check engine a pompa paliwowa

forum użytkowników modelu Sportage
Regulamin forum
link
madar5
Posty: 1
Rejestracja: 27 wrz 2017, 11:06
model samochodu: KIA SPORTAGE

check engine a pompa paliwowa

Post autor: madar5 »

Witam

Wiem że temat sygnalizacji check engine był poruszany wiele razy ale z tego co czytałem w większości przypadków dotyczyło to samochodów z silnikiem benzynowym i z instalacją LPG. Ja ma taki problem ze swoją KIA SPORTAGE 2.0 TDI 83KM Z 2001 roku. Od jakiegoś czasu zapala mi się lampka check engine. Pierwszy raz zapaliła mi się jakieś pół roku temu, ale po kilkunastu minutach i przejechaniu kilkunastu kilometrów zgasła. W trakcie kiedy się zapaliła tak jakby samochód mi osłab a silnik zaczął głośniej pracować. Po zgaszeniu lampki wszystko wróciło do normy. Potem zrobiłem nią ponad 1000km i było wszystko ok. Ostatnimi razy czyli od jakiś dwóch miesięcy lampka check engine zapalała się coraz częściej. Z tego co zauważyłem najczęściej tak się zdarza jak samochód stoi dzień dwa niejeżdżony. Zauważyłem też że jak jest wilgotno po opadach deszczu objaw występuje jakby częściej ale nie wiem czy to akurat ma jakiś wpływ czy to moje subiektywne spostrzeżenia. Jeszcze jedno co zauważyłem to jak się uruchomi silnik i zaświeci się check engine i zostawię samochód na luzie na wolnych obrotach to przy zaświeceniu się lampki check engine obroty samoczynnie wzrastają z 800 do 1100 ob/m po zgaśnięciu check engine obroty spadają do 800 ob/m. Niestety ostatnio check engine zapala się praktycznie za każdym uruchomieniem silnika i potem w trakcie jazdy gaśnie znowu się zapala i tak na zmianę na różne okresy czasu. Czasem na minutę czasem na kilka minut. Co dziwne jakieś dwa tygodnie temu w ten dzień kiedy miałem wstawić samochód do mechanika samochód całkiem zwariował. sygnalizacja check engine zapalała się na przemian z tym że jak check engine się świeciła to samochód w miarę równomiernie pracował. Natomiast jak sygnalizacja check engine gasła działy się straszne rzeczy silnik strasznie głośno pracował coś w nim tak jakby dzwoniło. Jak zdejmowałem nogę z gazu było jakby ciszej jak dodawałem gazu znowu głośna praca silnika i dało się słyszeć tak jakby lekkie słabo słyszalne gwizdanie, którego wcześniej jakoś nie słyszałem. Mechanik do którego wstawiłem samochód stwierdził że to pompa paliwowa. Wymontował ją i wysłał do regeneracji. Pytałem go czy podłączał samochód pod komputer powiedział że tak ale te egzemplarze z 2001roku mają jeszcze jakiś stary komputer który ma kod błyskowy a on niestety się na tym nie zna, więc moim zdaniem on tę pompę wymontował na czuja. Nie chcę się wymądrzać ale z tego co czytałem na forach internetowych to te objawy o których mówię mogą wskazywać równie dobrze na awarię przepływomierza powietrza lub sondy lambda a nie koniecznie pompy paliwowej. Nie wiem więc dla czego mechanik uparł się na tę pompę. Dlatego zwróciłem się z tym problemem może ktoś coś podpowie.
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: check engine a pompa paliwowa

Post autor: bidżej »

1. zmien mechanika.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sportage”