Niedomagania/ problemy ze Stingerem

forum użytkowników Kia Stinger
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: michal84 »

Witam,
pierwszy kłopot u mnie pokazał się od razu po odbiorze - duże wibracje auta pow. 100km/h + lekkie ściąganie w prawo. W tym tygodniu pierwsza wizyta w serwisie (Wrobud Wrocław) z tym, zobaczymy jak ich podejście do sprawy. Jeśli wyważenie to spoko, jeśli wadliwa opona to będzie pewnie przepychanka. Dam znać.

Miałem też wlane za dużo kleju w lampce sufitowej (jest częściowo sklejona z podsufitką) przez co nie otwierał się schowek na okulary, bo klej naciekł na prowadnicę tego schowka. Serwis coś wspomniał o czekaniu na nową część nie wiadomo ile. Rozebrałem to i wydłubałem nadmiar kleju we własnym zakresie i jest git.

Jeśli ktoś by potrzebował wyjąć lampkę - trzyma się na 2 śrubach widocznych po otwarciu schowka okularowego + zatrzaski na wcisk na obwodzie lampki. Po wyjęciu jest dostęp do przewodów można ukraść np do kamerki.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Piotrek »

Co do wibracji na kierownicy/kołach to najprawdopodobniej wyważenie nie zostało zrobione dokładnie tudzież odkleił Ci się odważnik. Niestety serwis zerowy w Kii kuleje mocno I to na obie nogi :|
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Mateusz55555
Posty: 1
Rejestracja: 03 sie 2018, 08:22

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Mateusz55555 »

Chciałbym podpytać o skrzypienie uszczelek, czy to są pojdyncze przypadki czy wszystkim skrzypią i trzeba je regularnie smarować?
Zamierzam zamówić Stingera i to jest chyba jedyna wada/usterka jaką udało mi się doszukać w internecie. Czy może się mylę?
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: michal84 »

U mnie jeszcze nie usłyszałem,
ale w Golfie i Leonie (obecne generacje) ktróymi też jeżdżę skrzypią i tam trzeba smarować. TO raczej norma we współczesnych autach.
Awatar użytkownika
rtomas999
Posty: 74
Rejestracja: 03 sie 2018, 12:15
model samochodu: Stinger 2.0 T-GDI GT Line ECS

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: rtomas999 »

Cześć. Ja w swoim Stingerze nie słyszę żadnego skrzypienia i piszczenie uszczelek. Po obejrzeniu filmu na Yotube też się o to obawiałem ale w moim egzemplarzu nie ma się do czego przyczepić.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: GeRRaD »

Piszę po około 5000 km ze Stingerem GT - po pierwszych zachwytach jest też łyżka dziegciu - i to całkiem spora jak na auto grubo powyżej 200k pln :(
Po pierwsze - makabrycznie hałasuje szyberdach - stukanie na wybojach z okolic podsufitki zamkniętej lub otwartej - serwisy w Warszawie nie potrafią tego ogarnąć - smarowanie silikonem nic nie daje - a ja nie chcę demontować szyberdachu w nowy aucie :(;
Po drugie - lakier jest ultra cienki - każde mycie powoduje strach o rysy - mocniejsze przetarcie czystą szmatką może pozostawić rysy - problem przewija się również na zagranicznych forach;
Po trzecie - audio Harman Kardon - niby 15 głośników z subwooferem - a systemy "nie markowe" w innych autach nie grają gorzej (np. nie słychać subów pod fotelami - problem również zidentyfikowany na forach);

Już może nie jako wady, ale niedogodności:
- felgi 19 cali zdecydowanie nie na nasze drogi - jeden wyjazd w góry, mały dołek na drodze i na rancie obtarcie + uszkodzenie opony - ubytek gumy na bocznym kordzie,
- nawigacja TOMTOM - uparcie proponuje dziwne trasy dotarcia do celu mimo korekt w ustawieniach (Google Maps w komórce 100 razy lepsze, ale to już problem większości wbudowanych nawigacji),
- przydałby się lepszy dźwięk wydechu - nie słychać że to V6,
- brak flokowania w kieszeniach bocznych drzwi - mają to auta za mniej niż 100k pln,
- brak podświetlenia przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnych foteli,
- brak domykania szyb z kluczyka,
-spalanie też nie zachwyca - 3.3 T potrafi wypić 25l/100 km - co prawda przy V max, ale średnio nie wychodzi mniej niż 15 - 16l/100 km (nie boli to jak punkty wyżej, ale zawsze mogło być mniej, tym bardziej że spalanie in plus względem katalogu a przyspieszenia, moc i V max in minus do katalogu).

Więcej problemów na razie nie ma i oby nie było :)
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Seb »

GeRRaD nie chce mi się wierzyć, że nie ma domykania szyb jak przytrzymasz przycisk zamykania na kluczyku/pilocie :o
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
darl79
Posty: 17
Rejestracja: 05 lip 2018, 18:34
model samochodu: KIA STINGER 2,0 GT line

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: darl79 »

GeRRaD pisze:Piszę po około 5000 km ze Stingerem GT - po pierwszych zachwytach jest też łyżka dziegciu - i to całkiem spora jak na auto grubo powyżej 200k pln :(
Po pierwsze - makabrycznie hałasuje szyberdach - stukanie na wybojach z okolic podsufitki zamkniętej lub otwartej - serwisy w Warszawie nie potrafią tego ogarnąć - smarowanie silikonem nic nie daje - a ja nie chcę demontować szyberdachu w nowy aucie :(;
Po drugie - lakier jest ultra cienki - każde mycie powoduje strach o rysy - mocniejsze przetarcie czystą szmatką może pozostawić rysy - problem przewija się również na zagranicznych forach;
Po trzecie - audio Harman Kardon - niby 15 głośników z subwooferem - a systemy "nie markowe" w innych autach nie grają gorzej (np. nie słychać subów pod fotelami - problem również zidentyfikowany na forach);

Już może nie jako wady, ale niedogodności:
- felgi 19 cali zdecydowanie nie na nasze drogi - jeden wyjazd w góry, mały dołek na drodze i na rancie obtarcie + uszkodzenie opony - ubytek gumy na bocznym kordzie,
- nawigacja TOMTOM - uparcie proponuje dziwne trasy dotarcia do celu mimo korekt w ustawieniach (Google Maps w komórce 100 razy lepsze, ale to już problem większości wbudowanych nawigacji),
- przydałby się lepszy dźwięk wydechu - nie słychać że to V6,
- brak flokowania w kieszeniach bocznych drzwi - mają to auta za mniej niż 100k pln,
- brak podświetlenia przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnych foteli,
- brak domykania szyb z kluczyka,
-spalanie też nie zachwyca - 3.3 T potrafi wypić 25l/100 km - co prawda przy V max, ale średnio nie wychodzi mniej niż 15 - 16l/100 km (nie boli to jak punkty wyżej, ale zawsze mogło być mniej, tym bardziej że spalanie in plus względem katalogu a przyspieszenia, moc i V max in minus do katalogu).

Więcej problemów na razie nie ma i oby nie było :)
Ja mam 6000 ( GT Line) w co prawda 3 tygodnie i odniosię się do twoich uwag:
-SZYBERDACH - cichutki, brak zastrzeżeń
-Lakier - cienki ale jeszcze tego na szczęście nie odczułem namacalnie...
-Nagłośnienie HK- na radio DAB ( RADIO Szczecin EXTRA) - rewelacja 10/10- jestem zadowolony, Przy odtwarzaniu ze SPOTIFY przez CARPLAY - może dam 4/10 - duża różnica. Wynika to chyba z jakości sygnału- nie wiem ale jest bez szału.
-felgi 19 - dla mnie 100% OK nie wiem po jakich drogach się poruszasz, ale ja nie mam absolutnie żadnego dyskomfortu przez ten rozmiar
-TOMTOM - lepszy niż GOOGLE ( łączę z iCARPLAY ) - używam tylko fabrycznej. 1 raz wyznaczył mi dziwną trasę po za tym super
-brak flokowania - mi nie przeszkadza. To problem raczej wywołany przez Petryna. W VW-CC też nie byłe flokowane ( mój poprzedni)
- brak podświetlenia z tyłu na nogi - potwierdzam mogłoby być w takim aucie
-domykanie szyb z kluczyka -duży minus , w CC to miałem i uważam że w takim GT powinno być ( to spory minus)
-spalanie odczuwam jako dosyć wysokie na autostradach ale raczej przez poprzednie auto 2,0 TDI ( Przy 160-200 miałem 8-8,5 ON a teraz mam 11-12) Przy naprawdę ostrej jeżdzie dochodzi do 16 ale to już inna bajka.
- Na tę chwilę V-MAX na cyfrach 241, na talerzu- 245.

---------
Dodatkowo Moje uwagi:
PODSTAWOWA wada: 2,0T a nie 3,3BT :D ( za to spalanie mam bardziej przystępne)
Światła mijania - za NISKO zdecydowanie
Fotel pasażera - drży na nierównościach - dam to w oddzielnym wątku.
PODSUMOWANIE - Jestem zadowolony w 100% na ten moment. Wady hmm... Jakie auto ich nie ma...Na pewno wszystkie niemieckie ale to już wszyscy wiemy :D
darl79
Posty: 17
Rejestracja: 05 lip 2018, 18:34
model samochodu: KIA STINGER 2,0 GT line

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: darl79 »

Witam.
Mam przejechane 6000 km.
Zauważyłem że na dużych nierównościach drży nienaturalnie fotel pasażera jak jest pusty.
Nie sądzę że to normalne - w poprzedim VW CC nie zauważyłem czegoś takiego- Proszę o wasze spostrzeżenia.
Ponadto światła mijania są za nisko ale to raczej łatwe do ustawienia.
Uszczelki lekko słyszalne - też raczej nie jest to wielki problem.
Po za tym rewelka.
pozdrawiam i czekam na Wasze uwagi.
Johnmarcs
Posty: 14
Rejestracja: 04 wrz 2018, 20:01
model samochodu: Stinger

Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem

Post autor: Johnmarcs »

Czy jest już jakieś oficjalnie rozwiazanie na trzeszczace uszczelki? Dopadł mnie ten niefajny objaw w trakcie wakacji we włoszech i zaczełem sie zastanawiać czy to kwestia klimatu, było gorąco, sucho i sporo piasku. Natomiast po powrocie i przesmarowaniu wszystkich uszczelek drzwi i dachu problem występuje nadal i szczególnie jest słyszalny przy podjadach pod krawężniki albo na spadek nawierzchni w garażu podziemnym... czyli przy dużych naprężeniach karoserii
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”