Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

forum użytkowników modelu Optima
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Eryk93 »

Czyli w takim razie wychodzi na to ze to zabezpieczenie szwankuje... bo po nagrzaniu sie do temp roboczej problem ginie i nigdy mi sie nie zdarzylo zebym szarpnelo na rozgrzanym
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: kon »

Nie jest "odcięta" tylko może być ograniczone ciśnienie doładowania względem silnika rozgrzanego. Auto może być słabsze, ale ma chodzić równo.

W kwestii szarpania opcje generalne są dwie:
-albo usterka i coś nie działa jak powinno
-albo wszystko działa tak jak zostało zaprojektowane, tylko że zostało zaprojektowane nie do końca dobrze.
(stonic 1.4 lubi robić kangury, w stinger że już też parę osób spotkało się z szarpaniem)
Może jest nie najlepiej wystrojony przez fabrykę, albo ktoś nie trafił idealnie z doborem świec.
Niestety jak się kupuje stosunkowo młody produkt na rynku, trzeba się liczyć z ryzykiem "chorób wieku dziecięcego".
Powodzenia i cierpliwości życzę - musicie zgłaszać wszystkie takie problemy, bo tylko w ten sposób producent ma szansę dowiedzieć się że coś jest nie tak.
Darec87
Posty: 15
Rejestracja: 19 mar 2019, 06:32
model samochodu: Optima 1.6 T-GDI
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Darec87 »

Mam wersję demonstracyjną z tym silnikiem, zrobiłem około 800km (teraz 4500km) większość po mieście. Puki co nie zauważyłem szarpania na zimnym silniku.
To co piszecie o tym że turbo jest ograniczone to bardzo ciekawe.
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Eryk93 »

W takim razie mamy już wiedzę, że nie we wszystkich egzemplarzach problem występuje.
Choroby wieku dziecięcego to w tym przypadku trafne stwierdzenie. Teraz tylko czekać na geniusza, który zdiagnozuje problem i go wyeliminuje :D
granite
Posty: 128
Rejestracja: 15 lut 2019, 19:24
model samochodu: optima św 2019, 1.6 GDI gt-line, "full"

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: granite »

Efekt "szarpania" na zimnym jest i u mnie.
Nie jest też tak, że szarpie jakoś mocno i auto skacze, ale da się to odczuć.

Obroty 1-5 - 2 tys 4 bieg - jadąc w automacie.

Gdy zrobisz pierwsze 3 km bardzo delikatnie to zjawisko "szarpania" jest niezauważalne.
Optima SW (MY19) 1.6 GDI GT- Line, tzw. FULL
zdun74
Posty: 19
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:48
model samochodu: Kia Optima SW 1,6 turbo benzyna L+Navi

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: zdun74 »

U mnie objawia się to podczas jazdy ze stałą prędkością np. 60 km/h - 5 bieg .
Gdy temperatura silnika zaczyna rosnąć ( a dzieje się to dosyć szybko ) zjawisko szarpania znika .
KIA OPTIMA II SW MY19 L+NAVI 1,6 TURBO Benzyna
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Piotrek »

A nie przyszło Wam do głowy, że jazda na 5tym biegu z prędkością 60km/h na zimnym silniku to strzał w kolano? Jakie macie wtedy obroty? Obstawiam że jakieś 1700+/-100RPM. To jest męczarnia dla silnika, nieważne czy z turbiną czy bez. Zimny silnik należy rozgrzać w miarę szybko bez wychodzenia powyżej 4500RPM. Jazda z prędkościami obrotowym poniżej 2000 RPM to nie jest opcja ani dobra, ani mądra. Optimą 1.6TGDI to nie diesel albo amerykańskie HEMI 5.7, tu nie ma pojemności z której można moment obrotowy pozyskać. Nie wierzcie w to, że turbina przy takich obrotach z zimnego silnika napomouje 250Nm, ona wtedy dopiero wstaje. Poza tym widział ktoś krzywa mocy dla tego silnika? Może moment przyrasta w dolnej partii obrotów liniowo, ale jak przyrost mocy jest skokowy i nierówny to, i kaczuszki/szarpniecia się trafią.
To takie moje luźne przemyślenia do poduszki 8-)
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
kosa666
Posty: 124
Rejestracja: 07 gru 2018, 22:49

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: kosa666 »

4000 obr./min. na zimnym silniku???? poważnie??? :shock:
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: Piotrek »

4000 RPM to jest średnia wartość obrotowa, więc nie wiem co Cię dziwi? Silniki benzynowe w optimie mają odcięcie przy 6900 RPM, więc 4000 RPM jest delikatnie za połowa skali.
Zawsze możesz rozgrzewać silnik w tempie emeryckim przedzawałowym, czyli tak do 2000 RPM max. Niemniej sam odpowiedz sobie na pytanie co dla dotartego, zimnego silnika jest zdrowsze. Ewentualnie poszukaj w internecie podpowiedzi. Pozdro 8-)

P.S. Nigdzie nie napisałem, że obowiązkiem jest kręcenie silnika do 4000 RPM. Napisałem jedynie żeby nie przekraczać wartości 4500 RPM, więc kiedy zmienisz bieg to Twoja sprawa.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
zdun74
Posty: 19
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:48
model samochodu: Kia Optima SW 1,6 turbo benzyna L+Navi

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia

Post autor: zdun74 »

Dzień Dobry
Przebieg mocy i momentu obrotowego - źródło https://www.youtube.com/watch?v=gFS3XYXKxuk&t=801s
Przy obrotach 1800 moment obrotowy to 160 Nm .
Jazda na 5 biegu 60km/h skrzynia w trybie automat - komfort .
A nie przyszło Wam do głowy, że jazda na 5tym biegu z prędkością 60km/h na zimnym silniku to strzał w kolano? Jakie macie wtedy obroty? Obstawiam że jakieś 1700+/-100RPM. To jest męczarnia dla silnika, nieważne czy z turbiną czy bez. Zimny silnik należy rozgrzać w miarę szybko bez wychodzenia powyżej 4500RPM
Myślec że przyczyna naszych kłopotów została ustalona . Trzeba koniecznie napisać do Koreańczyków ......
KIA OPTIMA II SW MY19 L+NAVI 1,6 TURBO Benzyna
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”