System start/stop
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
- model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L
System start/stop
Co o nim sądzicie? Korzystacie czy może wyłączacie od razu po odpaleniu?
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
Re: System start/stop
Dołączam się do pytania i zadaje podobne o system "STOP AND GO" czyli tempomat aktywny z pakietu technologicznego w korku... jak sie wam sprawuje i czy dezaktywuje się sam po dłuższym postoju na światłach, np. zatrzymujecie się za autem które stoi na czerwonym, mija 40 sekund, może minuta i auto przed wami odjeżdza, co wtedy dzieje się z kijanką? Rusza czy musimy aktywować go od nowa?
Prawie Kia Optima 1.6 T-GDI 7DTC GT Line...
Re: System start/stop
Nie trzeba go aktywować ponownie, po kilku sekundach postoju wyświetla komunikat aby musnąć pedał przyspieszenia.
Działa bardzo dobrze, testowane wczoraj w kilku kilometrowym korku. Start stop wyłączony, auto hold aktywny.
Działa bardzo dobrze, testowane wczoraj w kilku kilometrowym korku. Start stop wyłączony, auto hold aktywny.
Kia Optima SW GT Line 1,6 T-GDI 7DCT 2019FL Snow White Pearl + Tech + Panorama
Re: System start/stop
Start&stop to nawet fajna sprawa.
Ale tylko z ręczną skrzynią. Z automatem niestety działa to paskudnie - podjeżdżasz na parking, albo do skrzyżowania żeby tylko przystanąć na stopie a silnik gaśnie.
Częściej mam wyłączony.
Ale tylko z ręczną skrzynią. Z automatem niestety działa to paskudnie - podjeżdżasz na parking, albo do skrzyżowania żeby tylko przystanąć na stopie a silnik gaśnie.
Częściej mam wyłączony.
Re: System start/stop
Nie dostrzegam żadnych pozytywów w systemie start-stop. Nie mam w Optimie, ale jest w Sportage i jak zdarza mi się nim jeździć - natychmiast wyłączam. O ile przy jeździe miejskiej, nie wpływa on w znaczący sposób na silnik, o tyle wyłączanie silnika przy zjeździe "na papierosa" z autostrady bez wychłodzenia turbiny jest już niefajne. Że o drobiazgach typu dodatkowe koszty "za chwilę" nie wspomnę (gwarancja na specjalny akumulator 2 lata itp). Zostało to wymyślone wyłącznie po to, aby producenci mogli sztucznie obniżyć uśrednioną emisję CO2 przy homologacji.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: System start/stop
start/stop nie załączy się jeśli są niesprzyjające warunki dla silnika/turbiny - czyli jak np. zjedziesz z autostrady i się zatrzymasz to kontrolka zapali się na pomarańczowo i silnik pracuje nadal, tak więc jest to w miarę bezpieczne, oczywiście nie mówię o dwumasie itd, ale o smarowaniu i przegrzewaniu silnika/turbo.FISH pisze:Nie dostrzegam żadnych pozytywów w systemie start-stop. Nie mam w Optimie, ale jest w Sportage i jak zdarza mi się nim jeździć - natychmiast wyłączam. O ile przy jeździe miejskiej, nie wpływa on w znaczący sposób na silnik, o tyle wyłączanie silnika przy zjeździe "na papierosa" z autostrady bez wychłodzenia turbiny jest już niefajne. Że o drobiazgach typu dodatkowe koszty "za chwilę" nie wspomnę (gwarancja na specjalny akumulator 2 lata itp). Zostało to wymyślone wyłącznie po to, aby producenci mogli sztucznie obniżyć uśrednioną emisję CO2 przy homologacji.
Ja osobiście raz używam raz nie, w dynamicznym lataniu po mieście jest uciążliwy i wtedy go wyłączam, ale podczas stania w korkach start/stop + autohold sprawdzają się idealnie, zatrzymujesz się silnik gaśnie auto trzyma się w miejscu bez hamulca i cieszysz się ciszą lub muzyką. Jeśli chodzi o samo załączanie się start/stop to po jakimś czasie używania można wyczuć na pedale hamulca kiedy załącza się system i spokojnie kontrolować to kiedy zatrzymywać się bez i z wyłączaniem silnika.
Na początku chciałem zamontować ten moduł do wyłączenia strat/stop (nawet go kupiłem), ale w trakcie użytkowania auta się rozmyśliłem.
SW GTLine Black & SW GT Black
Re: System start/stop
Zapytam wprost: sprawdzałeś?chudy pisze: start/stop nie załączy się jeśli są niesprzyjające warunki dla silnika/turbiny - czyli jak np. zjedziesz z autostrady i się zatrzymasz to kontrolka zapali się na pomarańczowo....
Bo szczerze wątpię w tego typu "ochronę"
Miałoby to działać na podstawie temperatury oleju?
W skrzyni ze sprzęgłem hydrokinetycznym można się w ten sposób bawić. Ale przy sprzęgłach ciernych (DCT) darowałbym sobie "mizianie hamulca". Sterownik skrzyni ma ma mieć jasny komunikat: stoimy czy jedziemy. Szkoda sprzęgła na takie zabawy.chudy pisze:Jeśli chodzi o samo załączanie się start/stop to po jakimś czasie używania można wyczuć na pedale hamulca kiedy załącza się system i spokojnie kontrolować to kiedy zatrzymywać się bez i z wyłączaniem silnika.
Re: System start/stop
Co do pomarańczowej kontrolki - to owszem, pali się i nie "gasi" silnika zanim się nie nagrzeje, lub przy włączonych wielu odbiornikach prądu (siedzenia, szyby, lusterka etc). Jeżeli natomiast chodzi o zjazd i zatrzymanie po forsownej jeździe (np. autostrada), to wyłączy.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: System start/stop
Nie wiem jak u Was, ale w moim 1,7 CRDi start-stop, podobnie jak auto hold, działa przy mocniejszym naciśnięciu na hamulec. Mogę więc w korku hamować delikatnie nogą i spokojnie zatrzymać auto, a start-stop, ani auto hold, się nie włączą. Jak już stoję, to wtedy mogę nieco mocniej nacisnąć stop i wtedy się włączą. A światła stop palą się już przy delikatnym nacisku na hamulec.
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: System start/stop
Tak sprawdzałem i start/stop na popędzonym po autostradzie nie wyłączy silnika, tak samo jak po dynamicznej jeździe po mieście - generalnie jak turbina nagrzana to nie wyłącza, sprawdzone organoleptycznie i potwierdzone w serwisie (na podstawie prędkości i temperatury turbiny).
Z tym mizianiem hamulca to też bzdura, sterownik nie działa zero jedynkowo, jest moment gdzie bez uślizgu sprzęgła (jest ono rozłączone) jest jeszcze miejsce na włączenie autohold i start/stop jak piszę wyżej też kysior
To co wyżej piszę nie dlatego bo mi się tak widzi tylko dlatego że najechałem optimami od 2016 już ponad 100k km i z codziennej praktyki wiem dokładnie jak to działa
ps - FISH , z tego co widzę posiadasz PB bez turbo, może dlatego u Ciebie start/stop działa inaczej, ja mówię o autach z turbinami którym takie wyłączenie silnika może faktycznie szkodzić
Z tym mizianiem hamulca to też bzdura, sterownik nie działa zero jedynkowo, jest moment gdzie bez uślizgu sprzęgła (jest ono rozłączone) jest jeszcze miejsce na włączenie autohold i start/stop jak piszę wyżej też kysior
To co wyżej piszę nie dlatego bo mi się tak widzi tylko dlatego że najechałem optimami od 2016 już ponad 100k km i z codziennej praktyki wiem dokładnie jak to działa
ps - FISH , z tego co widzę posiadasz PB bez turbo, może dlatego u Ciebie start/stop działa inaczej, ja mówię o autach z turbinami którym takie wyłączenie silnika może faktycznie szkodzić
SW GTLine Black & SW GT Black