Olej do 2.0 T-GDI
Olej do 2.0 T-GDI
Cześć forumowicze.
Mimo, że czekam jeszcze mojego Stingera z powyższym silnikiem, wpadła mi w ręce instrukcja obsługi. I tam jest ciekawe info co do oleju.
Norma C2 (lepkość zależna od temperatur)
Na moje oko to inny olej niż podany dla Optimy GT, czy coś zmieniono w kwestii katalizatora/układzie wydechu?
Czy zastosowano tak lekkobieżny olej tylko po to, żeby mniejsze spalanie wyszło w testach (chodź silnik gorzej chroniony taką wodzianką?)
Na moje oko do podanej normy pasuje Motul Eco-Clean 0w30 lub Mobil ESP 0w30, ale Motul ma strasznie niski HTHS, a Mobil mały TBN.
A może znacie jakiś olej z normą C2, najlepiej 0w30/0w40/5w40, ale z HTHS chodziaż powyżej wartości 3 - 3,2?
Uprzedzając pytania ja nigdy nie zgodzę się na olej z beczki w ASO (które powinno wiedzieć co robi)- byłem świadkiem jak wlewano to co jest pod ręką nie patrząc, że w obsługiwanym modelu norma jest całkiem inna. W każdym razie trzeba będzie wybrać coś przed pierwszą wymianą....
Mimo, że czekam jeszcze mojego Stingera z powyższym silnikiem, wpadła mi w ręce instrukcja obsługi. I tam jest ciekawe info co do oleju.
Norma C2 (lepkość zależna od temperatur)
Na moje oko to inny olej niż podany dla Optimy GT, czy coś zmieniono w kwestii katalizatora/układzie wydechu?
Czy zastosowano tak lekkobieżny olej tylko po to, żeby mniejsze spalanie wyszło w testach (chodź silnik gorzej chroniony taką wodzianką?)
Na moje oko do podanej normy pasuje Motul Eco-Clean 0w30 lub Mobil ESP 0w30, ale Motul ma strasznie niski HTHS, a Mobil mały TBN.
A może znacie jakiś olej z normą C2, najlepiej 0w30/0w40/5w40, ale z HTHS chodziaż powyżej wartości 3 - 3,2?
Uprzedzając pytania ja nigdy nie zgodzę się na olej z beczki w ASO (które powinno wiedzieć co robi)- byłem świadkiem jak wlewano to co jest pod ręką nie patrząc, że w obsługiwanym modelu norma jest całkiem inna. W każdym razie trzeba będzie wybrać coś przed pierwszą wymianą....
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Mi w VTechu przed programem i intercoolerem polecili LIQUI MOLI 10W60 full syntetyk.
Czy to jest C2?
Czy to jest C2?
Re: Olej do 2.0 T-GDI
10w60 nie mówi nic o normach, jakie spełnia lub nie, musiałbyś podać pełną nazwę oleju.
Swoją drogą na moją wiedzę 10w to w zimie zabójstwo przy rozruchu dla napinacza łańcucha ( i nie tylko), gęstość jest za wysoka.
Chyba że tuner miał na myśli że masz używać tego oleju tylko na torze a po zjeździe wrócić do normalnego, to się zgodzę, że jest ok.
Dla T-GDI HTHS nie powinien być większy niż 3,5. Myślę, że każdy 10w60 ma dużo więcej. Ja bym do swojej kijanki w życiu nie wlał nic ponad 5w.
Swoją drogą na moją wiedzę 10w to w zimie zabójstwo przy rozruchu dla napinacza łańcucha ( i nie tylko), gęstość jest za wysoka.
Chyba że tuner miał na myśli że masz używać tego oleju tylko na torze a po zjeździe wrócić do normalnego, to się zgodzę, że jest ok.
Dla T-GDI HTHS nie powinien być większy niż 3,5. Myślę, że każdy 10w60 ma dużo więcej. Ja bym do swojej kijanki w życiu nie wlał nic ponad 5w.
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Finalnie po przeanalizowaniu parametrów tego co jest dostępne na rynku wybrałem Motul Eco-Clean 0w30 C2.
Nie znalazłem nic markowego z wyższym HTHS, odpowiednim TBN i normą nie zahaczającą o c3.
Nie znalazłem nic markowego z wyższym HTHS, odpowiednim TBN i normą nie zahaczającą o c3.
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Ciekawe dlaczego dla tego silnika w Optimie przeznaczony jest olej A5, a dla Stingera C2? Te parę koni robi różnicę?
Optima GT (2018)
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Moc czy pojemność nie ma znaczenia. Zapewne inny katalizator bardziej wrażliwy na siarkę. Szkoda bo niższy TBN to ciut mniejsza ochrona. Może dlatego krótki interwał wymiany 10 tys km tylko.
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Pytanie a do stingera który jeszcze nie ma filtra cząstek stałych silnik ma takie same wymagania co do oleju?
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Tak, takie normy oleju mam w instrukcji do mojego MY2018 (który nie ma jeszcze GPF)
Ja zamierzam używać: Motula 8100 Eco-clean C2 0W30.
Ja zamierzam używać: Motula 8100 Eco-clean C2 0W30.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sie 2018, 12:29
- model samochodu: STINGER
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Serwis zalewa olej 5W30 o klasie lepkości C2 więc nie kombinuj i lej taki a nie 0W30.michal84 pisze:Tak, takie normy oleju mam w instrukcji do mojego MY2018 (który nie ma jeszcze GPF)
Ja zamierzam używać: Motula 8100 Eco-clean C2 0W30.
Ja zalałem Motula 8100 X-Clean 5W30
KIA Stinger 2.0 255HP
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Właśnie srawdzam jakie firmy robiace oleje przewidują olej do 2,0 i tez mi wyskakują 5w30