Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

forum użytkowników modelu Optima
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Eryk93 »

Ciekawe teorie zostały poruszone :shock:
A nie przyszło Wam do głowy, że jazda na 5tym biegu z prędkością 60km/h na zimnym silniku to strzał w kolano? Jakie macie wtedy obroty? Obstawiam że jakieś 1700+/-100RPM. To jest męczarnia dla silnika, nieważne czy z turbiną czy bez
Banda kretynów ci wszyscy producenci w takim razie 8-)
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Piotrek »

Eryk93 pisze: Banda kretynów ci wszyscy producenci w takim razie 8-)
Ty to powiedziałeś, ja skłaniam się bardziej ku teorii, że to banda przemyślnych istot. Produkują silniki w ten sposób żeby przejechały jakiś dystans, najlepiej w wersji olejowej longlife, a później posypały się jak domek z kart.
Ja napisałem swoje przemyślenia. Czy Ty się z nimi zgadzasz czy nie to już Twoja sprawa. Każdy ma prawo do postrzegania rzeczywistości i mechaniki samochodowej w swój sposób. Ja to widzę tak, jak napisałem. Ty możesz uważać, że silnik 1.6 z którego wyciśnięto 180KM można rozgrzewać powoli, wrzucając maxymalnie wysoki bieg przy jak najniższej prędkości i że nie będzie to miało wpływu na silnik i dwumasowe koło zamachowe. Ja na pewno takiego postrzegania Ci nie zabronię 8-)
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: kon »

Piotrek - pozwolę sobie nie zgodzić się w kilku kwestiach, po kolei:
Piotrek pisze:A nie przyszło Wam do głowy, że jazda na 5tym biegu z prędkością 60km/h na zimnym silniku to strzał w kolano? Jakie macie wtedy obroty? Obstawiam że jakieś 1700+/-100RPM. To jest męczarnia dla silnika,
Bez przesady, mówimy tu o jeździe z niskim obciążeniem (lekko uchylona przepustnica, doładowanie pewnie mizerne albo żadne). Skrzynia ma 7 biegów, więc 5 nie jest wcale taka długa.
Gniecenie silnika na niskich obrotach to faktycznie może być problem - wtedy gdy duża siła na tłok, a jego prędkość niska - ryzyko powstawania zwiększonych sił bocznych, większe drgania.
Piotrek pisze: Optimą 1.6TGDI to nie diesel albo amerykańskie HEMI 5.7, tu nie ma pojemności z której można moment obrotowy pozyskać.
Moment powstaje ze spalonej mieszanki, a duży moment z dużej ilości mieszanki. Większa ilość mieszanki może być w większym silniku (tak, pojemność), albo w mniejszym ale trzeba ją tam wepchnąć (doładowanie - turbosprężarka w dieslu i tak samo w benzynie). Skoro można w turbodieslu to można w turbobenzynie.
Piotrek pisze: Nie wierzcie w to, że turbina przy takich obrotach z zimnego silnika napomouje 250Nm, ona wtedy dopiero wstaje.
Może być ograniczenie doładowania ze względu na temperaturę, ale nadmuchanie 250Nm poniżej 2000RPM co do zasady to nie jest problem. Tylko, że my tu mówimy cały czas o niskim obciążeniu silnika. A więc te 250 nas mało interesuje.
Piotrek pisze: Może moment przyrasta w dolnej partii obrotów liniowo, ale jak przyrost mocy jest skokowy i nierówny to, i kaczuszki/szarpniecia się trafią.
Moc i moment są dość silnie (a nawet sztywno) ze sobą związane. Także nie tędy droga.
I po raz kolejny powtórzę, że nie mówimy tu jeździe z pełnym obciążeniem.

zdun74 pisze:Dzień Dobry
Przebieg mocy i momentu obrotowego - źródło https://www.youtube.com/watch?v=gFS3XYXKxuk&t=801s
Przy obrotach 1800 moment obrotowy to 160 Nm .
......
Tam się pomiar zaczął od 1800RPM także gdzieś do poziomu 2200 wyniki na pewno nie są miarodajne. Żeby sprawdzić parametry w silniku turbodoładowanym przy 1800 to pewnie trzeba zacząć pomiar już od 1000....
Eger
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2019, 08:20
model samochodu: Optima

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Eger »

U mnie to samo. Dopóki nie osiągnie pełnej temp roboczej na wskaźniku to do 3 tyś obrotów mocno zamulony i delikatnie szarpie i dopiero wtedy dostaje kopa jakby się nagle turbina załączała. Po nagrzaniu jest już normalnie.
Ale mam jeszcze pytanie czy po odpaleniu jak obroty są podniesione do ok 1,5 tyś to też czujecie mocniejsze drgania ?
zdun74
Posty: 19
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:48
model samochodu: Kia Optima SW 1,6 turbo benzyna L+Navi

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: zdun74 »

Ale mam jeszcze pytanie czy po odpaleniu jak obroty są podniesione do ok 1,5 tyś to też czujecie mocniejsze drgania ?
Tak . Są mocniejsze drgania po odpaleniu na zimnym silniku .
KIA OPTIMA II SW MY19 L+NAVI 1,6 TURBO Benzyna
perlak88
Posty: 112
Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: perlak88 »

Nie wiem jak to możliwe. Ostatnia jazda że świat. Spory ruch, kilka wyprzedzeń bo i tak nie miało to sensu. Tempomat na drodze wojewódzkiej w okolicy 90. Nawet się zbytnio nie starałem.
Załączniki
IMG_20190423_183209.jpg
IMG_20190423_183209.jpg (68.82 KiB) Przejrzano 1723 razy
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Eryk93 »

Haha u mnie podobna sytuacja w drodze powrotnej ze świąt :lol:
104,4km, średnie spalanie 5,5l/100km
dReee
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2017, 19:28
model samochodu: Kia Soul XL 1.6 DOHC

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: dReee »

Ładne wyniki spalania ;) jakie wersje wyposażenia macie? M,L czy GTLine? Oczywiście wersję kombi obie? Pytam się bo też chcę kupić takie autko i zastanawiam się nad tym silnikiem ;)
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Eryk93 »

Kombi w M'ce. Średnio mi wychodzi 7-8l/100km przy normalnej jeździe.
perlak88
Posty: 112
Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: perlak88 »

Ja mam M w sedanie. Średnie zwykle wychodzi w okolocy 7,5-8,5. Dopiero rozpoczyna się mój sezon na duże ilosci tras bo zlecenia mi się lada moment zaczną to będę dawał znać jak wygląda spalanie z kompa i dystrybutora.
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”