Nowa Kia Optima opinie

forum użytkowników modelu Optima
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Seb »

Ja dopłaciłem 3000zł ale to było 2,5 roku temu (zamówienie).
CD chyba nie ma w ogóle, tylko USB i to jedno gniazdo. Niezależnie od wersji deska jest taka sama a w schowku chyba by się nie zmieścił.
Z drugiej strony jak się popatrzy na inne marki które chcą po 9 tysi za lepszy sprzęt grający. Dlatego ja bez wahania wziąłem pakiet Navi+
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
MTomalak
Posty: 104
Rejestracja: 27 mar 2018, 11:03
model samochodu: Optima SW 2.0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: MTomalak »

Mi muza po usb odpowiada i to nawet nie musi byc flac.
Pytanie do was - co po Optimie? Za kilka lat
Kia Optima SW 2018 Biała 2.0 Pb manual
Marcin
Posty: 404
Rejestracja: 12 gru 2016, 13:04
model samochodu: Optima 2017 2.0DOHC

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Marcin »

BMW 4 Grand Coupe :twisted:
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Piotrek »

Stinger albo ford f150 8-)
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: bidżej »

a jaki to ma związek z opiniami o nowej Optimie?
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
LEO
Posty: 14
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:28
model samochodu: KIA OPTIMA

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: LEO »

Cześć,
Mam jedno konkretne pytanie, ale też będę się trochę wyżalał (będzie przydługo) :) . Mam Optimę PB XL automat model 2017 r. Jestem z niej bardzo zadowolony. Niefajna sytuacja spotkała mnie natomiast z serwisem i gwarancją.
Zgodnie z informacją w komputerze pojazdu wykonałem pierwszy przegląd przed upływem roku od zakupu i przy przebiegu pojazdu ok. 22 tys. km (w systemie pojazdu wyświetlała się informacja o pierwszym przeglądzie przed upływem roku i przed osiągnięciem 30 tys. km – jak się okazuje był to prawdopodobnie błąd – może pomyłka diesel vs PB?). Przegląd nie wykazał problemów. Serwis nie zgłaszał zastrzeżeń do przebiegu pojazdu.
Na kolejny przegląd zgłosiłem się przed upływem roku od ostatniego przeglądu i przy przebiegu ok. 37 tys. km (system komputera pojazdu wyświetlał informację o kolejnym przeglądzie do przebiegu ok. 38 tys. km.). Drugi przegląd również nie wykazał problemów. Serwis poinformował mnie natomiast, że musiał pojawić się błąd i że pierwszy przegląd powinien być wykonany przy przebiegu ok. 15 tys. km. Polecono mi zgłosić się do KIA Polska celem wyjaśnienia sprawy, żeby nie było ryzyka utraty gwarancji.
Oczywiście czytałem instrukcję pojazdu (bo tam jest informacja o serwisowaniu), ale ze względu na ilość wariantów tam przedstawionych (benzyna vs diesel, itd.) i informację z komputera pojazdu zaspałem z czujnością i pomyliłem się, że to ma być 30 tys. km zamiast 15 tys. km (a paradoksalnie jestem osobą, która czyta wszystkie małe literki :). Można powiedzieć mój błąd, chociaż uważam, że w takiej firmie nie powinna się zdarzyć sytuacja z niepoprawnie wpisaną do komputera informacją o przebiegu (nawet nie wiem kto wprowadza tą informację – pewnie Serwis? ).
Napisałem zatem mailowo do Przedstawicieli i później wysłałem formalne pismo o przywrócenie gwarancji (zgodnie z tym co mi polecono w Serwisie). Odpowiedź była negatywna:
„…nie możemy więc zagwarantować bezawaryjnej eksploatacji pojazdu, ani też podtrzymać pełnych uprawnień przysługujących z tytułu udzielonej gwarancji…” „..,Dopuszczamy jednakże możliwość bezpłatnej naprawy ewentualnej usterki niezwiązanej z przekroczeniem terminu przeglądu w zakresie prowadzonej przez KIA polityki dobrej woli…”
Trochę to czytam, „nie ma pan już gwarancji, ale może będziemy łaskawi i coś tam naprawimy”. Przyznam szczerze, że mocno mnie rozczarowała ta odpowiedź. Rozumiem, jakbym coś na własną rękę majstrował przy pojeździe, czy naprawdę źle go eksploatował (wlewał złe paliwo, cokolwiek) to byłby to sensowny powód żeby wypowiedzieć gwarancję, ale w moim przypadku to trochę wygląda jak pretekst. Teraz jak mi się zepsuje np. kamera cofania, klimatyzacja, czy grzanie foteli (coś co nie ma związku z moim przekroczeniem km.) to będę się musiał modlić, żeby KIA to uwzględniła w gwarancji. W takim Amazonie, czy Apple (mam akurat dobre doświadczenia z ich client service) to by mnie jeszcze przepraszali za kłopot z całą tą sytuacją. Daje mi to do myślenia (a jest to moja druga KIA).
I wreszcie pytanie :) – czy ktoś z Was wie czy z pamięci/historii komputera pojazdu można odzyskać informację o limicie kilometrów do kolejnego przeglądu (schrzaniłem, że nie zrobiłem zdjęcia)? Czy ktoś z Was miał podobną sytuację. Zastanawiam się co zrobić (rozważam napisanie maila do Korei z pytaniem czy to jest ich światowy standard obsługi :) ).
Dzięki i jeszcze raz sorry za długi tekst.
jabolkg
Posty: 27
Rejestracja: 01 sie 2018, 12:30
model samochodu: Kia Optima GT

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: jabolkg »

LEO miałem podobną sytuację, ale skończyła się troszkę inaczej. Moje GT pierwszy przegląd miało mieć po roku lub 10 tys km, ale pojawiła się na pierwszym przeglądzie dopiero po 14 miesiącach z przebiegiem 3 tys km. Zaraz po jej zakupie z przebiegiem 3600km udałem się do ASO w celu przepisania w systemie właściciela i ustalenia ile akcji serwisowych na niej wisi. Pani w ASO namierzyła trzy akcje serwisowe, na które od razu mnie umówiła (swoja drogą były to akcje bardzo kosztowne) i jednocześnie poinformowała mnie, że mam zawieszoną gwarancję ze względu na niezachowanie harmonogramu przeglądów, od razu poradziła żebym pisał do Kia Polska pisemko z prośba o utrzymanie gwarancji i poinformowała, że odpowiedzi mogą być trzy, albo pełne utrzymanie gwarancji, albo podtrzymanie gwarancji z wyłączeniem układu napędowego, albo odmowa. Po kilku tygodniach przyszło pisemko z informacją, że jednak gwarancję utrzymują warunkowo a "warunkowo" oznacza, że gwarancję mam pełną z wyłączeniem usterek zgłoszonych przed otrzymaniem pisma. Co ciekawe jedną usterkę zgłosiłem w tym czasie a i tak poszła w koszty serwisu bo pani była tak miła, że zmieniła datę jej zgłoszenia :D

W twoim przypadku wygląda na to, że zwyczajnie utrzymali gwarancje właśnie z wyłączeniem układu napędowego, najlepiej pogadaj w ASO żeby grzebnęli w systemie i to sprawdzili.

Jeśli chodzi o wartości wyświetlane przez komputer interwały międzyprzeglądowe, to nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mogę je w każdym momencie dowolnie zmieniać więc nie będzie to raczej żaden argument, chyba, że udowodnisz, że ASO w którym odbierałeś auto tak ci ustawiło a ty nie masz pojęcia jak to przestawić.
Możesz spróbować napisać odwołanie od decyzji Kia Polska, oni tam podobno takich spraw mają na pęczki a nóż trafisz tym razem na jakiegoś bardziej wyspanego pracownika i przewrócą ci pełna gwarancję.
Czarne GT w sedanie
LEO
Posty: 14
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:28
model samochodu: KIA OPTIMA

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: LEO »

Dzięki wielkie za informacje.
Szczerze to nie wiedziałem, że mogę zmienić w komputerze auta liczbę km do następnego przeglądu. To faktycznie ogranicza obronę tym argumentem.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Piotrek »

A kiedy kupowałeś swój samochód? Pytam, ponieważ dla wersji wolnossącej interwał przeglądowy zmienił się w drugiej połowie zeszłego roku z 30 na 15 tys km. Jeśli kupowałeś auto przed wrześniem 2017 mogłeś mieć wgraną poprawną wtedy wersję czyli 30k km.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
LEO
Posty: 14
Rejestracja: 15 gru 2016, 11:28
model samochodu: KIA OPTIMA

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: LEO »

W grudniu 2016. Model 2017. Skąd masz tą informację. Dzięki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”