Kia Ceed 4 QNEXT PLUS 1,4 G4LC

forum użytkowników modelu Ceed
gregbit
Posty: 14
Rejestracja: 16 gru 2023, 20:43
model samochodu: Kia Ceed III 2019

Kia Ceed 4 QNEXT PLUS 1,4 G4LC

Post autor: gregbit »

Cześć,

Koledzy,
Bardzo proszę Was o poradę i podpowiedź.

Mam Kia Ceed z silnikiem 1,4 G4LC (wtrysk pośredni z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych).
W samochodzie zamontowany jest zestaw na sterowniku 4 QNEXT PLUS, reduktor AC202EL, listwa ACW 02-4.

Proszę Was o porady w następujących pytaniach:
1) TEMP. PRZEŁĄCZANIA NA LPG Czy temp przełączania z benzyny na LPG 35’C jest ok, czy wg Was za niska?
Często wystarczy tylko 1 km przejechanej trasy żeby sterownik przełączył na LPG. Czy to nie za mało? Wcześniej miałem Octavię i ustawione było 70’C…

Czy dotrysk benzyny można zmienić w programie sterownika w serwisie?

2) DOTRYSK BENZYNY Z moich wyliczeń wynika że dotrysk benzyny wynosi aż ok 25% względem LPG – wg mnie (a jestem laikiem) to dość dużo jak na wtrysk pośredni? Ile ta proporcja powinna wynosić żeby było bezpiecznie dla silnika?

Z góry dzięki podpowiedzi.
Pangenitor
Posty: 113
Rejestracja: 15 kwie 2021, 07:46
model samochodu: KIA Ceed C2FL 1.4 100KM

Re: Kia Ceed 4 QNEXT PLUS 1,4 G4LC

Post autor: Pangenitor »

Z tego co pamiętam, to bezpieczną temperaturę przełączania na lpg uważano od 50 stopni. 35 to moim zdaniem trochę za niska. Co do dotrysku, lub lubryfikacji, zazwyczaj używano tego w samochodach z bezpośrednim wtryskiem, więc nie wiem czy tu jest to w ogóle potrzebne.
kemotl
Posty: 171
Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB

Re: Kia Ceed 4 QNEXT PLUS 1,4 G4LC

Post autor: kemotl »

Dokładnie minimum 50. Kiedys w STAGU QBOXie zmieniałem na 50 bo nie wiem czemu gazownicy STAG często ustawiali na 25, co skutkowało szybkim przełączaniem na gaz. Dłużej pożyje reduktor a poza tym masz wtryskiwacze AC które nie królują trwałością i strasznie nie lubią takiego szybkiego przełączania na LPG Objawiało się to tym że np. na sporym mrozie potrafił się jeden lub dwa kleić, wtedy check i odlaczalo jeden lub dwa gary. Ponadto nie rozumiem po co w tym 100 konnym MPI dotrysk benzyny. Ten silnik ma normalnie hydraulikę zaworów i dobrze chodzi na LPG. Nawet jak miałem możliwość przejechania się takim Ceedem z LPG wydawało mi się że dużo lepiej reagowal na gaz przy ruszaniu ograniczając charakterystyczną cechę tego silnika jak podszarpywanie.
gregbit
Posty: 14
Rejestracja: 16 gru 2023, 20:43
model samochodu: Kia Ceed III 2019

Re: Kia Ceed 4 QNEXT PLUS 1,4 G4LC

Post autor: gregbit »

Serdecznie dziękuję za podpowiedzi. To dla mnie cenne informacje.
gregbit
Posty: 14
Rejestracja: 16 gru 2023, 20:43
model samochodu: Kia Ceed III 2019

Re: Kia Ceed 4 QNEXT PLUS 1,4 G4LC

Post autor: gregbit »

Czy ten dotrysk benzyny można ustawić z poziomu sterownika?

Pozdrawiam
kemotl
Posty: 171
Rejestracja: 11 paź 2022, 13:00
model samochodu: Kia Sportage V MHEV 180KM 7DCT L+AEB

Re: Kia Ceed 4 QNEXT PLUS 1,4 G4LC

Post autor: kemotl »

gregbit pisze: 27 sty 2024, 23:45 Czy ten dotrysk benzyny można ustawić z poziomu sterownika?

Pozdrawiam
Jak najbardziej te sterowniki mają spore możliwości konfiguracji. Pamiętaj też że ten dotrysk nie jest zły, ale uważam że dobrze wyregulowana instalacja na wielopunkcie który ma hydraulikę zaworów śmiga spokojnie po 300 tys. Bez negatywnych skutków dla silnika. Monter powinien wziąć pod uwagę równiez charakter pracy sondy w silniku i jak jest potrzeba czasami wzbogacić mieszankę żeby gniazd nie powypalac.Wszystko zależy od tego jakie chcesz oszczędności uzyskać. Jak podjedziesz na stację to codziennością jest to że LPG tankują wszelkie bolty i ubery do samochodów w których w życiu nie powiedział byś że mogą jeździć na LPG, tam liczy się kasa.
gregbit
Posty: 14
Rejestracja: 16 gru 2023, 20:43
model samochodu: Kia Ceed III 2019

Re: Kia Ceed 4 QNEXT PLUS 1,4 G4LC

Post autor: gregbit »

Bardzo dziękuję za pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”