Może autko nie jest warte tych pieniędzy ale na pewno jest warte uwagi. W segmencie cenowym ~50 tys zł nie dostaniesz lepiej wyposażonego auta w tak młodym roczniku i tak mocnym silnikiem. Jest to dość nowa klasa tzw . średnia plus. Nie jest to bmk-ka czy Jaguar ale ta optima, aż tak wiele im nie ustępuje - Wśród tych aut wybierałem i ostatecznie decyzja padła na Optimę. - Raczej nie żałuję mimo , iż miałem z nią kilka mankamentów.
Jako iż posiadam od około roku praktycznie taki sam egzemplarz to dodam coś od siebie:
1. Ma w zasadzie ten sam silnik co Stinger w słabszej wersji, a nawet ma więcej kucyków od niego.
2. Siedziałem w kilku wersjach europejskich , następnie w tej amerykańskiej SXL i powiem krótko - tu nie ma co porównywać, wersja amerykańska gniecie europejską bez dwóch zdań. Jakość wykończenia w środku jest naprawdę na bardzo wysokim poziomie , czego nie można powiedzieć o wersjach europejskich, gdzie królują plastik i welury. Nawet siadająć do podstawowego stingera to wydawał mi się biedny w porównaniu do SXL , którego środek jest naprawdę ładny i może się podobać.
3. Wersje z USA na bank są po wypadkach - warto sprawdzić jak to wyglądało , zdjęcia powinny być dostępne w necie - Amerykanie tego jakoś bardziej pilnują. Auta , które są po wypadku często się oznacza jako "do złomowania" ale tylko po to, aby łatwiej je sprzedać do UE - tylko wówczas to ma sens ekonomiczny, natomiast wcale to nie oznacza, że auta nie można naprawić i jeździć dalej, często są to lekkie stłuczki , które wcale nie wpływają na bezpieczeństwo ale bywa i tak, że auto zrobiono od zera
- warto sprawdzić .
4. Zwrócić uwagę na ŚWIATŁA - ja tego nie zrobiłem i teraz się zastanawiam jak tu w miarę tanio i dobrze zainstalować przeciwmgielne (prawdopodobnie skończy się na zakupie reflektora , koszt około 350 zł używany).
5 A skoro mowa o kosztach, tani w utrzymaniu i serwisie - serwis 1/3 ceny tego co zostawiacie w audi. Między innymi, dlatego odpuściłem sobie zakup Jaguara BMW czy Audi.
6. Dość duże koszty ubezpieczenia jeśli nie miałeś nigdy AC. W zasadzie jedynie PZU i link4 ubezpieczą ten samochód - na link4 uwaga , sprzedają atrapy AC - brać tylko opcję warsztat z wykupioną amortyzacją części.
7. Kapitalne przyśpieszenie i brzmienie silnika, dziś mało który samochód brzmi już w ten sposób. Warto dobrać dobre opony , które mają wyższy opór toczenia - powinny się wówczas lepiej kleić do asfaltu . To ważne bo niestety optima ma napęd jedynie na przód i przy złych oponach będziecie palić laczki na trzecim biegu - serio ...
Mam nadzieję, że niezdecydowanym trochę pomogłem - autko moim zdaniem godne uwagi - a cena ? Cenę można negocjować.