Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

forum użytkowników modelu Optima
devil1234
Posty: 176
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:42
model samochodu: Optima GT
Venga

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: devil1234 »

robert-km pisze:Jeszcze jutro na wszelki wypadek przejadę się mazdą 2.5, ale decyzja jest już chyba podjęta :)
Pamiętaj, że odczekać kilka dni z zamówieniem po jazdach próbnych. Często sprzedawcy robią klientom wodę z mózgu, żeby od razu zamówili auto.
Jak pojeździsz, prześpij się 2 noce i już na chłodno ocenisz co wolisz ;)
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: Seb »

chudy nie, nie mam doświadczenia z HUD. Chodziło mi o to, że skreślanie auta z powodu braku tego ustrojstwa to wg mnie nieporozumienie.
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: chudy »

No pewnie że skreślenie nie wchodzi w grę, sam wybrałem Optimę mimo że nie ma HUDa :) . Chodzi mi o to, że nie rozumiem czemu go nie ma, mając np. w pakiecie technologicznym max wypas wszystkich bajerów. Konkurencja HUDa ma nawet w biedniejszych wersjach i jak dla mnie właśnie to jest tak naprawdę jedyna przewaga mazdy nad Optimą.

Co do Twojego doświadczenia z HUDem to spróbuj jak będziesz miał możliwość ten w mazdzie - działa naprawdę bardzo fajnie. Mi się tak spodobał że dokupiłem do jednego mojego zabytkowego auta elektroniczny moduł HUDa z GPSem itd. zabudowałem ładnie i teraz na desce mam oryginalne ładne (ale mega nieprecyzyjne zegary :D ) a na szybie mam rzut wszystkich parametrów auta wraz z GPS. Bardzo fajnie bo wreszcie wszystko wiem i widzę nawet w nocy :)
Myślę że z samym HUDem jest jak z innymi nowinkami, uważa się że sa niepotrzebne do puki nie zacznie się ich używać i wtedy człowiek szybko się przyzwyczaja :twisted:
SW GTLine Black & SW GT Black
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: bidżej »

Generalnie z tej dwojki wybralbym bez zastanowienia Optime, powody podali juz koledzy wczesniej. Dla mnie w sumie mocno problematyczne bylo ciasne wnetrze w Mazdzie, przy wzroscie 195cm wszystko bylo tam dla mnie zle umiejscowione i male - malo miejsca na nogi, z tylu za mna miejsce tylko dla kogos niskiego, obsluga przyciskow na konsoli srodkowej (przed podlokietnikiem) katastrofalna, generalnie nie wiedzialem jak sie w to auto wcisnac, czulem sie troche jak w Skodzie Octavii :P

Co do pytania o skrzynie hydrokinetyczna z pierwszego posta - dla mnie bajka. O ile na poczatku potrafila reagowac dosc nerwowo, tak teraz (przebieg 5.5kkm; prawdopodobnie kwestia zaprogramowanego docierania auta i adaptacji sterownikow) elegancko wyciaga od niskich obrotow i bardzo milo wspolpracuje z 245KM i 350Nm. Najlepiej czuc to przy jezdzie autostradowej, gdzie nawet z 1700rpm auto przyspiesza dosc zwawo i jednostajnie, bez jakiegos redukowania po dotknieciu gazu (co niesamowicie mnie wkurzalo np. w VAGowskim DSG). Oczywiscie mocniejsze depniecie gazu oznacza natychmiastowa redukcje o bieg albo i dwa, ale nie trzeba sie starac zeby tej redukcji nie bylo. Poza tym skrzynia nie szarpie, biegi zmienia wtedy kiedy by sie tego chcialo - dziala super.
Kolejna rzecz, ze o ile czesto slysze zarzuty, ze tryby jazdy w GT line niczym sie nie roznia, tak w przypadku GTka roznica miedzy trybami jazdy jest mocno zauwazalna. Tryb Eco rzeczywiscie jest troche mulasty, ale w sumie wg mnie do miasta nadaje sie swietnie, bo nie trzeba sie tak ostroznie obchodzic z gazem przy wiekszym ruchu (generalnie silnik reaguje na gaz dosc zwawo i latwo dac go troche za duzo, po czym oczywiscie trzeba sie shamowac). Tryb normalny - jedzie normalnie i pozwala sprawnie korzystac z mozliwosci silnika, a Sport - to jest bajka. Niby Optima to nie jest wyscigowka (4.85m i 1.6t), ale w trybie Sport to jest calkiem inne auto.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: chudy »

bidżej poza jednym w pełni się podpisuje pod tym co napisałeś - mazda dla mnie też mega ciasna (te same obserwacje) a mam 192 cm, wszystko co napisałeś o GT zgoda!
Ale w GTLine też jest znaczna różnica jazdy między trybami, tylko jej ewidentnie mocy brakuje i na małych obrotach jak turbo jeszcze nie rozpędzone to czy wersja ECO czy sport, to GTLine nie chce jechać (czasem miałem ochotę wysiąść i ją popchać :D ), jak złapie obroty to już idzie fajnie, natomiast polecam do niej wrzucić CHIP lub BOX i po dodaniu tych marnych 20-30 hp samochód działa zupełnie inaczej.
SW GTLine Black & SW GT Black
robert-km
Posty: 90
Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: robert-km »

bidżej pisze:Generalnie z tej dwojki wybralbym bez zastanowienia Optime, powody podali juz koledzy wczesniej. Dla mnie w sumie mocno problematyczne bylo ciasne wnetrze w Mazdzie, przy wzroscie 195cm wszystko bylo tam dla mnie zle umiejscowione i male - malo miejsca na nogi, z tylu za mna miejsce tylko dla kogos niskiego, obsluga przyciskow na konsoli srodkowej (przed podlokietnikiem) katastrofalna, generalnie nie wiedzialem jak sie w to auto wcisnac, czulem sie troche jak w Skodzie Octavii :P

Co do pytania o skrzynie hydrokinetyczna z pierwszego posta - dla mnie bajka. O ile na poczatku potrafila reagowac dosc nerwowo, tak teraz (przebieg 5.5kkm; prawdopodobnie kwestia zaprogramowanego docierania auta i adaptacji sterownikow) elegancko wyciaga od niskich obrotow i bardzo milo wspolpracuje z 245KM i 350Nm. Najlepiej czuc to przy jezdzie autostradowej, gdzie nawet z 1700rpm auto przyspiesza dosc zwawo i jednostajnie, bez jakiegos redukowania po dotknieciu gazu (co niesamowicie mnie wkurzalo np. w VAGowskim DSG). Oczywiscie mocniejsze depniecie gazu oznacza natychmiastowa redukcje o bieg albo i dwa, ale nie trzeba sie starac zeby tej redukcji nie bylo. Poza tym skrzynia nie szarpie, biegi zmienia wtedy kiedy by sie tego chcialo - dziala super.
Kolejna rzecz, ze o ile czesto slysze zarzuty, ze tryby jazdy w GT line niczym sie nie roznia, tak w przypadku GTka roznica miedzy trybami jazdy jest mocno zauwazalna. Tryb Eco rzeczywiscie jest troche mulasty, ale w sumie wg mnie do miasta nadaje sie swietnie, bo nie trzeba sie tak ostroznie obchodzic z gazem przy wiekszym ruchu (generalnie silnik reaguje na gaz dosc zwawo i latwo dac go troche za duzo, po czym oczywiscie trzeba sie shamowac). Tryb normalny - jedzie normalnie i pozwala sprawnie korzystac z mozliwosci silnika, a Sport - to jest bajka. Niby Optima to nie jest wyscigowka (4.85m i 1.6t), ale w trybie Sport to jest calkiem inne auto.
Ciężko się nie zgodzić z tym, co napisałeś. Co sobie projektanci mazdy myśleli robiąc ten podłokietnik taki krótki...

Od siebie dodam, że jednym z argumentów za Optimą w tym przypadku jest też to, że w trybie manualnym biegi drążkiem zmienia się dokładnie tak samo, jak w mojej Hondzie Accord VII, czyli ruch do przodu - bieg w górę. W mazdzie jest odwrotnie i chyba miałbym problemy, żeby się przestawiać przy zmianie auta :)
Skrzynia rzeczywiście fajnie działa z tym silnikiem. Żeby zredukować, trzeba to wyraźnie zaznaczyć wciskając mocniej gaz. Honda po delikatnym muśnięciu gazu zakłada, że potrzebujemy pełnej mocy :D
Jedynie zastanawia mnie, dlaczego po przełączeniu skrzyni w tryb ręczny i wciśnięciu gazu skrzynie i tak czasami redukują biegi. Tutaj mazda i kia zachowuje się tak samo. W moim obecnym aucie biegi są zrzucane dopiero przy zatrzymywaniu się (gdy silnik prawie gaśnie).

Podobno tempomat aktywny w Mazdzie działa od 30km/h a w Kii od 0 km/h. Używacie go w korkach?
Optima GT 2017 sedan, biała perła
Awatar użytkownika
Roo
Posty: 132
Rejestracja: 01 lut 2016, 21:01
model samochodu: Optima

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: Roo »

Bardzo fajnie w korkach działa tempomat aktywny ;)

Ps: Nie jestem aż tak wysoki jak moi poprzednicy, którzy się wyżej wpisali, ale w Mazdzie 6 dodatkowo szyby są tak wysoko umieszczone tunel blisko, że trochę czułem się jak w "klatce".
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: bidżej »

robert-km pisze:Podobno tempomat aktywny w Mazdzie działa od 30km/h a w Kii od 0 km/h. Używacie go w korkach?
W Kii tez nie do konca. Zeby ustawic tempomat, musisz jechac co najmniej 30km/h. Dopiero po ustawieniu dziala w pelnym automacie od 0km/h, tzn. samochod zatrzymuje sie automatycznie i rusza po wykryciu, ze auta z przodu jada (ale kierowca musi to potwierdzic przez wcisniecie gazu albo przycisku RES/+).
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
Awatar użytkownika
Adambdg
Posty: 24
Rejestracja: 09 gru 2016, 21:11
model samochodu: Kia stinger gt

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: Adambdg »

devil1234 pisze: W GT masz dodatkowy głośniczek w okolicach nagrzewnicy, który na normal i sport działa doraźniej. Warto sobie to przetestować, ewentualnie jak będzie denerwować odłączyć.

Byłbym wdzięczny za manual, to mnie doprowadza do szału...
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: bidżej »

tez sie chetnie dowiem jak to rozlaczyc, co prawda przyzwyczailem sie i jest spoko, ale sprobowalbym pojezdzic bez tego glosniczka :D
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”