Skoro zostałem wywołany do odpowiedzi, niniejszym to czynię. Podkreślę na początku, że wszystko co napiszę, to moje subiektywne odczucia, wrażenia i skutki mojej techniki jazdy.
Tak więc porównując bezpośrednio osiągi CEE`D oraz OPTIMY, uważam że jakiejś wstrząsającej różnicy w osiągach raczej się nie spodziewaj (porównując 1,6 GDI i 2.0 CVVL). Jest co prawda na papierze spora różnica i kilka koni więcej, ale też gabaryt tych dwóch aut jest różny. Jeżeli miałbym przypomnieć sobie jak się jeździło CEE`Dem i porównać do aktualnego auta, to przy odpowiednim doborze biegów jest może nieco żwawsza niż CEE`D. Samochód ładnie przyspiesza na IV biegu między 80 a 130 km/h, tak więc wyprzedzanie nie jest żadnym kłopotem. Samochodem lubię podróżować do 150 km/h, ponieważ do tej prędkości jest stosunkowo cicho i stabilnie. Oczywiście jeżeli trzeba jechać 200 to też problemu nie ma, tyle tylko że i głośniej (zwłaszcza na oponach zimowych) i zużycie paliwa "nieco" rośnie
. Ale podkreślam - STINGER to to nie jest..
Jeśli chodzi o zużycie paliwa tak na codzień, to jak już kiedyś dawno pisałem, budziło to moje lekkie obawy przed zakupem, ponieważ również nie jeździłem samochodem przed odbiorem swojego z powodu braku wolnossącej benzyny z manualem jako auta testowego u dealerów w mojej okolicy. Uznałem że testowanie diesla z automatem mija się z celem. Dlatego wszystko testowałem na żywym, już moim własnym samochodzie. Na chwilę obecną zbliżam się do 45 kkm i w moim przypadku struktura jazdy to około 60 - 70% to drogi pozamiejskie, tak więc trudno mi się odnieść do sytuacji odwrotnej, kiedy to taki procent przypada na miasto. Ja ŚREDNIO wychodzę na 7,5 l/100km i jest to litr więcej niż zużywał mi CEE`D. Jeżeli jak piszesz, masz "ciężką" nogę, spodziewaj się raczej zużycia w okolicach 12 l w mieście spokojnie. Nie znaczy to że ja jeżdżę wolno. Ja raczej staram się jeździć z głową i "cisnę" tam, gdzie może mi to przynieść jakiś profit czasowy. Odpuszczam natomiast i nie ścigam sie z nikim między światłami. Bo i tak spotkamy się na następnych.....
Generalnie po CEE`Dzie uznaję że OPTIMA to udany krok w dobrą, wygodną stronę i za to ten samochód cenię. Spędzam w nim sporo godzin i odpowiada mi zestrojenie zawieszenia, bo z jednej strony jest komfortowe, ale na tyle bezpieczne, że przy gwałtowniejszych manewrach nie traci natychmiast stabilności, co jest domeną niezwykle popularnych aktualnie SUVów.
Jeżeli masz jakieś bardziej szczegółowe pytania - pytaj.
A auto odbierasz kiedy ?
Szerokiej drogi.