ikonka woda w filtrze paliwa 1.7 crdi

forum użytkowników modelu Optima
karuzel
Posty: 19
Rejestracja: 04 gru 2016, 19:18

ikonka woda w filtrze paliwa 1.7 crdi

Post autor: karuzel »

No i się zaczęło. Zamieniłem 10 letniego krytykowanego passata b6 (w swoim egzemplarzu wymieniałem jedynie olej, nie zawiódł mnie do końca) na nowszą, 4 letnią optimę, co by uniknąć awarii w teoretycznie leciwym samochodzie. Po 2 tygodniach użytkowania wywaliło ikonkę woda w filtrze paliwa. Nadmienię, że optima 4 tysiące km wcześniej była na przeglądzie z wymianą między innymi filtru paliwa. Jeżdżę na ropie z normalnej stacji. Czy miał ktoś podobny przypadek? W instrukcji napisane o wizycie w ASO, natomiast zastanawiam się czy operacja jest na tyle skomplikowana. Dotychczas we wszystkich swoich 3 samochodach sam wymieniałem filtry paliwa. Może i w tym przypadku odwodnienie nie jest skomplikowane. Czytałem, że w innych modelach naszego producenta jest zaworek od tego. Ktoś przerabiał ten problem w optimie?
karuzel
Posty: 19
Rejestracja: 04 gru 2016, 19:18

Re: ikonka woda w filtrze paliwa 1.7 crdi

Post autor: karuzel »

Odpowiem sam sobie, bo jestem po rozwiązaniu problemu więc podzielę się zdobytą wiedzą. Przeprowadziłem (w sumie to kolega mechanik przeprowadził) wariant ekonomiczny co by nie marnować pieniędzy w ASO. Garaż, klucze trochę czasu. Przed przystąpieniem poczytałem o problemie na forum innych modeli. Niektóre kia mają kraniki, odkręcasz motylka, zlewasz do naczynia i po problemie. Niestety w Optimie tego nie ma (chyba po to aby jeździć do serwisu i płacić). Sprawa trwała trochę czasu, bo dużo odkręcania. Nie wiem czy jest inny sposób ale został wyjęty cały filtr tj., góra z odpowietrznikiem razem z dolną puszką. Bardzo słaby dostęp, musiały zostać poodkręcane obudowy elementów wokół aby dostać się do śrub mocujących to ustrojstwo do reszty silnika (np. wyjęta obudowa filtra powietrza, jakiś plastik przy akumulatorze itp.) . Po odkręceniu mocowania (masakra, bo poprzykręcany ze wszystkich stron), wypinamy czujniki i przewody paliwowe. Gdy już mamy filterek wyjęty, zabieramy go nad jakieś naczynie i odkręcamy korek/czujnik na samym dole puszki. Po zlaniu całej zawartości, zakręcamy korek/czujnik i zakładamy filtr na miejsce podłączając przewody paliwowe i resztę. Przykręcamy wszystko razem z obudowami innych elementów, które musieliśmy zdjąć aby dostać się do śrub mocujących filtr. Następnie trzeba przeprowadzić odpowietrzenie. Opis odpowietrzenia znajduje się w instrukcji obsługi gdzieś na końcu. Z tego co pamiętam to pompujemy grzybkiem na górze filtra i wypuszczamy powietrze luzując śrubkę na granicy górnej części filtra i puszki. Po zabiegu ikonka mi się jeszcze jakiś czas świeciła potem zgasła. Na następny dzień świeciła się po odpaleniu samochodu przez minutę i gasła. Od 3 dni jest już OK. Doświadczony mechanik ogarnął temat w jakieś 50-60 minut w garażu przy mrozie -12 stopni więc ręce nie takie sprawne. Być może jest jakiś sposób szybszy ale miejsca wokół niewiele i jak nie masz małych koreańskich raczek to pewnie i tak skończy się na rozkręceniu elementów wokół aby mieć dojście do tego ustrojstwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”