Negocjacje - zakup nowego samochodu

Rozpocznij przygodę z forum Kia Motors Klub! Przywitaj się i dyskutuj o motoryzacji.
Sonne
Posty: 9
Rejestracja: 07 sty 2019, 20:09
model samochodu: ProCeed

Negocjacje - zakup nowego samochodu

Post autor: Sonne »

Witam
Jestem bardzo zainteresowany zakupem samochodu ProCeed shooting break, który wychodzi niebawem. Niestety nie mam zbytnio doświadczenia w negocjacjach od KIA.
Rok temu kupiłem nową Mazdę CX-3, ale po pół roku mi ją ukradli :(. Drugie pół roku załatwiałem, aby ubezpieczyciel mi wypłacił odszkodowanie. W końcu jestem na prostej i nowy proceed będzie prawdopodobnie moim nowym samochodem.
Gdy kupowałem mazdę w styczniu na wyprzedaży rocznika wiedziałem, że negocjacje będą mizerne. Na forum wyczytałem, że forumowicze maksymalnie osiągali -2% od ceny + dywaniki. I taki też cel sobie obrałem podczas własnych negocjacji. Musiałem trochę za tym pojeździć, ale udało się. ( oczywiście do tego rzeczy, które oferował producent czyli opony zimowe na alu 16 )

I tak się zastanawiam jak jest u Kii, ile tutaj można wynegocjować. Szczególnie że samochód modelowo jest bardzo świeży. Do sprzedaży trafi dopiero za tydzień. A nie jak w przypadku powyżej samochód z wyprzedaży. Ale z drugiej strony to japończyki słyną z tego, ze nie chcą negocjować. Jak jest zatem u Kii ?

Dodatkowo z innej beczki chciałem się dowiedzieć jak jest z samochodem na kredyt, który będzie do odbioru powiedzmy za pół roku. W powyższym przypadku nie miałem tego problemu, bo mazda była już wyprodukowana, wiec po podpisaniu papierów czekałem na nią tylko tydzień.
Jak jest zatem w przypadku samochodu na który się czeka. Czy podpisanie umowy kredytowej następują podczas zamówienia i do czasu odebrania kluczyków kredyt jest zamrożony, czy od razu spłacany? ( tak jak np w przypadku mieszkania, że ludzie spłacają kredyt, mimo że mieszkanie jeszcze nie jest oddane, ba często nawet jest dziura w ziemi... )

Dziękuje za pomoc.
JaWa
Posty: 277