś samochód, poczekaj chwilę i odpal znowu.
Bomar07
Posty: 3
Rejestracja: 02 lut 2024, 09:33
model samochodu: Stinger 2.0 255KM

Re: Problem z filtrem GPF w Stingerze GT

Post autor: Bomar07 »

Witam, czy ktoś może powiedzieć lub wrzucić gdzie jest filtr GPF w 2.0 bo prawdopodobnie go nie mam, ale bardzo często po jeździe na postoju chodzi mi wentylator od chłodnicy (nie od klimy), nawet jak Stingera nie cisnę i nie wiem co może być przyczyną.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”