Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 mar 2019, 11:13
- model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi L+ Navi
- Lokalizacja: Łęczyca
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Przypuszczam że taki będzie temat wszędzie że jak oni jeżdżą to nie szarpie, słabo to świadczy o Kia... Może faktycznie trzeba wystosowac pismo do. Kia polska
Optima 1.6 T-GDi L + Navi
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 gru 2018, 17:48
- model samochodu: Kia Optima SW 1,6 turbo benzyna L+Navi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Faktycznie kultura pracy zimnego silnika 1,6 T GDI pozostawia wiele do życzenia .
Dajcie znać koledzy jakie są rezultaty waszych reklamacji .
Dajcie znać koledzy jakie są rezultaty waszych reklamacji .
KIA OPTIMA II SW MY19 L+NAVI 1,6 TURBO Benzyna
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 mar 2019, 11:13
- model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi L+ Navi
- Lokalizacja: Łęczyca
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Ciekawi mnie czy każdy silnik ma te bolączki? Jest ktoś kto nie ma problemu 1.6 TGDi? A co do naprawy tego to podejrzewam że nie będzie łatwo z diagnozą ale czekajmy na pierwszy serwis który znajdzie przyczynę.
Optima 1.6 T-GDi L + Navi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
1.7 CRDI 7DCT nie ma z tym problemu
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
- model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Ja nie wiem co macie z tym szarpaniem. Ja szarpania nie czuje na zimnym silniku. Niech ktoś nagra jakiś filmik i wrzuci tak żeby były zwizualizowane albo słyszalne te objawy.
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Część, u mnie też jest OK.
Co prawda na trybach innych niż sport auto na zimnym silniku jest lekko przymulone, ale o tym wiedziałem już od jazdy próbnej bo wspomniał o tym sprzedawca. Czas rozgrzewania jest stosunkowo krótki więc zupełnie to nie przeszkadza. W kwestii mocnego wciskania gazu na zimnym silniku to ma to wpływ na turbinę i w sumie po to jest to powyższe ograniczenie na silniku. Możliwe, że wspomniane szarpanie ma z tym związek. Być może oprogramowanie dławi na chwilę moc.
Co prawda na trybach innych niż sport auto na zimnym silniku jest lekko przymulone, ale o tym wiedziałem już od jazdy próbnej bo wspomniał o tym sprzedawca. Czas rozgrzewania jest stosunkowo krótki więc zupełnie to nie przeszkadza. W kwestii mocnego wciskania gazu na zimnym silniku to ma to wpływ na turbinę i w sumie po to jest to powyższe ograniczenie na silniku. Możliwe, że wspomniane szarpanie ma z tym związek. Być może oprogramowanie dławi na chwilę moc.
KIA Optima SW 1.6 t-gdi L+NAVI 2018
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Nikt nie mówi o mocnym wciskaniu gazu na zimnym silniku bo dzieje sie to w przedziale do 2500rpm. Ciężko nagrać szarpanie silnikiem, to się po prostu czuje...
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
U mnie tego szarpania nie ma, ale jest efekt takiego krótkiego zwieszenia przy przyspieszeniu mocniejszym a potem idzie, ale bez szarpania.
Ogólnie to mam wrażenie, że auto najlepiej przyspiesza jak osiągnie 100-120 a do tych prędkości szału nie ma.
Ogólnie to mam wrażenie, że auto najlepiej przyspiesza jak osiągnie 100-120 a do tych prędkości szału nie ma.
KIA Optima SW 1.6 t-gdi L+NAVI 2018
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Kilka tygodni temu byłem na jeździe testowej Optimą z uwagi na planowany zakup tego auta z silnikiem 1.6 T-GDI. Auto testowe to był co prawda diesel, ale sprzedawca opowiadał o silniku 1.6 T-GDI. Mówił, że Kia może dać tak długą gwarancję na auto, bo ma jakieś zabezpieczenie silnika i turbiny na zimnym silniku. Nie jechałem tym silnikiem, nie odebrałem jeszcze zamówionego auta, więc w praktyce nic nie powiem. Nie dopytywałem o co chodzi z tymi zabezpieczeniami, ale sprzedawca wyraźnie mówił o czymś takim.
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Zabezpieczenie jest takie, że turbina jest odcięta i nie załącza się do momentu osiągnięcia temperatury roboczej. Czyli na zimnym silniku masz mniej mocy, ale dzięki temu żywotność powinna być dłuższahubearth pisze:Kilka tygodni temu byłem na jeździe testowej Optimą z uwagi na planowany zakup tego auta z silnikiem 1.6 T-GDI. Auto testowe to był co prawda diesel, ale sprzedawca opowiadał o silniku 1.6 T-GDI. Mówił, że Kia może dać tak długą gwarancję na auto, bo ma jakieś zabezpieczenie silnika i turbiny na zimnym silniku. Nie jechałem tym silnikiem, nie odebrałem jeszcze zamówionego auta, więc w praktyce nic nie powiem. Nie dopytywałem o co chodzi z tymi zabezpieczeniami, ale sprzedawca wyraźnie mówił o czymś takim.
Kia Optima 1.6 T-GDI GT Line +TECH