Podwyższony poziom oleju, brak mocy
Podwyższony poziom oleju, brak mocy
Witam! Jestem posiadaczem Optimy 2014r 1.7 crdi.
Dzisiaj w dordze do pracy zauważyłem brak mocy (auto bardzo wolno rozpędza się do 100. Jeszcze wczoraj wieczorem nie było takiego objawu).
Drugą rzeczą co mnie zaniepokoiło jest znacznie podniesiony poziom oleju (wydaje mi się że także ma rzadka konsystencje. Wymieniany był ok 5tys km temu.)
Do tej pory auto nie sprawialo kompletnie żadnych problemów.
Czy taki stan rzeczy może mieć związek z wypalaniem dpf, a raczej z przerwaniem wypalania w niewłaściwy przeze mnie sposób?
W takiej sytuacji olej nadaje się niezwłocznie do wymiany?
Dzisiaj w dordze do pracy zauważyłem brak mocy (auto bardzo wolno rozpędza się do 100. Jeszcze wczoraj wieczorem nie było takiego objawu).
Drugą rzeczą co mnie zaniepokoiło jest znacznie podniesiony poziom oleju (wydaje mi się że także ma rzadka konsystencje. Wymieniany był ok 5tys km temu.)
Do tej pory auto nie sprawialo kompletnie żadnych problemów.
Czy taki stan rzeczy może mieć związek z wypalaniem dpf, a raczej z przerwaniem wypalania w niewłaściwy przeze mnie sposób?
W takiej sytuacji olej nadaje się niezwłocznie do wymiany?
Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy
Czy pod korkiem od oleju, albo od płynu od chłodnicy pojawił się osad przypominający miód?
Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy
Taki stan rzeczy może świadczy głównie o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą... Możesz jeszcze rzucić czy nie ubywa płynu chłodniczego, ale polecam szybko do mechanika w celu weryfikacji
Jazda z uszkodzoną uszczelką może doprowadzić do śmierci silnika
Jazda z uszkodzoną uszczelką może doprowadzić do śmierci silnika
Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy
Korek od oleju wygląda jak na załączniku.
Korek od płynu chłodniczego całkowicie suchy.
Korek od płynu chłodniczego całkowicie suchy.
- Załączniki
-
- IMG_20190410_202759.jpg (826.09 KiB) Przejrzano 2967 razy
Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy
Na 99% uszczelka pod głowicą.
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy
Czy te silniki właśnie nie miały problemów z głowicą ???
Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy
To i ja powróżę
Na jakiej podstawie Koledzy typują głowicę ??? Korek czysty, płynu nie ubywa, silnik pali bez problemów.
Przybyło natomiast oleju (warto go powąchać, czy ma zapach "ropy" napędowej). Tak więc konieczna wymiana rozrzedzonego oleju. W/g mnie to jednak zdecydowanie bardziej wskazuje na kilkukrotnie zainicjowany proces dopalania DPF, który nie zakończył się powodzeniem. Możliwe również, że sam DPF padł definitywnie. Ważny również jest przebieg auta.
Jak by nie było - diagnostyka w jakimś serwisie niezbędna.
Na jakiej podstawie Koledzy typują głowicę ??? Korek czysty, płynu nie ubywa, silnik pali bez problemów.
Przybyło natomiast oleju (warto go powąchać, czy ma zapach "ropy" napędowej). Tak więc konieczna wymiana rozrzedzonego oleju. W/g mnie to jednak zdecydowanie bardziej wskazuje na kilkukrotnie zainicjowany proces dopalania DPF, który nie zakończył się powodzeniem. Możliwe również, że sam DPF padł definitywnie. Ważny również jest przebieg auta.
Jak by nie było - diagnostyka w jakimś serwisie niezbędna.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy
W rozmowie z ASO typują zapchany DPF. Podwyższony poziom oleju może być efektem przerwania wypalania DPF.
Diagnostyka dopiero po świętach. Zawaleni są robota.
Kazali się nastawić na wymianę oleju i komputerowe wypalanie DPF.
Diagnostyka dopiero po świętach. Zawaleni są robota.
Kazali się nastawić na wymianę oleju i komputerowe wypalanie DPF.
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy
I to jest bardzo możliwe. Co do komputerowego wypalania DPF to pomaga na niewiele. Lepiej jak by go wyczyścili demontując. Ale pewnie gwarancja więc musi być po ich myśli. Lepiej za dużo nie jeździj bo rzadki olej źle wpływa na silnik. Głównie panewki.PawelB pisze:W rozmowie z ASO typują zapchany DPF. Podwyższony poziom oleju może być efektem przerwania wypalania DPF.
Diagnostyka dopiero po świętach. Zawaleni są robota.
Kazali się nastawić na wymianę oleju i komputerowe wypalanie DPF.
Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy
Jak w służbowym aucie zapchał mi się DPF to auto po prostu gasło (fakt to nie była Kia). Żyje to mniej więcej 200-250 tys km przy dbaniu o auto, potem płukanka i kolejne 100 tys km - takie mam doświadczenia z DPFem poparte na kilku autach różnych marek. Jeżeli oleju przybywa to czymś się uzupełnia: albo ropa, albo płyn chłodzący - oba z charakterystycznym zapachem, choć ropa chyba bardziej wyczuwalna. Założyłem też, że auto dawno po gwarancji skoro właściciel nie zaczął od wizyty w ASO, a sam sam DPF po kilku tysiącach km jest do wyczucia kiedy się przepala i kiedy się zapycha. Stąd takie moje przypuszczenie. No i na koniec: przez internet i tak nie zrobimy diagnostyki, więc lepiej przygotować właściciela na większy wydatek niż na mniejszyFISH pisze:To i ja powróżę
Na jakiej podstawie Koledzy typują głowicę ?