wspomaganie kieronicy, opór.
wspomaganie kieronicy, opór.
Chciałbym podpytać czy to normalne, że wspomaganie kierownicy ciężko chodzi w początkowym stadium skręcania? Jak skręcam to czuje duży opór na samym początku, a potem idzie już lekko. Też tak macie czy jakaś awaria?
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: wspomaganie kieronicy, opór.
u mnie jest cały czas stała siła wspomagania. Czyli od początku do końca idzie lekko kręcenie
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Re: wspomaganie kieronicy, opór.
Ja rowniez nie zauwazylem czegos takiego w demo aucie.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wspomaganie kieronicy, opór.
Oporu nie zauważyłem, poza sytuacjami kiedy jest włączony asystent pasa ruchu i koryguje jazdę - wtedy trzeba "przełamać" jego opór, albo włączyć kierunek zeby puścił i dalej idzie lekko. Jesli to od asystenta to mozesz to wyłączyć w ustawieniach.
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: wspomaganie kieronicy, opór.
Karuzel czy rozwiązałeś jakoś swój problem????
Re: wspomaganie kieronicy, opór.
Witam,
Mam dokładnie ten sam problem co autor. Usztywniona, a raczej jakby lekko przyklejona kierownica w początkowym stadium skręcania. Wyłączony asystent pasa ruchu. Wyczuwam lekki opór przy minimalnym skręcaniu - najczęściej jadąc trasą szybkiego ruch korygujący przy prędkościach bliżej i powyżej 100km/h. Cholernie denerwujące bo wymaga przyłażenia większej siły żeby "odkleić" kierownicą co wpływa na precyzję. W serwisie tłumaczą się że to usztywnianie kierownicy w celu poprawy prowadzenia się pojazdu, ale jest wręcz odwrotnie bo zamiast kierownica pracować sztywniej to jest jakby na początku przyklejona co wymaga mocniejszego skrętu. Dodatkowo zauważyłem to niedawno po wymianie dwumasu. Czy ktoś ma wiedzę czy w KIA Optima odkręca się maglownicę do wymiany dwumasu? W serwisie obsługa klienta niemrawa nie wie a ja na razie nie drążyłem/ nie wzywałem mechanika z hali żeby nie wyjść na paranoika. Może coś serwis zmajstrował jak robili serwis. Czy może się ktoś coś podpowiedzieć w temacie. Z góry dziękuję.
Mam dokładnie ten sam problem co autor. Usztywniona, a raczej jakby lekko przyklejona kierownica w początkowym stadium skręcania. Wyłączony asystent pasa ruchu. Wyczuwam lekki opór przy minimalnym skręcaniu - najczęściej jadąc trasą szybkiego ruch korygujący przy prędkościach bliżej i powyżej 100km/h. Cholernie denerwujące bo wymaga przyłażenia większej siły żeby "odkleić" kierownicą co wpływa na precyzję. W serwisie tłumaczą się że to usztywnianie kierownicy w celu poprawy prowadzenia się pojazdu, ale jest wręcz odwrotnie bo zamiast kierownica pracować sztywniej to jest jakby na początku przyklejona co wymaga mocniejszego skrętu. Dodatkowo zauważyłem to niedawno po wymianie dwumasu. Czy ktoś ma wiedzę czy w KIA Optima odkręca się maglownicę do wymiany dwumasu? W serwisie obsługa klienta niemrawa nie wie a ja na razie nie drążyłem/ nie wzywałem mechanika z hali żeby nie wyjść na paranoika. Może coś serwis zmajstrował jak robili serwis. Czy może się ktoś coś podpowiedzieć w temacie. Z góry dziękuję.
Re: wspomaganie kieronicy, opór.
Witam temat bardzo stary ale kupiłem właśnie kijanke i mam problem tak jak w opisie czy udał Ci się coś ustalić w temacie ? z góry dzieki za odpowiedź