Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Czyli w takim razie wychodzi na to ze to zabezpieczenie szwankuje... bo po nagrzaniu sie do temp roboczej problem ginie i nigdy mi sie nie zdarzylo zebym szarpnelo na rozgrzanym
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Nie jest "odcięta" tylko może być ograniczone ciśnienie doładowania względem silnika rozgrzanego. Auto może być słabsze, ale ma chodzić równo.
W kwestii szarpania opcje generalne są dwie:
-albo usterka i coś nie działa jak powinno
-albo wszystko działa tak jak zostało zaprojektowane, tylko że zostało zaprojektowane nie do końca dobrze.
(stonic 1.4 lubi robić kangury, w stinger że już też parę osób spotkało się z szarpaniem)
Może jest nie najlepiej wystrojony przez fabrykę, albo ktoś nie trafił idealnie z doborem świec.
Niestety jak się kupuje stosunkowo młody produkt na rynku, trzeba się liczyć z ryzykiem "chorób wieku dziecięcego".
Powodzenia i cierpliwości życzę - musicie zgłaszać wszystkie takie problemy, bo tylko w ten sposób producent ma szansę dowiedzieć się że coś jest nie tak.
W kwestii szarpania opcje generalne są dwie:
-albo usterka i coś nie działa jak powinno
-albo wszystko działa tak jak zostało zaprojektowane, tylko że zostało zaprojektowane nie do końca dobrze.
(stonic 1.4 lubi robić kangury, w stinger że już też parę osób spotkało się z szarpaniem)
Może jest nie najlepiej wystrojony przez fabrykę, albo ktoś nie trafił idealnie z doborem świec.
Niestety jak się kupuje stosunkowo młody produkt na rynku, trzeba się liczyć z ryzykiem "chorób wieku dziecięcego".
Powodzenia i cierpliwości życzę - musicie zgłaszać wszystkie takie problemy, bo tylko w ten sposób producent ma szansę dowiedzieć się że coś jest nie tak.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 19 mar 2019, 06:32
- model samochodu: Optima 1.6 T-GDI
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Mam wersję demonstracyjną z tym silnikiem, zrobiłem około 800km (teraz 4500km) większość po mieście. Puki co nie zauważyłem szarpania na zimnym silniku.
To co piszecie o tym że turbo jest ograniczone to bardzo ciekawe.
To co piszecie o tym że turbo jest ograniczone to bardzo ciekawe.
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
W takim razie mamy już wiedzę, że nie we wszystkich egzemplarzach problem występuje.
Choroby wieku dziecięcego to w tym przypadku trafne stwierdzenie. Teraz tylko czekać na geniusza, który zdiagnozuje problem i go wyeliminuje
Choroby wieku dziecięcego to w tym przypadku trafne stwierdzenie. Teraz tylko czekać na geniusza, który zdiagnozuje problem i go wyeliminuje
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 15 lut 2019, 19:24
- model samochodu: optima św 2019, 1.6 GDI gt-line, "full"
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Efekt "szarpania" na zimnym jest i u mnie.
Nie jest też tak, że szarpie jakoś mocno i auto skacze, ale da się to odczuć.
Obroty 1-5 - 2 tys 4 bieg - jadąc w automacie.
Gdy zrobisz pierwsze 3 km bardzo delikatnie to zjawisko "szarpania" jest niezauważalne.
Nie jest też tak, że szarpie jakoś mocno i auto skacze, ale da się to odczuć.
Obroty 1-5 - 2 tys 4 bieg - jadąc w automacie.
Gdy zrobisz pierwsze 3 km bardzo delikatnie to zjawisko "szarpania" jest niezauważalne.
Optima SW (MY19) 1.6 GDI GT- Line, tzw. FULL
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 gru 2018, 17:48
- model samochodu: Kia Optima SW 1,6 turbo benzyna L+Navi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
U mnie objawia się to podczas jazdy ze stałą prędkością np. 60 km/h - 5 bieg .
Gdy temperatura silnika zaczyna rosnąć ( a dzieje się to dosyć szybko ) zjawisko szarpania znika .
Gdy temperatura silnika zaczyna rosnąć ( a dzieje się to dosyć szybko ) zjawisko szarpania znika .
KIA OPTIMA II SW MY19 L+NAVI 1,6 TURBO Benzyna
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
A nie przyszło Wam do głowy, że jazda na 5tym biegu z prędkością 60km/h na zimnym silniku to strzał w kolano? Jakie macie wtedy obroty? Obstawiam że jakieś 1700+/-100RPM. To jest męczarnia dla silnika, nieważne czy z turbiną czy bez. Zimny silnik należy rozgrzać w miarę szybko bez wychodzenia powyżej 4500RPM. Jazda z prędkościami obrotowym poniżej 2000 RPM to nie jest opcja ani dobra, ani mądra. Optimą 1.6TGDI to nie diesel albo amerykańskie HEMI 5.7, tu nie ma pojemności z której można moment obrotowy pozyskać. Nie wierzcie w to, że turbina przy takich obrotach z zimnego silnika napomouje 250Nm, ona wtedy dopiero wstaje. Poza tym widział ktoś krzywa mocy dla tego silnika? Może moment przyrasta w dolnej partii obrotów liniowo, ale jak przyrost mocy jest skokowy i nierówny to, i kaczuszki/szarpniecia się trafią.
To takie moje luźne przemyślenia do poduszki
To takie moje luźne przemyślenia do poduszki
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
4000 obr./min. na zimnym silniku???? poważnie???
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
4000 RPM to jest średnia wartość obrotowa, więc nie wiem co Cię dziwi? Silniki benzynowe w optimie mają odcięcie przy 6900 RPM, więc 4000 RPM jest delikatnie za połowa skali.
Zawsze możesz rozgrzewać silnik w tempie emeryckim przedzawałowym, czyli tak do 2000 RPM max. Niemniej sam odpowiedz sobie na pytanie co dla dotartego, zimnego silnika jest zdrowsze. Ewentualnie poszukaj w internecie podpowiedzi. Pozdro
P.S. Nigdzie nie napisałem, że obowiązkiem jest kręcenie silnika do 4000 RPM. Napisałem jedynie żeby nie przekraczać wartości 4500 RPM, więc kiedy zmienisz bieg to Twoja sprawa.
Zawsze możesz rozgrzewać silnik w tempie emeryckim przedzawałowym, czyli tak do 2000 RPM max. Niemniej sam odpowiedz sobie na pytanie co dla dotartego, zimnego silnika jest zdrowsze. Ewentualnie poszukaj w internecie podpowiedzi. Pozdro
P.S. Nigdzie nie napisałem, że obowiązkiem jest kręcenie silnika do 4000 RPM. Napisałem jedynie żeby nie przekraczać wartości 4500 RPM, więc kiedy zmienisz bieg to Twoja sprawa.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 gru 2018, 17:48
- model samochodu: Kia Optima SW 1,6 turbo benzyna L+Navi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Dzień Dobry
Przebieg mocy i momentu obrotowego - źródło https://www.youtube.com/watch?v=gFS3XYXKxuk&t=801s
Przy obrotach 1800 moment obrotowy to 160 Nm .
Jazda na 5 biegu 60km/h skrzynia w trybie automat - komfort .
Przebieg mocy i momentu obrotowego - źródło https://www.youtube.com/watch?v=gFS3XYXKxuk&t=801s
Przy obrotach 1800 moment obrotowy to 160 Nm .
Jazda na 5 biegu 60km/h skrzynia w trybie automat - komfort .
Myślec że przyczyna naszych kłopotów została ustalona . Trzeba koniecznie napisać do Koreańczyków ......A nie przyszło Wam do głowy, że jazda na 5tym biegu z prędkością 60km/h na zimnym silniku to strzał w kolano? Jakie macie wtedy obroty? Obstawiam że jakieś 1700+/-100RPM. To jest męczarnia dla silnika, nieważne czy z turbiną czy bez. Zimny silnik należy rozgrzać w miarę szybko bez wychodzenia powyżej 4500RPM
KIA OPTIMA II SW MY19 L+NAVI 1,6 TURBO Benzyna