Nowa Kia Optima opinie

forum użytkowników modelu Optima
Robeq
Posty: 42
Rejestracja: 20 gru 2017, 19:59
model samochodu: Kia Optima SW XL + Tech

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Robeq »

Muszę się jeszcze nauczyć redukować poprzez "wciskanie gazu do dechy" bo narazie to nie wychodzi :?
Witam i gratuluje decyzji zakupu. Tez sie "troche" uczylem automatu. Jest "gaz do dechy", a potem jeszcze przed samym "pedal to the metal" taki, jak to nazywam "gaz w deche do kwadratu".

W roznych trybach eco-normal-sport dziala subiektywnie troche inaczej. Sam sie uczylem na pustej drodze ;) i przyzwyczajalem do zachowan ukladu napedowego na pustej drodze ;).

Sorry, jak pisze oczywistosci i pozdrawiam, R.
Kia Optima XL SW 1.7 CRDi 7DCT + TECH (aurora black)
Awatar użytkownika
vilip76
Posty: 95
Rejestracja: 28 gru 2017, 10:51
model samochodu: C4 II VTi, Scenic Tce III

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: vilip76 »

MrAdamo pisze:Zostają jeszcze łopatki przy kierownicy.
... to najlepszy sposób np. przy zjeździe z większego wzniesienia. Albo redukcja "wajchą" na "-".
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: PiterW »

Witam! Od dwóch tygodni jestem właścicielem nowej Kia Optima w wersji sedan z wolnossącym silnikiem benzynowym z automatyczną skrzynią biegów. Wersja wyposażenia L + NAV, kolor biała perła.

Pierwsze 2000km już przejechane, więc kilka wniosków:
- Jest cicho, przy wyższych prędkościach tylko szum opon słychać, zero szumów wokół szyb czy przy lusterkach. Do tego stopnia jest cicho że jadąc autostradą, dopiero po dłuższym czasie żona-pasażerka podniosła nos znad książki gdy zadzwonił telefon i się zorientowała że na liczniku jest 180km/h (oczywiście autostrada była niemiecka ;) ), jak sama przyznała myślała że jest max.130km/h. Po przejechaniu 600 km z jedną małą przerwą poziom zmęczenia naprawdę niski - zarówno u mnie(kierowcy) jak i żony i dzieci
- Bardzo zadowolony jestem z długich przełożeń automatycznej skrzyni biegów. Przy 150km/h jest tylko 3000rpm co znacząco zwiększa komfort szybkiej jazdy, acz trzeba przyznać że przy prawie jakimkolwiek dodaniu gazu skrzynia od razu redukuje na 5kę a przy mocniejszym na 4kę. Po lekturze forum wygląda że przełożenie automatu jest sporo dłuższe, gdyż dla manuala 3000rpm daje bodajże coś około 111km/h.
- Mam wrażenie że mogłoby być nawet ciszej z innymi oponami, z poprzedniego samochou (Volvo S80 II) bardzo sobie chwaliłem zmianę na Dunlop SP Sport Bluresponse, były bardzo ciche a zarazem bardzo pewnie trzymały się drogi we wszelkich warunkach, więc pewnie gdy zjeżdżę fabryczne Continentale to zmienię właśnie na Dunlopy.
- Silnik jak na wolnossący ma sporo momentu obrotowego od wolnych obrotów - przyjemnie się rusza samochodem, trochę jak hybrydą. Potem pomiędzy 2000 a 3000 dostaje zadyszki i nie ma za bardzo siły przyspieszać np. pod górkę, a potem powyżej 3000 rpm robi się naprawdę dobrze, osiągając apogeum (subiektywnie) od 4500 obrotów do końca (a skrzynia automatyczna przy ciśnięciu zmienia około 6200 rpm). Dźwięk silnika jak dla mnie przyjemny. Oleju chyba nie bierze - gdy odebrałem samochód było 3/4 skali, tyle samo jest po 2000km, a czego po skończeniu docierania przy przyspieszaniu czerwone pole obrotomierza było smyrane nie raz
- Skrzynia zmienia biegi zazwyczaj bardzo płynnie a nieraz tylko płynnie (np. gdy się ją trochę zaskoczy swoim zachowaniem - doda gazu, odpuści, potem doda raz jeszcze itp. a skrzynia w międzyczasie próbuje wymyślać najlepszy bieg dla takiego niezdecydowanego kierownika) ale nie jest źle :) Cały czas uczę dogadywania się z nią, choć to nauka trudna czy frustrująca raczej nie jest. Po przesiadce z diesla najtrudniejsze jest przywrócenie odruchu mocnego wciskania gazu - tu jest konieczne żeby dać skrzyni znać żeby zredukowała a nie próbowała męczyć na obecnym biegu. Początkowo umiałem jeździć tylko na trybie SPORT (i się wkurzałem że ten tryb nie jest pamiętany po ponownym uruchomieniu silnika) gdyż wtedy charakterystyka odpowiedzi układu silnik-skrzynia na naciśnięcie gazu była dużo szybsza - podobna ciut do tego z diesla, ale z czasem coraz bardziej doceniam tryb NORMAL oraz ECO (aż sam nie wierzę że to piszę ;) ). Na tybrach NORMAL i ECO jazda jest płynniejsza, a wciskając odpowiednio mocno gaz można zadysponować skrzyni żeby zrobiła redukcję. Reasumując: przesiadłem się z manuala bez żadnego żalu, wybór automatu to był bardzo dobry wybór. Jeździłem wcześniej wieloma automatami (delegacje służbowe do USA) i ten bym postawił powyżej średniej tych którymi jeździłem.
- AutoHold - raczej przydatny, choć żeby płynnie ruszyć gdy samochód stoi trzymany przez AutoHold to trzeba z gazem jak z jajkiem się obchodzić, inaczej trening mięśni karku zwłaszcza dla pasażerów
- Miejsca w środku jest naprawdę mnóstwo. Mam 190 cm wzrostu a za fotelem kierowcy do siedziska kanapy jest "na oko" z 30 cm. Super! W końcu dzieci mniej kopią w plecy :)
- Fotele raczej wygodne, siedzisko bardzo ok, mam cały czas trochę problem że wyprofilowanie oparcia u samej góry jakoś dziwnie mocno podpiera łopatki - szukam dobrego ustawienia kąta oparcia (a lubię tak pionowo bardzo) i podparcia lędźwiowego, chyba ostatnio udało mi się znaleźć w miarę dobre albo plecy się przyzwyczaiły
- Układ kierowniczy - bardzo lekki, przy wyższych prędkościach niby się usztywnia, ale czucie drogi jest mniej pewne niż w Volvo które wcześniej miałem (to Volvo to od technicznej strony to Mondeo IV z hydraulicznym wpomaganiem kierownicy). Teraz się już przyzwyczaiłem, ale przez pierwsze ileś szybkich zakrętów jakąś taką niepewność czułem - chyba że tył wyjedzie z zakrętu.
- Duży plus za średnicę zawracania! Normalnie jakby to jakieś Clio było, a nie samochód o długości 4.85m.
- Układ wspomagania utrzymania na pasie ruchu. Ciekawa funkcja bardzo, przy trybie aktywnym zwłaszcza - prawie jak samochód prawie autonomiczny ;) A tak na serio to mi się ten tryb podoba na drodze typu A czy S o ile się jedzie spokojnie bez zbytniego spieszenia się. Ciekawie jest to że przy podmuchach bocznych (albo wyjazdach zza ekranów dźwiękochłonnych) sam fajnie koryguje tor jazdy, dobry bajer. Ale przy jeździe na gorszych jezdniach, albo A czy S szybko gdy się samemu chce/potrzebuje robić korekty to ten drugi kierowca trochę przeszkadza - raz trzeba trochę skręcać w drugą stronę niż automat i czuć to jako cięższą kierownicę, a raz obaj (obydwoje? - bo może to kobieta) w tą samą stronę kręcimy i wtedy to czuć trochę jak luz w kierownicy zwłaszcza gdy przed chwilą trzeba było działać przeciw automatowi. Zazwyczaj mam włączony tryb informowania tylko o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
- Pikacze parkowania/kamera - wszystko działa dobrze, kamera pomimo dość niskiej rozdzielczości bardzo pomocna, wcześniej nie mając tego nawet nie myślałem że to polubię - tj. cofam tak jak zawsze "na lusterka" ale rzut oka na kamerę pomaga ocenić czy tam jakieś dziury nie ma, albo czy się dojechało już do końca miejsca parkingowego. Te przednie pikacze trzeba włączać samemu (no chyba że akurat się zmieniło z biegu wstecznego to się włączają), preferowane dla mnie by było gdyby była logika tak jak teraz ale przy niby wyłączonych przednich jednak cały czas działały tyle że ze zmniejszoną czułośćią - tj. piszczały dopiero dźwiękiem ciągły przy dojechaniu naprawdę blisko do przeszkody
- Niski prześwit. Musiałem przerabiać podjazd do garażu, bo było blisko przyhaczenia środkiem (raz lekko nawet dotkęło), podczas gdy Volvo S80 (rozstaw osi o 3 cm dłuższy) przejeżdżał spokojnie nawet załadowany. Bardzo ładnie Optima wygląda od spodu - cała jest wyłożona takimi płytami z tworzywa sztucznego które wyglądają jakby miały i wyciszać i poprawiać aerodynamikę - od spodu Optima wygląda jak taki duży "resorak" :)
- Światła ksenonowe bardzo ładnie świecą. Przesiadłem się z halogenów H7 i różnica jest baardzo duża. Świecą równo i jasno i co mnie zaskoczyło - daleko, aż miałem wrażenie że są za wysoko ustawione, ale są chyba dobrze, bo trochę w nocy jeździłem i nikt nie mruga z przciwka, może to dzięki bardzo ładnej linii światło-cienia. Wychodziłem też z samochodu i szedłem z naprzeciwka i nie oślepiają :) Co do ustawienia - przypominałem się 2 razy przed przeglądem zerowym żeby je ustawiono, jeszcze przed odbiorem dzwoniono że zrobiono. Statyczne doświetlanie zakrętów, dobrze działa, przy cofaniu włączają się doświetlające światła po przeciwnej stronie niż podczas jazdy do przodu, jest ok! Długie światła halogenowe, ale nie razi to, nie są zbyt żółte, dobrze uzupełniają się z ksenonami świateł mijania.
- Ładowarka bezprzewodowa do telefonu - używam z Samsungiem Galaxy S8. Mam mieszane uczucia co do tego gadgetu, z jednej strony super - bardzo wygodne, działa. Ale ma poważną wadę - przydałoby się jakieś chłodzenie ładującego się telefonu - czy to mały wylot zimnego powietrza do tej przestrzeni pod zasuwaną klapką gdzie się kładzie telefon, czy chociaż wiatraczek pod ładowarką (podobnie jak to jest w stacjonarnej ładowarce Samsung Wireless Charger - takiej okrągłej - z tyłu jest wiatraczek chłodzący powierzchnię z którą styka się telefon). Ale jest jak jest i przy włączonym w telefonie Bluetooth i Routerze WiFi ładuje się telefon przez jakiś czas, potem przez ileś czasu się nie ładuje (zabezpiecznie termiczne w telefonie), potem znowu ładuje i tak w kółko. Efekt jest taki że na dłuższej trasie stan naładowania telefonu pozostaje taki sam, nawet z tendencją lekko spadkową (zwłaszcza gdy jeszcze na telefonie jest włączony np. Spotify).
- Klimatyzacja bardzo wydajna, po odpaleniu momentalnie zaczyna wiać zimne powietrze. Trudno mi póki co znaleźć takie ustawienie kratek żeby było komfortowo ale żeby nie wiało w twarz/kark. Często włączam tryb kratki+nogi, pomaga.
- Kolor biały perła, fajny jest bo naprawdę się dużo mniej nagrzewa na słońcu niż poprzedni samochód w kolorze bardzo ciemnoszarym. A i wygląda (wg mnie) bardzo ładnie :) Tylne LEDy i boczne srebrne listy też na plus.
- Harman Kardon - gra bardzo poprawnie, może nie jest jakiś wybitny, ale nie mam zastrzeżeń. Tryb Quantum Logic jak dla mnie podnosi doznania akustyczne. Podoba mi się że nawet przy wyższym poziomie głośności nic nie trzeszczy, głośniki nie wprowadzają zniekształceń dźwięku (nawet przy np. takim długim basie - takim jak jest nieraz na filmach gdy jest budowane napięcie). Radio odbiera dobrze, zazwyczaj słucham czegoś z komórki po Bluetooth.
- Nawigacja - lubię ją! Mapa korków jest w miarę aktualna zazwyczaj, wizualnie wszystko jest przyjemnie zaprezentowane, fajnie że czyta nazwy ulic i to poprawnie. Przy ustawionej nawigacji lubię mieć włączone "Info o trasie" - po prawej stronie widać następne skręty oraz wszystkie MOPy na autostradzie - jadąc zwłaszcza z rozdziną bardzo przydatne (scenariusz "taaato siiiiku")
- Spalanie - jadąc przepisowo autostradą 200km i potem 100km krajówkami wyszło 8.2 litra, było to od razu po odbiorze. Jadąc autostradą (tą niemiecką oczywiście ;-) ) szybciej (170-180km/h) wyszło 9.5 litra. Po mieście to zależy - odwiezienie córki do szkoły 2km na zimnym silniku to pokaże 15 litrów, ale tak już bardziej realnie po mieście (Gdańsk) z dłuższego odcinka to tak około 11-12 pokazuje. Tak jak pisałem wyżej - uczę się ze skrzynią współpracować za pomocą odpowiedniego operowania pedałem gazu - mam wrażenie że spalanie się poprawia odrobinę z każdą kolejną setką kilometrów.
- Oprogramowanie mam cały czas stare (MKBD 1.5), na przeglądzie zerowym wgrali mi nowe mapy, a oprogramowania niestety nie. Przy najbliższej okazji muszę się przypomnieć.
- Stwierdzone problemy: Przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach z włączoną klimatyzacją na biegu D (scenariusz: stanie w korku) czuć pod siedzeniem lekkie falowanie obrotów - dokładnie jak to w jednym z wątków opisano. Nie odpuszczę tego serwisowi, niech coś wymyślą - myślę że gdyby obroty silnika się zwiększały o 50-100rpm po włączeniu klimatyzacji tak jak to ma miejsce w innych samochodach to problem by rozwiązało, tu obroty z AC czy bez cały czas na tym samym poziomie - wg obrotomierza lekko poniżej 750rpm.

Dokupione akcesoria:
- Hak holowniczy oryginalny zdejmowany pionowo wraz z wiązką z gniazdem 13 pinowym. Rewelacja, przy zdjętej kuli haka nic a nic nie widać że jest. Montaż kuli haka zajmuje 5 sekund i jest bardzo prosty. Uważam że to był bardzo dobry wybór z oryginalnym hakiem. Mam zamiar kupić bagażnik rowerowy, póki co przymierzałem Atera Strada Sport M3, idealnie siedział na haku, światła działały poprawie, full plug and play :)
- Gniazdo zapalniczki w bagażniku po prawej stronie. Serwis dorobił na przeglądzie zero. Działa dobrze, lodówka turystyczna chłodzi :)
- Projektory diodowe umieszczone w drzwiach. Wziąłem takie co po prostu na biało świecą, bez żadnego loga. Dobry wybór, świecą jasno, zwiększają znacznie komfort wsiadania/wysiadania w nocy
- Diodowe oświetlenie miejsca na nogi - wziąłem czerwone dla obu rzędów i nie jestem zadowolony. Słabo świeci, wartość utylitarna niska.
- Komplet kół na zimę - wziąłem ze standardowymi felgami 17" i czujnikami ciśnienia. W efekcie mam oba komplety na takich samych felgach. Opony zimowe Dunlop WINTER SPORT 5.
- Zestaw bezpieczeństwa (kamizelka, apteczka, trójkąt) - chyba warto było, choć trójkąt też był w zestawie z samochodem więc mam dwa
- Dywanik welurowy bagażnika (D4120ADE00). Gruby, ładnie się prezentuje, dobry zakup.
- Zabezpieczenie ładunku bagażnika. Taka twarda gąbka o długości około 1m i w przekroju kwadratowa (bok ~6cm) obszyta materiałem a z jednej strony rzep do przyczepiania do podłogi bagażnika. Może to i dobre, ale niestety całkowicie niekompatybilne z dywanikiem welurowym bagażnika (D4120ADE00). Rzep się do tego weluru w ogóle nie przyczepia...

Mody:
- póki co dołożone haczyki do bagażnika SimplyClever (oryginalnie do Octavii) - pomysł zgapiony od Seba :) Godzinka pracy i piwko schodzi na jeden haczyk :)

A dlaczego Kia Optima? W tamtym roku byłem przez 3 miesiące w USA z rodziną. Jeździliśmy wypożyczonym nowym Hyundaiem Sonatą, przjechaliśmy 14 tysięcy km, przypadł nam do gustu, w Polsce i chyba całej Europie nie ma takiego w sprzedaży, ale na szczęście jest bliźniacza, bardzo ładna Optima :).
Na drugi dzień po odbiorze
Na drugi dzień po odbiorze
pic1.JPG (222.97 KiB) Przejrzano 2559 razy
Na drugi dzień po odbiorze
Na drugi dzień po odbiorze
pic2.JPG (240.09 KiB) Przejrzano 2559 razy
Na drugi dzień po odbiorze
Na drugi dzień po odbiorze
pic3.JPG (253.8 KiB) Przejrzano 2559 razy
Przymiarka bagażnika rowerowego
Przymiarka bagażnika rowerowego
pic4.JPG (228.59 KiB) Przejrzano 2559 razy
Przymiarka bagażnika rowerowego
Przymiarka bagażnika rowerowego
pic5.JPG (249.96 KiB) Przejrzano 2559 razy
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Seb »

PiterW gratulacje i niech będzie tylko lepiej :)
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Piotrek »

Szerokości!! Teraz nie pozostaje Ci nic innego jak tylko lać, jeździć I cieszyć się furą :twisted:
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: FISH »

PiterW - gratulacje :!:
Biała perła górą :D
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Awatar użytkownika
Bandi
Posty: 276
Rejestracja: 23 paź 2016, 10:06
model samochodu: Kia Optima GT-Line SW 2017 FULL

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Bandi »

PiterW nie masz może zdjęcia jak samochód wygląda z boku z hakiem i bagażnikiem, tak jak dałeś pierwsze twoje zdjęcie, tylko żeby było z hakiem i bagażnikiem, żeby było widać całe auto na długość. Nie wspomnę z rowerami, ciekawi mnie czy mocno wystają poza gabaryty samochodu??
Kia Optima GT-Line SW
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: PiterW »

Bandi, niestety takiego zdjęcia całościowego nie zrobiłem gdy przymierzałem bagażnik. Mam tylko takie:
bagaznik1.JPG
bagaznik1.JPG (153.37 KiB) Przejrzano 2564 razy
bagaznik2.JPG
bagaznik2.JPG (147.79 KiB) Przejrzano 2564 razy
Gdy kupię bagażnik, a na to się zapowiada to porobię zdjęcia całego samochodu i z rowerami :). Dziś dopiero odebrałem twardy dowód z hakiem i trzecią tablicę rejestracyjną ;)
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
Awatar użytkownika
Bandi
Posty: 276
Rejestracja: 23 paź 2016, 10:06
model samochodu: Kia Optima GT-Line SW 2017 FULL

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Bandi »

Wielkie dzięki, mocno siadło ci auto po montażu haka, ja mam kombi i dałem sobie hak zamontować i ewidentnie zawieszenie z tyłu jest niżej. Już się przyzwyczaiłem, ale dziwnie to wygląda, a jak się zamocuje bagażnik rowerowy i rowery to dopiero będzie siedzieć. Ale na YouTube jest film z Optimą SW z boksem i hakiem i na tym filmie też siedzi tyłem widocznie tak ma być?? https://www.youtube.com/watch?v=-4JDHr0gfyw . Głosiłem to w serwisie ale nie widzą problemu, w poprzednim samochodzie kia sportage jak siadły sprężyny to po zgłoszeniu wymienili na mocniejsze i auto stało wysoko. Jak będę miał zamontowany bagażnik to wrzucę rowery i zrobię zdjęcia.
Kia Optima GT-Line SW
needlemt
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2018, 21:58
model samochodu: KIA Optima 1.7 CRDI L+NAV

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: needlemt »

Dzisiaj odebrałem auto z salonu w Gliwicach. Odbiór sprawny, chociaż wszystko trwało prawie godzinę, było dość miło (breloczek do kluczy i wino w gratisie). Autem do domu wracałem dość długo ze względu na warunki drogowe, jazda przyjemna, cicho - przy jeździe w przedziale 60-100 (obroty 1700-1900) praktycznie nie słychać silnika (a już na pewno nie ma się wrażenia że to diesel). Jedna uwaga na szybko (będzie dłuższy komentarz i wrażenia po przejechaniu dłuższego odcinka) - nie mogę się przyzwyczaić do działania systemu LKAS, po jego aktywacji czuć na kierownicy dziwny opór przy zbliżaniu się do linii narysowanych na jezdni, a po najechaniu na linię brzęczy w głośnikach po lewej lub prawej stronie. Zaznaczam, że nie było to żadne ścinanie zakrętów ale normalna jazda "optymalnym" torem. Nawet sobie nie zdawałem sprawy, że jeżdżę tak blisko linii (dotychczas nie miałem tego systemu w żadnym aucie). Trzeba będzie system wyłączyć albo nauczyć się jeździć "prawidłowo"....
Kia Optima sedan 1.7 CRDI, wersja L+NAV, Snow White Pearl 2017
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”