Nowa Kia Optima opinie

forum użytkowników modelu Optima
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: bidżej »

Ale Stinger jest duzo mniej praktyczny od Optimy i sporo ciasniejszy.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
robert-km
Posty: 90
Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: robert-km »

Przeszedł mi przez myśl, ale:
a) auto musiałem kupić jeszcze w tym roku, a z tego co się dowiadywałem, to najtańszy Stinger dostępny byłby za 170 tys. zł.
b) żona stwierdziła, że za bardzo się w oczy rzuca :)
c) niedawno urodził mi się syn, a do stingera ciężko byłoby zmieścić wózek,
d) Optima w cenie stingera jest trochę lepiej wyposażona.
Optima GT 2017 sedan, biała perła
Sigma_74
Posty: 197
Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
model samochodu: optima
Lokalizacja: Kraków/Wrocław
Kontakt:

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Sigma_74 »

brawo ty
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Seb »

Nie mam pytań :) Gratulacje świeżym rodzicom
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Parada
Posty: 117
Rejestracja: 15 sie 2017, 23:46
model samochodu: Optima SW 1.7
Lokalizacja: Maikammer

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Parada »

bidżej pisze:Jak sie postarasz, to i 20 zrobisz - i w Optimie, i w Mazdzie 6 (w Optimie moze troche latwiej, bo turbo).
Moja srednia to 9.49, a specjalnie wolno nie jezdze (zona na mnie czesto trzeszczy :roll: ). Jak na dwulitorwa turbobenzyne w automacie, 4.85m dlugosci i 1.6t masy wlasnej jest przyzwoicie.
ojj zaczynam żałować, że nie wziąłem GT'ka... moje 9 litrów diesel'a przy dość delikatnej jeździe porównując do Gt'ka ~10... a koni by było o stówkę więcej :roll: :cry: :oops:
Kia Optima SW GT Line 1,7Crdi 7DCT Pluto Brown + Pakiet Technologiczny + Panorama Dach(08/2017r)
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: chudy »

Parada pisze:
bidżej pisze:Jak sie postarasz, to i 20 zrobisz - i w Optimie, i w Mazdzie 6 (w Optimie moze troche latwiej, bo turbo).
Moja srednia to 9.49, a specjalnie wolno nie jezdze (zona na mnie czesto trzeszczy :roll: ). Jak na dwulitorwa turbobenzyne w automacie, 4.85m dlugosci i 1.6t masy wlasnej jest przyzwoicie.
ojj zaczynam żałować, że nie wziąłem GT'ka... moje 9 litrów diesel'a przy dość delikatnej jeździe porównując do Gt'ka ~10... a koni by było o stówkę więcej :roll: :cry: :oops:
nie żałuj, mi na codzień GTLine nawet lepiej się jeździ, a po Warszawskich korkach jak w GTLine mam ciut ponad 9 litrów tak w GT dobijam do 14 litrów , więc różnica jednak ciągle spora...
SW GTLine Black & SW GT Black
Deniorek
Posty: 57
Rejestracja: 16 paź 2016, 20:24
model samochodu: KIA Optima GT

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Deniorek »

chudy pisze:Sigma_74 mi GT pali podobnie, a GTLine w wawie poniżej 9 litrów po mieście nie schodzę - już kilka razy pisałem tutaj, że nie wiem jak inni takie niskie wyniki robią :lol:
Skąd to wynika w wersji GT opowiem na przykładzie poprzedniego tygodnia. Jechałem tą samą trasą w piątek po południu i w niedzielę koło 22. Ok. 150 km autostradą + ok. 50 km normalna polska droga krajowa z częstym występowaniem wiosek i miasteczek po drodze. W piątek spalanie średnie na poziomie 12,5 l /100 w trasie (sic!). W niedzielę ta sama trasa 9,5 l / 100. Różnica kosmos, różnica w średniej prędkości na całej trasie 122 km/h vs 118 km/h. :) Dobra, to skąd ta różnica? :?: Odpowiedź jest prosta.

Piątek: Szarpana jazda ze zrywami. Autostrada. W piątek pełno wyskakujących na lewy pas aut ledwo wyprzedzających ciężarówki na lewym. Konieczność powrotu do mojej stałej założonej prędkości. I tak co chwilę. Bo oczywiście w Polsce ciężarówki też muszą non stop wyprzedzać, w tym w ostatniej chwili ładując się prawie na mój zderzak (pomimo, że dojeżdżam prawie z dwukrotnie większą prędkością). Na drodze krajowej sporo wyprzedzania. Sporo hamowania w mieście, bo oczywiście ruch duży, a ludzie uwielbiają napierniczać po hamulcach jakby od tego zależał los całego świata.

Niedziela: Późny wieczór. Mały ruch. Niedzielni kierowcy już wstawili swoje auta do garaży żeby stały tam do kolejnego weekendu. Droga krajowa pusta, raptem kilka wyprzedzeń jeżeli ktoś jechał zdecydowanie za walno. Stała prędkość. Dużo hamowania silnikiem, a nie szlifowania klocków o tarczę, bo ktoś kiedyś powiedział, że jak hamować to pedałem hamulca. Na autostradzie niemal cały czas ze stałą prędkością. Ani jedna ciężarówka nie wskoczyła na lewy pas. Generalnie piękna, płynna jazda i bez zbędnej nerwówki.

Wnioski: jak ktoś szarpie, i to mocno, to będzie miał spalanie w GT na poziomie kilkunastu litrów nawet poza miastem. W mieście miałem kiedyś taki dzień, że spaliłem na odległości kilkunastu km ponad 26 litrów paliwa (sic!). Korki, szarpane przebijanie się po pasach, generalnie walka o przetrwanie w mieście. :) A gdyby "pojanuszować" to 10 litrów by nie przekroczyło.

I tutaj wjeżdża dylemat: kupić GT i jeździć jak niedzielny Janusz? Czy kupić GT i bulić za paliwko? Czy kupić GT-Line`a w dieselku i nie mieć takich dylematów? Ja rozwiązałem to w taki sposób: chcę to szarpię i staram się nie zwracać uwagi na ubywające środki pieniężne za paliwo. Nie chce mi się szarpać lub mogę jechać płynnie, bo nikt mi w tym nie przeszkadza, mój portfel czuje oddech, a i samochód cudownie przemieszcza się z punktu A do B. I płacę za to jedynie ciut więcej niż posiadacz diesela. Fakt, przy dużych trasach spalanie boli bardziej niż w aucie z dieselkiem, ale byłem tego świadomy. ;) Kiedyś już tutaj pisałem. W domu stoi mały suvik Mazdy - CX-3 (2.0 AWD ze 150 KM, prawie dwa razy mniejsza masa niż Optimy), który spala przy takiej samej jeździe więcej beny niż GT. Więc naprawdę nie ma tragedii jak na tę moc! :)
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: bidżej »

dokladnie takie same spostrzezenia mam - GT najbardziej lubi lynkac przy przyspieszaniu, wiec np. w miescie staram sie ruszac czy przyspieszac wzglednie sprawnie, ale tak, zeby nie zamykac wskaznika spalania chwilowego ;)
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: chudy »

a ja powiem tak - nigdy tym spalaniem się jakoś nie przejmowałem, jest jak piszesz, jak się ciśnie to pali, jak się jedzie ekonomicznie to pali mniej - temat stary jak świat :)

dla porównania, mam inny wóz z silnikiem 5,7 litra i tam jak jadę spokojnie to schodzę do 12 litrów , a jak mu cisnę to spali i 36 litrów :D

Każdy wybiera to co chce i jeździ jak chce, dla mnie GTLine nie tyle jest wyborem bardziej ekonomicznym od GT co innym - inna charakterystyka pracy, większy zasięg, ciut wygodniejsze auto, itd. , zresztą temat wałkowany już tutaj wielokrotnie ;)
SW GTLine Black & SW GT Black
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: bidżej »

chudy pisze:mam inny wóz z silnikiem 5,7 litra i tam jak jadę spokojnie to schodzę do 12 litrów , a jak mu cisnę to spali i 36 litrów :D
to musi byc piekna maszyna :o
chcę to szarpię i staram się nie zwracać uwagi na ubywające środki pieniężne za paliwo. Nie chce mi się szarpać lub mogę jechać płynnie, bo nikt mi w tym nie przeszkadza, mój portfel czuje oddech, a i samochód cudownie przemieszcza się z punktu A do B. I płacę za to jedynie ciut więcej niż posiadacz diesela.
a to najbardziej lubie w swoim GTku :)
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”