Nowa Kia Optima opinie

forum użytkowników modelu Optima
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: chudy »

needlemt pisze:...nie mogę się przyzwyczaić do działania systemu LKAS, po jego aktywacji czuć na kierownicy dziwny opór przy zbliżaniu się do linii narysowanych na jezdni, a po najechaniu na linię brzęczy w głośnikach po lewej lub prawej stronie. Zaznaczam, że nie było to żadne ścinanie zakrętów ale normalna jazda "optymalnym" torem. Nawet sobie nie zdawałem sprawy, że jeżdżę tak blisko linii (dotychczas nie miałem tego systemu w żadnym aucie). Trzeba będzie system wyłączyć albo nauczyć się jeździć "prawidłowo"....
fakt że na początku trudno się przyzwyczaić, ale teraz na długich trasach nie wyobrażam sobie jazdy bez LKAS - mega pomocny ;)

no i gratki z odbioru ;)
SW GTLine Black & SW GT Black
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: bidżej »

Po pierwsze, nie wiem czego oczekujesz od systemu, ktory ma za zadanie nie dopuscic do opuszczenia pasa ruchu, probujac to na nim wymusic. Jak chcesz jezdzic po liniach, to wylacz LKAS :roll:

Po drugie, poustawiaj sobie ten LKAS. Dla mnie najlepiej dziala aktywny, tzn. LKAS caly czas utrzymuje auto w srodku pasa. Jest jeszcze "normalny", gdzie samochod tylko odbija od linii i pasywny, gdzie dostajesz tylko ostrzezenie dzwiekowe.
Te ostrzezenia da sie chyba gdzies wylaczyc.

No i generalnie jak dla mnie LKAS nie ma sensu poza autostrada, na drogach gdzie moze sie zdarzyc jakas dziura, moze gdzies wyleciec pies czy inna pilka albo sarna - w takiej sytuacji LKAS zamiast pomoc, to przytrzyma cie na torze jazdy.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
devil1234
Posty: 176
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:42
model samochodu: Optima GT
Venga

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: devil1234 »

bidżej pisze:No i generalnie jak dla mnie LKAS nie ma sensu poza autostrada, na drogach gdzie moze sie zdarzyc jakas dziura, moze gdzies wyleciec pies czy inna pilka albo sarna - w takiej sytuacji LKAS zamiast pomoc, to przytrzyma cie na torze jazdy.
Ja wyłączyłem LKAS po sytuacji, kiedy jadąc po łuku czułem jak auto próbuje korygować moją zmianę i ustawiać koło na wprost. Fakt, że linie były kiepsko narysowane, ale to się zdarza na drogach tak często, że czuję, jak bardziej mi przeszkadza niż pomaga.
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: bidżej »

Dlatego ja np. w Polsce poza autostrada w ogole nie wlaczam LKAS - gubi sie, bo drogi sa kiepsko utrzymane.
Tak samo gubi sie asystent czytania znakow, ktory w Niemczech dziala jak zloto. No ale co sie dziwic, jak czesto ja sam nie wiem, jaki wlasciwie obowiazuje limt xD
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: Piotrek »

Co do asystenta czytania znaków to w moim przypadku, jesli faktycznie ograniczenie przy drodze stoi, to samochód je trafnie odczyta. Problem jest w momencie gdy po postoju wyjeżdżam np z parking podziemnego - wtedy jest mi w stanie pokazać ograniczenie prędkości do 90km/h.

Co do LAKS, to tak jak bidżej pisze - fajnie działa na autostradzie. Na drogach wolniejszych to już różnie - pomomo pasów często nie jest w stanie się odnaleźć.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
westwi78
Posty: 45
Rejestracja: 09 lut 2017, 17:45

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: westwi78 »

PiterW masz łopatki przy kierownicy? Bardzo fajnie można się nimi wspomagać np. przy wyprzedzaniu redukując wcześniej ręcznie bieg;)
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: FISH »

Może trochę poza tematem, ale nie wiem czy Koledzy czytali ostatni "MOTOR". Jest tam ranking niezawodności aut, wykonany na podstawie opinii samych użytkowników. I tak KIA zajmuje w rankingu miejsce 6 (po wszystkich markach japońskich), natomiast np. Renault jest na miejscu 22, Opel na 23, Volkswagen 15, natomiast Skoda zajmuje miejsce 12.
No i fajnie :mrgreen:
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: PiterW »

westwi78, masz rację, łopatki pomagają w takich momentach - można samemu dokładnie wybrać czy redukcja o 1 czy 2 biegi i tak zostanie w trakcie całego wyprzedzania. Wielokrotnie też wyprzedzałem poprzez wciśnięcie gazu do tej prawdziwej dechy, opóźnienie na zmianę biegu jest dla mnie zazwyczaj akceptowalne, ale takie wyprzedzanie wychodzi dość nerwowo, i w połowie wyprzedzania trzeba się zdecydować czy trzymać dalej do dechy, czy trochę odpuścić gaz i wtedy skrzynia zmieni bieg na wyższy co nieraz jest trochę mało przyjemne - jakieś takie uczucie zmniejszenia pewności wykonywania manewru, ale może muszę się jeszcze trochę pouczyć.

Jeżdżąć ekspresówkami czy autostradami z włączonym tempomatem (na np. 140-150km/h) zauważyłem że przy dużej części podjazdów pod górkę skrzynia redukuje na 5kę, co odbija się na spalaniu (tak przynajmniej wynika to z paska spalania chwilowego). Przełączając tryb skrzyni na ECO rzadziej redukuje, ale jednak też. Wczoraj przez ponad 100 km równej jazdyz małym natężeniem ruchu na drodze (tuż przed meczem było...) jechałem z dźwignią przełączoną na ręczną zmianę biegów i włączonym 6tym biegu, mi się podobało, spalanie niższe, a silnik i tak spokojnie daje radę utrzymać prędkość pod każdą górkę na 6ce (a wciskając gaz nawet nieśpiesznie przyspieszać, ale widać że zapas jest).
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: bidżej »

Da sie nauczyc jezdzic bez lopatek tak, ze auto bedzie zmienialo biegi dokladnie wtedy, kiedy chcemy - ale to kwestia przyzwyczajenia i obycia z autem, przychodzi z czasem.

A tempomat - nigdy nikt nie mowil, ze sluzy do ekologicznej jazdy. Wrecz przeciwnie, ekologicznie jest trzymac gaz w tym samym polozeniu caly czas - co przy jezdzie pood gore oznacza zmniejszenie predkosci. A tempomat ma za zadanie utrzymac predkosc - wiec ja utrzymuje, pod gorke redukujac biegi i dajac wiecej gazu...
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
robert-km
Posty: 90
Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nowa Kia Optima II - opinie

Post autor: robert-km »

Da się nauczyć, ale trzeba chyba zdecydować się na jedno ustawienie trybu jazdy. Po tym jak wsiadłem po raz pierwszy do automatu w hondzie accord, nauczenie się skrzyni tam zajęło mi jakieś 50km.
W Optimie zrobiłem już sporo więcej kilometrów, a i tak ciężko mi przewidzieć kiedy skrzynia zredukuje, a kiedy nie. Może to kwestia 6 biegów (ostatni zachowuje się trochę inaczej, niż reszta, może to przez częstą zmianę ustawień trybu jazdy).
Jeżeli o mnie chodzi, to na trasach szybkiego ruchu/autostradach przełączam zawsze w tryb ręczny i tak jadę od wjazdu do zjazdu. Redukuję łopatkami tylko, gdy potrzebuję więcej mocy.
Optima GT 2017 sedan, biała perła
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”