7DCT - szarpnięcia przy przełączaniu niskich biegów

forum użytkowników modelu Ceed
JQZ
Posty: 78
Rejestracja: 11 lut 2021, 20:31
model samochodu: Ceed III sw 1.5 T-GDI 7DCT L+BL4+AEB
Lokalizacja: Piaseczno

7DCT - szarpnięcia przy przełączaniu niskich biegów

Post autor: JQZ »

Ceed 2021 rocznik, 7DCT, przejechane do tej pory ok. 38 tys km.
Od około roku obserwuję niepokojące zachowanie skrzyni biegów. Objawem jest to, że przy przełączaniu biegów zdarza się albo mocne szarpnięcie, jakby skrzynia miała problem z wrzuceniem biegu, albo - co miało miejsce ze 2 razy - bieg nie został załączony, tak jakby skrzynia wyrzuciła na luz i dopiero po kilku sekundach jak docisnąłem gaz bieg został załączony.
Sytuacja taka zdarza się sporadycznie, w ciągu roku miała miejsce z 6 - 7 razy, nie częściej jak raz w miesiącu. Z moich obserwacji zauważyłem, że ma to miejsce wyłącznie na niskich biegach i zazwyczaj w sytuacji, gdy dłuższą chwilę auto toczy się w korku i w pewnym momencie postanawiam przyspieszyć (ale bez kickdown). Najprawdopodobniej jest to próba przełączenia biegów w górę, ale tu głowy nie dam.
Dzwoniłem do serwisu, na szybko zasugerowali, że może to być kwestia oleju w skrzyni. W przyszłym tygodniu zawożę do serwisu. Kojarzę, że przy poprzednim, dużym przeglądzie rok temu sprawdzali sprzęgła i były ok.
Czy ktoś miał podobny problem?
Kurupi
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 2024, 11:31
model samochodu: Kia Ceed III

Re: 7DCT - szarpnięcia przy przełączaniu niskich biegów

Post autor: Kurupi »

Mam nowego Ceeda od roku z salonu. Wyżej wymieniony problem występuje u mnie dosyć często w mieście przy niskich obrotach, w trybie normal. Niestety ten typ tak ma na trybie normal przy wolnej jeździe. Jedynym rozwiązaniem jest jazda po mieście w trybie sport. Wtedy skrzynia zmienia biegi w okolicach 2.5-2.8 obrotów i żadnego szarpania nie ma. Tryb normal sprawdza jedynie się w trasie.
michal3141
Posty: 77
Rejestracja: 23 wrz 2021, 23:56
model samochodu: KIA Ceed SW MY22 L+AEB 160 KM 7DCT

Re: 7DCT - szarpnięcia przy przełączaniu niskich biegów

Post autor: michal3141 »

Daj znać jak po wymianie oleju, bo mam podobnie. Rzeczywiście w trybie sport jest znacznie lepiej. Widocznie ten typ tak ma - suche sprzęgła.
Mam nadzieję, że to nie są już pierwsze oznaki rozsypywania się tej skrzyni i za rok czy dwa trzeba będzie kilkanaście tysięcy zabulić. Różnie może być.
MIKIKEK12
Posty: 17
Rejestracja: 05 maja 2023, 21:58
model samochodu: Hyundai Tucson IV

Re: 7DCT - szarpnięcia przy przełączaniu niskich biegów

Post autor: MIKIKEK12 »

JQZ pisze: 05 sty 2024, 08:23 Ceed 2021 rocznik, 7DCT, przejechane do tej pory ok. 38 tys km.
Od około roku obserwuję niepokojące zachowanie skrzyni biegów. Objawem jest to, że przy przełączaniu biegów zdarza się albo mocne szarpnięcie, jakby skrzynia miała problem z wrzuceniem biegu, albo - co miało miejsce ze 2 razy - bieg nie został załączony, tak jakby skrzynia wyrzuciła na luz i dopiero po kilku sekundach jak docisnąłem gaz bieg został załączony.
Sytuacja taka zdarza się sporadycznie, w ciągu roku miała miejsce z 6 - 7 razy, nie częściej jak raz w miesiącu. Z moich obserwacji zauważyłem, że ma to miejsce wyłącznie na niskich biegach i zazwyczaj w sytuacji, gdy dłuższą chwilę auto toczy się w korku i w pewnym momencie postanawiam przyspieszyć (ale bez kickdown). Najprawdopodobniej jest to próba przełączenia biegów w górę, ale tu głowy nie dam.
Dzwoniłem do serwisu, na szybko zasugerowali, że może to być kwestia oleju w skrzyni. W przyszłym tygodniu zawożę do serwisu. Kojarzę, że przy poprzednim, dużym przeglądzie rok temu sprawdzali sprzęgła i były ok.
Czy ktoś miał podobny problem?
Witam, czy problem udało sie rozwiazać?
Awatar użytkownika
dzyszla
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2024, 08:31
model samochodu: Ceed III (prod. 2023) 1.5 T-GDI (160KM) M + SMT / 7DCT
Wcześniej:
Ceed III (prod. 2019) 1.4 T-GDI (140KM) M / MT
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: 7DCT - szarpnięcia przy przełączaniu niskich biegów

Post autor: dzyszla »

To ja tak mam od nowości, jak zrzucam na 2 lub 1 przy niskich prędkościach - zaskoczy dopiero jak gaz się naciśnie i to po chwili namysłu. Tak, jakby dochodziło do wymuszonego wysprzęglania przy dohamowywaniu. Z drugiej strony - słabe naciskanie hamulca kończy się tym, że po zatrzymaniu silnik kręci na 1k obrotów, jakby dalej chciał ciągnąć na półsprzęgle. Trzeba dopiero mocniej w hamulec nacisnąć.
Dżyszla
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”