Strona 1 z 1

Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 28 gru 2017, 18:10
autor: Rodriguez
Rodzice podjęli decyzję o kupnie Kii Rio. Wstępnie zdecydowali się na silnik 1.4, ale ostatnio w jednym z filmików testowych usłyszeli że 1.2 wbrew pozorom prowadzi się lepiej. Co do wykorzystania auta, to głównie jazda miejska, raz na jakiś czas 150 km z autostradą, ale nie nazbyt często. Co wybrać? Czy faktycznie silnik 1.2 lepszy od 1.4? Pomóżcie.

Re: Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 30 gru 2017, 08:53
autor: Piotrek
Obie jednostki to silniki wolnossące bez turbiny, więc do wyboru masz 84hp lub 100hp. Jak dla mnie wybór jest prosty - jeśli Twoi rodzice nie są mistrzamj ecodriving'u to większa jednostka będzie i żwawsza i spali tyle samo albo mniej - wiem z autopsji na przykładzie silnków peugeota 1.2 i 1.4. Pomimo, że samochód z silnikiem 1.4 jest cięższy to spala mniej.
Silnik 1.25 MPI będzie pewnie zrywniejszy do na samym dole, jednak po przekroczeniu 3000 obrotów dynamika się kończy, a zaczyna piłowanie. Ponadto od 4 biegu zapomnij o dobrym przyspieszeniu z niskich obrotów - żeby wyprzedzić tira na drodze bez redukcji się nie obejdzie (chyba że lewy pas będzie wolny po horyzont 8-) ).
Cowięcej w jednostce 1.4 masz 6-ty bieg co na autostradzie znacznie ułatwia życie i ogranicza spalanie.

Re: Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 22 sty 2018, 21:31
autor: Wahacz
Miałem okazję jeździć ostatnio Rio w wersji 1.2. Na plus tego silnika zdecydowanie wypada kultura pracy, bo nawet na wysokim biegu i niskich obrotach nie czuć wibracji czy nie pojawiają się niepożądane dźwięki - zdecydowana przewaga nad jednostkami 3-cylindrowymi. Co do dynamiki to w mieście jest w pełni wystarczająca, w trasie też pod warunkiem, że ktoś ma spokojne usposobienie. Do jakiegoś okazjonalnego wyprzedzenia innego samochodu po redukcji wystarczy, ale na więcej nie pozwala. W trasie przy 140 km/h przez brak 6 biegu trzyma samochód 4000 obrotów na minutę, co słychać w kabinie, która też od szumu wiatru nie jest jakoś wybitnie wyciszona.

Dlatego moim zdaniem wersja 1.2 jest akurat do miasta i ewentualnie gdzieś do podmiejskiej jazdy bez parcia na wyprzedzanie. Jeśli Rio ma służyć bardziej jako auto wielofunkcyjne w trasy, to jednak te kilkanaście koni więcej i przede wszystkim 6 bieg mogą się przydać i wtedy poważnie rozważyłbym dopłatę do 1.4. Koniecznie z manualem, bo działa on w tym samochodzie rewelacyjnie - przynajmniej ten w 1.2, stawiam że w 1.4 gorszy nie jest.