Strona 1 z 1

Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 28 gru 2017, 18:10
autor: Rodriguez
Rodzice podjęli decyzję o kupnie Kii Rio. Wstępnie zdecydowali się na silnik 1.4, ale ostatnio w jednym z filmików testowych usłyszeli że 1.2 wbrew pozorom prowadzi się lepiej. Co do wykorzystania auta, to głównie jazda miejska, raz na jakiś czas 150 km z autostradą, ale nie nazbyt często. Co wybrać? Czy faktycznie silnik 1.2 lepszy od 1.4? Pomóżcie.

Re: Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 30 gru 2017, 08:53
autor: Piotrek
Obie jednostki to silniki wolnossące bez turbiny, więc do wyboru masz 84hp lub 100hp. Jak dla mnie wybór jest prosty - jeśli Twoi rodzice nie są mistrzamj ecodriving'u to większa jednostka będzie i żwawsza i spali tyle samo albo mniej - wiem z autopsji na przykładzie silnków peugeota 1.2 i 1.4. Pomimo, że samochód z silnikiem 1.4 jest cięższy to spala mniej.
Silnik 1.25 MPI będzie pewnie zrywniejszy do na samym dole, jednak po przekroczeniu 3000 obrotów dynamika się kończy, a zaczyna piłowanie. Ponadto od 4 biegu zapomnij o dobrym przyspieszeniu z niskich obrotów - żeby wyprzedzić tira na drodze bez redukcji się nie obejdzie (chyba że lewy pas będzie wolny po horyzont 8-) ).
Cowięcej w jednostce 1.4 masz 6-ty bieg co na autostradzie znacznie ułatwia życie i ogranicza spalanie.

Re: Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 22 sty 2018, 21:31
autor: Wahacz
Miałem okazję jeździć ostatnio Rio w wersji 1.2. Na plus tego silnika zdecydowanie wypada kultura pracy, bo nawet na wysokim biegu i niskich obrotach nie czuć wibracji czy nie pojawiają się niepożądane dźwięki - zdecydowana przewaga nad jednostkami 3-cylindrowymi. Co do dynamiki to w mieście jest w pełni wystarczająca, w trasie też pod warunkiem, że ktoś ma spokojne usposobienie. Do jakiegoś okazjonalnego wyprzedzenia innego samochodu po redukcji wystarczy, ale na więcej nie pozwala. W trasie przy 140 km/h przez brak 6 biegu trzyma samochód 4000 obrotów na minutę, co słychać w kabinie, która też od szumu wiatru nie jest jakoś wybitnie wyciszona.

Dlatego moim zdaniem wersja 1.2 jest akurat do miasta i ewentualnie gdzieś do podmiejskiej jazdy bez parcia na wyprzedzanie. Jeśli Rio ma służyć bardziej jako auto wielofunkcyjne w trasy, to jednak te kilkanaście koni więcej i przede wszystkim 6 bieg mogą się przydać i wtedy poważnie rozważyłbym dopłatę do 1.4. Koniecznie z manualem, bo działa on w tym samochodzie rewelacyjnie - przynajmniej ten w 1.2, stawiam że w 1.4 gorszy nie jest.

Re: Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 13 mar 2018, 09:16
autor: camelleon
Rodriguez pisze:Rodzice podjęli decyzję o kupnie Kii Rio. Wstępnie zdecydowali się na silnik 1.4, ale ostatnio w jednym z filmików testowych usłyszeli że 1.2 wbrew pozorom prowadzi się lepiej. Co do wykorzystania auta, to głównie jazda miejska, raz na jakiś czas 150 km z autostradą, ale nie nazbyt często. Co wybrać? Czy faktycznie silnik 1.2 lepszy od 1.4? Pomóżcie.

pojecie lepszy jest wzgledne. 6 lat smigałem na 1.2 w miescie i tak jest 50;) wiec chocbys mial 200hp to wiesz..
a tak serio jazda w miescie wystarczy krecic go troszke wyzej na 1-3 biegu i idzie dynamicznie.. 4 jest bardzo elastyczna i dluzej na 4 niz na 5 sie poruszasz bo wbrw pozorom wyzsze obroty lepiej go ciągną a spala mniej niz zrzucanie na 5kę. głownie jezdzilem po miescie w trybie mieszanym, raczej dynamicznie i spalanie utrzymywalem na poziomie 6.0 czyli dobrze.
prowadzenie RIO jest ogolnie b.dobre wg mnie. w trasie silnik 1.2 przy predkosci 80 pozwala w miare przyspieszyc do tych 125.. pozniej trzeba faktycznie poczekac.. zeby miec te 150.. ale 600km trase robił bez problemu ze spalaniem na poziomie 5.2 wiec nie bylo zle..
ja bylem bardzo zadowolony

Re: Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 16 kwie 2018, 07:51
autor: camelleon

Re: Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 19 cze 2018, 09:20
autor: Mikalos
Jak dla mnie 1.4. Jeździłem i jednym i drugim. Lepsza wersja to 1.4, o dziwo spalanie nie jest większe.

Re: Silnik 1.4 czy 1.2?

Post: 10 paź 2018, 11:53
autor: JaWa
Pewnie osoba zakładająca temat już nie zainteresowana, ale może komuś pomogę, więc:
kupiłem 1,4 i z perspektywy czasu powiem tak: mam wrażenie, że ten 1,2 był jakiś bardziej dynamiczny przy niskich obrotach i ta skrzynia była lepiej dostosowana do auta. U siebie mam wrażenie, że 1 jest dostosowana do dużo cięższego auta, a z drugiej strony zaczyna się piłowanie po dodaniu gazu (auto super się zbiera, ale obroty i spalanie momentalnie rosną). Natomiast przy jeździe powyżej 90km/h to już wolę mój 1.4. Niższe obroty ładniej się zbiera i spalanie niższe. Ja wybrałem 1,4 bo Kia dawała go do ceed’a i założyłem, że konstrukcję mają przetestowaną, choć gaz idzie tylko do 1,25 :roll: