Nie, nie migala jeszcze. Temperature miałem ok 630.Pulcpio pisze: ↑09 mar 2024, 19:57 No i gitara. A kontrolka już migała na pomarańczowo? I pamiętaj, najpierw 650 stopni na wejściu do gpf-a, a potem gaz na 4 biegu do 4000 obrotów, puszczasz gaz na 5 sekund, znowu gaz do 4000, znowu odpuszczasz na 5 sekund i tak do wypalenia. I więcej tlenu, tym szybciej się wypala. Jak jest ciepło, to można nawet na 5 biegu wypalić.granat pisze: ↑09 mar 2024, 18:23Właśnie dziś wskoczyło na 5 przy 720km od wypalenia. Trochę spękałem ale nie potrzebnie. Wypaliłem.tym razem z CarScannerem, 4 bieg 4 tysiące obrotów, po 30km do zera zeszło.Pulcpio pisze: ↑07 mar 2024, 07:52
Jak się świeci to masz 4, jak zacznie migać, to 5 i wtedy tylko ASO może pomóc. Jak wypalić znajdziesz w tym wątku, tylko przeglądaj go do tyłu, od najnowszych postów. Omijaj instrukcje jazdy ze stałą prędkością, to nie działa. Na przyszłość wyłączaj start&stop, nie jeździj na niskich obrotach i staraj się gasić silnik po nagrzaniu płynu chłodzącego, a najlepiej po nagrzaniu oleju (czas nagrzewania płynu chłodzącego razy dwa).
Jak z GPF w 1.6 150 ?
Regulamin forum
link
link
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Cześć.
Zamierzam kupić KS V w 1,6 T-GDI (użytkuję od kilku lat Carensa).
Wiem że w KS z produkcji 2024 (rok modelowy 2025) dokonano pewnych modyfikacji dot. silnika - np. zwiększono ilość kucyków ze 150 do 160.
Ale czy wie ktoś czy w końcu zrobili coś z tym GPF?
Ktoś coś?
Zamierzam kupić KS V w 1,6 T-GDI (użytkuję od kilku lat Carensa).
Wiem że w KS z produkcji 2024 (rok modelowy 2025) dokonano pewnych modyfikacji dot. silnika - np. zwiększono ilość kucyków ze 150 do 160.
Ale czy wie ktoś czy w końcu zrobili coś z tym GPF?
Ktoś coś?
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Rok temu miałem taki sam problem, ale auto mi się podobało, a w salonie zapewniali, że mieli tylko jeden przypadek wypalania (klient jeździł tylko oo mieście), to go kupiłem. Sprzedawca powiedział, że będzie poprawka w sofcie. Od razu też kupiłem interface VGate i Car Scanner. Na forum przeczytałem, że wypalanie jest trudne, a zejście z poziomu 1 na 0 prawie niemożliwe. Poziomów jest 5. Przy 500 km w końcu wskoczyła mi jedynka. Było 10 stopni, ale na obwodnicy wypaliłem filtr na 5 biegu, przy okazji. No i miałem zero. W czerwcu wygrali mi nowy soft. Potem był wyjazd do Pragi i po fakcie okazało się, że się wypaliło, pewnie z 1, bo przed wyjazdem było 0. No, ale w zimie to miało być naprawdę trudno. W grudniu znowu miałem 1, było -3 stopnie, więc pojechałem specjalnie na obwodnicę. Okazało się, że na 5 biegu już się nie da, ale na 4 poszło raz dwa. Postanowiłem poczekać na poziom 2 lub wyższy, ale dwa razy było 1 i się wypaliło. Stan na dzisiaj: gpf 0, 530 km od ostatniego wypalenia. Jak bym nie trafił na to forum, to bym nie wiedział, że mam gpf.
SALMON pisze: ↑10 mar 2024, 16:25 Cześć.
Zamierzam kupić KS V w 1,6 T-GDI (użytkuję od kilku lat Carensa).
Wiem że w KS z produkcji 2024 (rok modelowy 2025) dokonano pewnych modyfikacji dot. silnika - np. zwiększono ilość kucyków ze 150 do 160.
Ale czy wie ktoś czy w końcu zrobili coś z tym GPF?
Ktoś coś?
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
- model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Moja żona ma samochód z GPF od 2 lat.Po 4km dziennie w jedną stronę łącznie 8km Z dojazdami do centrum miasta i kręceniu się po nim wychodzi nam rocznie nie całe 8 tys. W samochodzie jest GPF o którego istnieniu dowiedziałem się przez przypadek jak mi powiedzieli w ASO ...i tyle atrakcji poza tym że wiem że jest.Tlumaczac fakt że soft jest nadgorliwy proponuje przejrzeć temat na naszym forum gdzie po niewielkim trasowym przebiegu zawaliło forumowiczowi EGR czyli jednak syf w wydechu jest i trzeba by temat zagłębić.Tym bardziej że te silniki lubia swoje spalić co przekłada się na syfy w wydechu.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Witam.
Czasami zaglądam na to forum z nadzieją, że przeczytam, iż firma KIA
rozwiązała problem usterki związanej ze złą pracą filtra cząstek stałych i należy spodziewać się rychłego zaproszenia do serwisu. Niestety...
Czytam o różnych metodach wypalania filtra, ale w wypadku mojego jedyny sposób to kilometry i wysokie obroty:
20 grudzień 160 km w 2-ch turach
15 styczeń 90 km
10 marzec 130 km.
Prędkość 110-120 km/h obroty 3500-4000.
W serwisie byliśmy raz , 4-ry miesiące po kupnie samochodu i więcej tam nie pojadę na stacjonarne wypalanie filtra. Po tej akcji przez kilka dni miałem wrażenie , że w samochodzie cuchnie przypaloną gumą i plastikiem.
Delikatnie rzecz ujmując uważam, że KIA SPORTAGE sprzedała mi samochód "niedorobiony", a wszelkie związane z tym problemy próbują przerzucić na mnie mówiąc że :
mam za lekką nogę
powinienem używać innych ustawień niż te domyślne zaprogramowane przez producenta (wyłączyć START-STOP , nie jęździć na trybie ECO, tankować etylinę 98)
jeździć w długie trasy.
Rozmowa z serwisem jest bez sensu bo serwis nie jest decydentem a tylko wykonawcą odgórnych decyzji i zaleceń.
Odpowiedź KIA POLSKA na opisany problem to takie standardowe bla, bla, bla.
Ale ile takich zapytań KIA POLSKA otrzymuje?
Może gdybyśmy zarzucili ich skrzynkę setkami takich zapytań coś by się ruszyło.
Jestem człowiekiem starej daty, który słabo odnajduje się w obecnym informatycznym świecie , ale kupując samochód w 2022 roku obejrzałem kilka filmików na YOU TUBE zachwalających ten model. Ani słowa o poruszanym problemie. Nawet dzisiaj nie mogę nic takiego zobaczyć.
Może ktoś nakręci i wrzuci filmik o wypalaniu filtra na trasie z odpowiednim opisem. Fajnie by było, gdyby ilość takich filmów dorównywała tym, które zachwalają KIA SPORTAGE.
Może ktoś wie jak dotrzeć do wnikliwych dziennikarzy motoryzacyjnych.
Może ktoś ma jakiś inny sposób na rozdmuchanie naszego problemu.
Ja osobiście zaczynam od dopisywania odpowiedniego komentarza w filmach zachwalających KIA SPORTAGE.
Czasami zaglądam na to forum z nadzieją, że przeczytam, iż firma KIA
rozwiązała problem usterki związanej ze złą pracą filtra cząstek stałych i należy spodziewać się rychłego zaproszenia do serwisu. Niestety...
Czytam o różnych metodach wypalania filtra, ale w wypadku mojego jedyny sposób to kilometry i wysokie obroty:
20 grudzień 160 km w 2-ch turach
15 styczeń 90 km
10 marzec 130 km.
Prędkość 110-120 km/h obroty 3500-4000.
W serwisie byliśmy raz , 4-ry miesiące po kupnie samochodu i więcej tam nie pojadę na stacjonarne wypalanie filtra. Po tej akcji przez kilka dni miałem wrażenie , że w samochodzie cuchnie przypaloną gumą i plastikiem.
Delikatnie rzecz ujmując uważam, że KIA SPORTAGE sprzedała mi samochód "niedorobiony", a wszelkie związane z tym problemy próbują przerzucić na mnie mówiąc że :
mam za lekką nogę
powinienem używać innych ustawień niż te domyślne zaprogramowane przez producenta (wyłączyć START-STOP , nie jęździć na trybie ECO, tankować etylinę 98)
jeździć w długie trasy.
Rozmowa z serwisem jest bez sensu bo serwis nie jest decydentem a tylko wykonawcą odgórnych decyzji i zaleceń.
Odpowiedź KIA POLSKA na opisany problem to takie standardowe bla, bla, bla.
Ale ile takich zapytań KIA POLSKA otrzymuje?
Może gdybyśmy zarzucili ich skrzynkę setkami takich zapytań coś by się ruszyło.
Jestem człowiekiem starej daty, który słabo odnajduje się w obecnym informatycznym świecie , ale kupując samochód w 2022 roku obejrzałem kilka filmików na YOU TUBE zachwalających ten model. Ani słowa o poruszanym problemie. Nawet dzisiaj nie mogę nic takiego zobaczyć.
Może ktoś nakręci i wrzuci filmik o wypalaniu filtra na trasie z odpowiednim opisem. Fajnie by było, gdyby ilość takich filmów dorównywała tym, które zachwalają KIA SPORTAGE.
Może ktoś wie jak dotrzeć do wnikliwych dziennikarzy motoryzacyjnych.
Może ktoś ma jakiś inny sposób na rozdmuchanie naszego problemu.
Ja osobiście zaczynam od dopisywania odpowiedniego komentarza w filmach zachwalających KIA SPORTAGE.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Pieszmy o tym tu od 2 lat.. i tak powstał najdłuższy wątek na tym forum..
Poczekaj, jeszcze trochę, to powiedzą, że nie do tych miast jeżdziłeś co powinno się tym autem jeździć, nie w tych stacjach paliw tankowałeś co powinieneś i inne bzdety..kula11 pisze: ↑16 mar 2024, 23:18a wszelkie związane z tym problemy próbują przerzucić na mnie mówiąc że :
mam za lekką nogę, powinienem używać innych ustawień niż te domyślne zaprogramowane przez producenta (wyłączyć START-STOP , nie jęździć na trybie ECO, tankować etylinę 98) jeździć w długie trasy.
Też pisaliśmy o tym już prawie 2 lata temu, rok temu.. przejrzyj wątek, nic to nie dało, poza wydaniem aktualizacji, która również nic, albo nie wiele pomogła.. jakby mogli coś z tym zrobić, to by już zrobili, a tak jest jakaś wada i co sezon zimowy będzie z GPF-em problem..
Sprzedaj to auto w cholere i będziesz miał spokój, auto ma być dla Ciebie, a nie Ty dla auta..
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
A może ty mógłbyś nagrać filmik i wrzucić go na YT? Cały czas próbuję zapchać Gpfa powyżej poziomu 1 i mi nie wychodzi. Nic nie wiadomo, jaki masz dokładnie model i skrzynię biegów, ale i tak chętnie bym zobaczył, jak ruszasz i na jakich obrotach zmieniasz/zmieniane są biegi, jak niedogrzewasz silnik na krótkich trasach i czy w ogóle wyjeżdżasz poza miasto. Instrukcji wypalania Gpfa widziałem już kilkanaście, instrukcji zapychania ani jednej.
kula11 pisze: ↑16 mar 2024, 23:18 Witam.
Czasami zaglądam na to forum z nadzieją, że przeczytam, iż firma KIA
rozwiązała problem usterki związanej ze złą pracą filtra cząstek stałych i należy spodziewać się rychłego zaproszenia do serwisu. Niestety...
Czytam o różnych metodach wypalania filtra, ale w wypadku mojego jedyny sposób to kilometry i wysokie obroty:
20 grudzień 160 km w 2-ch turach
15 styczeń 90 km
10 marzec 130 km.
Prędkość 110-120 km/h obroty 3500-4000.
W serwisie byliśmy raz , 4-ry miesiące po kupnie samochodu i więcej tam nie pojadę na stacjonarne wypalanie filtra. Po tej akcji przez kilka dni miałem wrażenie , że w samochodzie cuchnie przypaloną gumą i plastikiem.
Delikatnie rzecz ujmując uważam, że KIA SPORTAGE sprzedała mi samochód "niedorobiony", a wszelkie związane z tym problemy próbują przerzucić na mnie mówiąc że :
mam za lekką nogę
powinienem używać innych ustawień niż te domyślne zaprogramowane przez producenta (wyłączyć START-STOP , nie jęździć na trybie ECO, tankować etylinę 98)
jeździć w długie trasy.
Rozmowa z serwisem jest bez sensu bo serwis nie jest decydentem a tylko wykonawcą odgórnych decyzji i zaleceń.
Odpowiedź KIA POLSKA na opisany problem to takie standardowe bla, bla, bla.
Ale ile takich zapytań KIA POLSKA otrzymuje?
Może gdybyśmy zarzucili ich skrzynkę setkami takich zapytań coś by się ruszyło.
Jestem człowiekiem starej daty, który słabo odnajduje się w obecnym informatycznym świecie , ale kupując samochód w 2022 roku obejrzałem kilka filmików na YOU TUBE zachwalających ten model. Ani słowa o poruszanym problemie. Nawet dzisiaj nie mogę nic takiego zobaczyć.
Może ktoś nakręci i wrzuci filmik o wypalaniu filtra na trasie z odpowiednim opisem. Fajnie by było, gdyby ilość takich filmów dorównywała tym, które zachwalają KIA SPORTAGE.
Może ktoś wie jak dotrzeć do wnikliwych dziennikarzy motoryzacyjnych.
Może ktoś ma jakiś inny sposób na rozdmuchanie naszego problemu.
Ja osobiście zaczynam od dopisywania odpowiedniego komentarza w filmach zachwalających KIA SPORTAGE.
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Wg info z salonu z ubiegłej soboty, zmiany silnikowe i brak MHEV w nowych rocznikach jest właśnie związany m.in z problemami z gpf. Wg salonu ma to rozwiązać problemSALMON pisze: ↑10 mar 2024, 16:25 Cześć.
Zamierzam kupić KS V w 1,6 T-GDI (użytkuję od kilku lat Carensa).
Wiem że w KS z produkcji 2024 (rok modelowy 2025) dokonano pewnych modyfikacji dot. silnika - np. zwiększono ilość kucyków ze 150 do 160.
Ale czy wie ktoś czy w końcu zrobili coś z tym GPF?
Ktoś coś?
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
No ok ale jak ma się to przełożyć na poprawienie sytuacji z GPF-em? Przecież to ten sam silnik a pewnie tylko coś w sofcie pozmieniali. Czy podniesienie o 10KM mocy w wersjach 150 KM ma rozwiązać problem? czy jeszcze są jakieś zmiany? Jeśli tylko chodziłoby o moc to w wersjach 180KM problem nie występowałby a posiadacze tej wersji też się skarżyli.
Ja swoim Sportage jeżdżę jak zwykłą spalinówką - nie jeżdżę w ogóle ne ECO a więc nie żegluję i od razy wyłączam Start/Stop. Fakt, jeszcze mi się GPF nie zapalił bo mam niecałe 1000 km przejechane ale czekam jak na pierwszą gwiazdkę
Ja swoim Sportage jeżdżę jak zwykłą spalinówką - nie jeżdżę w ogóle ne ECO a więc nie żegluję i od razy wyłączam Start/Stop. Fakt, jeszcze mi się GPF nie zapalił bo mam niecałe 1000 km przejechane ale czekam jak na pierwszą gwiazdkę
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: Jak z GPF w 1.6 150 ?
Moc ścięli we wszystkich chyba modelach, także w Hevach, Phevach i nawet w zwykłych GDI, w których problem nie występował, więc średnio wierzę w to gadanie, że to jakieś cudowne remedium na GPF...