Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
- model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L
Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Zapraszam do dzielenia się wszelkiego rodzaju spostrzeżeniami i informacjami na temat nowej jednostki Optima 1.6 T-GDI 180km współpracujące wraz ze 7 stopniowa skrzynia DCT.
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
- model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Masz rację. Także nadrabiam zaległości. Byłem. Na jeździe testowej wersja L z tym silnikiem.
Po jeździe superbem 2.0 tdi 190KM oraz Octavia z silnikiem tsi 150KM jestem mega miło zaskoczony Kia.
Silnik wydawał mi się bardzo dynamiczny. Ciągnie fajnie od dołu co czuć na plecach (nawet bez kick downu). Jazda bla dosyć krótka bo w salonie klientów jak w piekarni. Co zauważyłem...
- wyraźną różnica w pracy skrzyni i silnika w różnych dostępnych trybach. W sport podtrzymuje wyższe obroty cały czas i chce trzymać bieg niżej. W trybie Eco wszystko wyraźnie ospale - dynamika na poziomie mojej laguny II w lpg
- utrzymanie na pasie ruchu to trochę fikcja w tym modelu - przynajmniej na drodze bez Lini bocznych na jezdni. Sprzedawca kilka razy zachęcał do zaufania systemowi, ale kończyło się niebezpiecznym zblizeniem do krawężnik i moja kontra. Na zakrętach w lewo utrzymanie działało prawidłowo. Podejrzewam że to przez brak tych pasów.
- średnie spalanie z komputera z 500 km trasy jaka była jak wsiadlem to 9.6. Sprzedawca mówił że każdy ciśnie jak może na jazdach i to wynik właśnie z nich. Po mojej o ile dobrze pamiętam spalanie spadło do 9.5
- miejsca z tyłu za mną (185 cm) z zapasem. Patrzę pod kątem 2 fotelików. W superbie isofixami nie mogłem zapisać fotelika. Potrzebna pewnie by była przedłużka. W optimie bez problemu.
- bagażnik - otwór wydaje się mały - testu wózka nie robilem
- automat w moim odczuciu bardzo przyjemny.
Po jeździe superbem 2.0 tdi 190KM oraz Octavia z silnikiem tsi 150KM jestem mega miło zaskoczony Kia.
Silnik wydawał mi się bardzo dynamiczny. Ciągnie fajnie od dołu co czuć na plecach (nawet bez kick downu). Jazda bla dosyć krótka bo w salonie klientów jak w piekarni. Co zauważyłem...
- wyraźną różnica w pracy skrzyni i silnika w różnych dostępnych trybach. W sport podtrzymuje wyższe obroty cały czas i chce trzymać bieg niżej. W trybie Eco wszystko wyraźnie ospale - dynamika na poziomie mojej laguny II w lpg
- utrzymanie na pasie ruchu to trochę fikcja w tym modelu - przynajmniej na drodze bez Lini bocznych na jezdni. Sprzedawca kilka razy zachęcał do zaufania systemowi, ale kończyło się niebezpiecznym zblizeniem do krawężnik i moja kontra. Na zakrętach w lewo utrzymanie działało prawidłowo. Podejrzewam że to przez brak tych pasów.
- średnie spalanie z komputera z 500 km trasy jaka była jak wsiadlem to 9.6. Sprzedawca mówił że każdy ciśnie jak może na jazdach i to wynik właśnie z nich. Po mojej o ile dobrze pamiętam spalanie spadło do 9.5
- miejsca z tyłu za mną (185 cm) z zapasem. Patrzę pod kątem 2 fotelików. W superbie isofixami nie mogłem zapisać fotelika. Potrzebna pewnie by była przedłużka. W optimie bez problemu.
- bagażnik - otwór wydaje się mały - testu wózka nie robilem
- automat w moim odczuciu bardzo przyjemny.
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Co do wózków to gondolowy I spacerowa parasolka sie spokojnie mieszczą I zostaje jeszcze troche miejsca na 2-3 siatki z zakupami (wiem z autopsji).
Jeżeli chodzi o spalanie to nie oczekuj, że po mieście znacząco spadnie. Jak będziesz miał zieloną falę I brak konieczności częstej zmiany predkości to zejdziesz do 8l może niżej. Jednak jak trafisz na miasto typu Krakow/Warszawa w godzinach szczytu to okolice 10l nie powinny Cie dziwić.
Jeżeli chodzi o spalanie to nie oczekuj, że po mieście znacząco spadnie. Jak będziesz miał zieloną falę I brak konieczności częstej zmiany predkości to zejdziesz do 8l może niżej. Jednak jak trafisz na miasto typu Krakow/Warszawa w godzinach szczytu to okolice 10l nie powinny Cie dziwić.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Ja jestem na etapie gondoli to sie wypowiem. Miesci sie spokojnie, nie trzeba jej skladac ponad rozlaczenie podwozia od gondoli. Zostaje calkiem sporo miejsca, tylko trzeba dobrze wszystko ulozyc ze wzgledu na wchodzace do bagaznika zawiasy. Otwor zaladunkowy spokojnie wystarczy do tego celu. Mowie oczywiscie o nadwoziu sedan.
Utrzymanie na pasie ruchu moim zdaniem ma sens tylko na drogach szybkiego ruchu lub autostradach, wtedy dziala rewelacyjnie.
Utrzymanie na pasie ruchu moim zdaniem ma sens tylko na drogach szybkiego ruchu lub autostradach, wtedy dziala rewelacyjnie.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Ciekawy temat. Ja jestem nowy na forum i tez zastanawiam sie miedzy optima z 1.6T-GDI a jakims slabiej wyposazonym superbem (lub uzywka). Do tej pory tez odbylem jazde testowa optima i tez spalanie bylo 9.5 srednie i moje i poprzednich kierowcow. Jezdzilem tez insignia i wydaje mi sie ze optima jest lepiej wyciszona. Ja jezdzilem wersja gt line wiec cale wykonanie jest bardzo fajne, wszystko dobrze spasowane i wyglada ladnie. Wersji L nie mialem okazji widziec a nad taka sie zastanawiam ze wzgledu na budzet.
W przyszlym tygodniu bede porownywal jeszcze do talismana
W przyszlym tygodniu bede porownywal jeszcze do talismana
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
- model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Ze względu na to że posiadam laguna ii jestem od lat na forum laguna II - zajrzyj sobie tam i poczytaj o talismanie - podobno bardzo awaryjny - niekoniecznie zawsze sam silnik ale wszystko wokół. Chciałem się przejechać talismanem ale w salonie w Bydgoszczy nie mieli żadnego egzemplarza (ani diesla ani beznzyny). Uznałem, ze po przygodach z laguną którą mam bardzo długo nie chce brnąć w to dalej. Pisza tam chłopaki że ma wyjść FL niedługo, i że warto zaczekać aż poprawią to co niedopracowane.
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Nie żebym Ciebie do czegoś namawiał, lub coś obrzydzał, przekazuję tylko swoje spostrzeżenia i sugestie.
Zatem moim zdaniem Optima i Talisman to dwa różne samochody. Głównie mam na myśli wnętrze. O ile sama bryła samochodu Talisman całkiem mi się podoba, o tyle wnętrze już nie. Jasne że to rzecz gustu, ale ja bardziej doceniam "klasykę" wnętrza Optimy, niż "tabletowość" Talismana.
Z rzeczy namacalnych, sugeruję porównanie JAKOŚCI wykonania. Przyjrzyj się dokładności spasowania elementów nadwozia (szczeliny), chromowanych listewek otaczających boczne szyby w Talismanie i porównaj z całkiem inną jakością Kii. Popatrz jak płaszczyzna przedniego błotnika przechodzi w płaszczyznę drzwi kierowcy i przedniego pasażera.
Gdzieś już o tym pisałem. Kolega jest posiadaczem wersji Initiale Paris (max) kombi z silnikiem 1,6 turbo 200 KM i miałem wielokrotnie okazję "na spokojnie" przyjrzeć się i porównać oba samochody. Zresztą to nie tylko moje zdanie
Co do różnicy w montażu między GT Line a wersją L (ja taką mam) - poza wyposażeniem, montaż jest taki sam.
Ciekawy jestem Twojej oceny i porównania po wizycie w RENAULT.
Pozdrawiam.
Zatem moim zdaniem Optima i Talisman to dwa różne samochody. Głównie mam na myśli wnętrze. O ile sama bryła samochodu Talisman całkiem mi się podoba, o tyle wnętrze już nie. Jasne że to rzecz gustu, ale ja bardziej doceniam "klasykę" wnętrza Optimy, niż "tabletowość" Talismana.
Z rzeczy namacalnych, sugeruję porównanie JAKOŚCI wykonania. Przyjrzyj się dokładności spasowania elementów nadwozia (szczeliny), chromowanych listewek otaczających boczne szyby w Talismanie i porównaj z całkiem inną jakością Kii. Popatrz jak płaszczyzna przedniego błotnika przechodzi w płaszczyznę drzwi kierowcy i przedniego pasażera.
Gdzieś już o tym pisałem. Kolega jest posiadaczem wersji Initiale Paris (max) kombi z silnikiem 1,6 turbo 200 KM i miałem wielokrotnie okazję "na spokojnie" przyjrzeć się i porównać oba samochody. Zresztą to nie tylko moje zdanie
Co do różnicy w montażu między GT Line a wersją L (ja taką mam) - poza wyposażeniem, montaż jest taki sam.
Ciekawy jestem Twojej oceny i porównania po wizycie w RENAULT.
Pozdrawiam.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Sam jezdze laguna 3 i tez jestem na formu laguny i znam opinie na temat talismana. Pewnie cos w tym jest. Na jazde ide bardziej z ciekawości. Dzisiaj bylem jeszcze raz w salonie kia i wczesniej jeździlem gtline po lifcie a stała jeszcze wersja L przed liftem. No i wnętrze gtline sporo fajniejsze niestety. Nie wiem natomiast jak wyglada wersja L po liftingu w srodku. Natomiast całkowicie w głowie namieszal mi nowy proceed. Po prostu sie zakochalem w tym aucie. Klasa inna niz optima więc ciezko te auta porównywać. Ale jak do niego wsiadlem od razu pomyślałem ze chciałabym je miec. Z Optima natomiast jest tak że spełnia moje potrzeby, ze względu na pakownosc i praktycznoac. Zastanawiam sie jednak czy nie wybrac sercem i powtawic na proceeda. Wnętrze dla mnie super, spasowanie rowniez, wtglad takze. Wlasciwosci jezdne podobno świetne. Wyciszenie nie wiem;-) muszę chyba poczekac az auto bedzie dostępne do jazd testowych
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Bierz ProCeeda
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
No Bracie, toś Amerykę odkrył. Między L a GT Line masz jakieś 20k PLN różnicy, większe koła, inną felgę, pakiet skórzany, automat i więcej bajerów. Normalnym jest, że GT Line wygląda lepiej. W końcu za coś płacisz te dodatkowe cebulionyhrydziu pisze:... Dzisiaj bylem jeszcze raz w salonie kia i wcześniej jeździlem gtline po lifcie a stała jeszcze wersja L przed liftem. No i wnętrze gtline sporo fajniejsze niestety...
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb