Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania

forum użytkowników Kia Stinger
Jarek3
Posty: 35
Rejestracja: 14 lis 2019, 10:49

Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania

Post autor: Jarek3 »

W przedliftach z LSD bywało różnie. Ciężko stwierdzić które mają które nie. Jak łatwo poleci bokiem przy ruszaniu ze skręconymi kołami na sporcie to ma szperę. 😉
Torque Vectoring to jeszcze inny system.
LSD- jest mechaniczne. Działa tylko podczas przyspieszania i gdy jedno koło kręci się dużo szybciej niż drugie. Utrata przyczepności czy właśnie ciasny skręt. No i tylko na tylnią oś (główny napęd).
Torque Vectoring- jest elektroniczny. Bierze sygnały też z czujników przeciążenia, położenia kierownicy itd. No i rozdziela moc między wszystkimi 4kołami. Działa podczas przyspieszania i skręcania. Czuć to przy agresywniejszej jeździe po zakrętach. Np. Gdy przyspieszając skręcasz w prawy łuk, to moc przenoszona jest na lewe koła tak aby dokręcały Cię do środka zakrętu. Dzięki temu samochód skręca nie tylko przez skręt kierowcy ale też przez to że koła zewnętrzne do zakrętu dostają większą moc. Czuć wtedy, że samochód tak jakby sam chce skręcać. Żeby to fizycznie poczuć to trzeba dobrze przycisnąć na łuku 😈 Na podobnej zasadzie skręca czołg 😄 LSD w tym przypadku zazwyczaj nie działa bo nie ma aż tak dużej różnicy prędkości kół jak np.przy zerwaniu przyczepności koła czy ostrym skręcie przy niedużej prędkości. Jak mocniej depniesz na mocniejszym zakręcie przy małej prędkości w trybach sport to zadziała szpera i polecisz bokiem :)
Aaaa no i ważna rzecz. Jako że Torque Vectoring to elektroniczny system to do działania używam hamulców. Aby przekazać większą moc na koła zewnętrzne do zakrętu przyhamowuje koła wewnętrzne. Dlatego jak ktoś jeździ dość agresywnie po winklach to hamulce schodzą mu szybciej mimo że może ich fizycznie nie używać agresywnie. Ale dzięki temu Stinger prowadzi się tak jak się prowadzi i nie wyjeżdża przodem. Bo do skręcania nie używa tylko przednich kół. Podobne systemy mają obecnie chociażby BMW czy Audi w swoich sportowych odmianach. :)
Niko123
Posty: 519
Rejestracja: 07 sty 2021, 21:27

Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania

Post autor: Niko123 »

Super objasnienie.
Nie wiem czy tez tak macie ale chetnie bym gdzies na parkingu cos poprubowal czy na jakims placu ale ze względu ze kupilem rok temu nowe to po szkoda auta :lol: wiem slabe to.
Nie wiem opony zniszcze, felgę uszkocze czy cos.
Lunar GT
Posty: 1136
Rejestracja: 23 kwie 2022, 12:38
model samochodu: Kia Sportage V GT 4WD HEV + wszystko (tylko dziury w dachu nie chciałem)
Lokalizacja: Śląsk

Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania

Post autor: Lunar GT »

Coś w temacie, choć Stinger nie występuje
https://www.youtube.com/watch?v=WGA-fdD ... FuaQ%3D%3D
Jarek3
Posty: 35
Rejestracja: 14 lis 2019, 10:49

Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania

Post autor: Jarek3 »

Niko123 pisze: 27 sty 2024, 10:33 Super objasnienie.
Nie wiem czy tez tak macie ale chetnie bym gdzies na parkingu cos poprubowal czy na jakims placu ale ze względu ze kupilem rok temu nowe to po szkoda auta :lol: wiem slabe to.
Nie wiem opony zniszcze, felgę uszkocze czy cos.
Ja się bawię i testuję systematycznie. Najpierw byłem 2x na płytach poślizgowych na torze, żeby sprawdzić w okół „latarni” jak zachowuje się na poszczególnych trybach. (A na każdym zachowuje się zupełnie inaczej jak dasz gazu w winku na mokrym) A jak tylko jest śnieg i jest niedziela niehandlowa to testuję pod marketami 😁
Na suchym to szkoda opon i napędu, ale nawet jak pada to polecam poćwiczyć na pustym placu. Stinger potrafi zaskoczyć nawet na ECO jak przyjdzie gdzieś szybko się włączyć do ruchu(gdzie ma się skręcone koła). Lepiej wiedzieć wcześniej jak może się zachować i że trzeba będzie założyć kontrę 😉 Ten samochód nawet na reklamach KIA lata bokiem i to na suchym 😁 Uważam, że jak ktoś lubi to póki można to warto skorzystać z frajdy jaką potrafi dawać :)
GDI
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2024, 22:34
model samochodu: Stinger 3.3

Re: Stinger 3.3 AWD działanie napędu w czasie skręcania

Post autor: GDI »

Lunar GT pisze: 27 sty 2024, 14:44 Coś w temacie, choć Stinger nie występuje
https://www.youtube.com/watch?v=WGA-fdD ... FuaQ%3D%3D
Nie ogladalem tego filmu, ale jesli mowia tam o xdrive z bmw, to w kia masz bardzo podobne, jesli nie identyczne rozwiazania, bo w obu przypadkach dostawca systemow 4x4 jest kanadyjska firma Magna (robi tez dla innych marek).

Wyglada na to (po zachowaniu auta), ze moja specka ma lsd, choc sprzedawca w salonie twierdzil co innego ;) W przeszlosci mialem juz dwa auta ze szpera, ale nie czulem tego tak przy delikatnych skretach jak czasem w stingerze (choc auta byly leciwe, wiec moze po drodze te szpery juz sie troche 'zmeczyly' :lol: ) . Bede mial serwis olejowy niedlugo, to moze jeszcze cos tam sie dowiem.

Pzdr i Dzieki za wpisy panowie!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”