Witam
Sprowadziłem KIA Optima z USA w wersji SXL 2.0 Turbo 2014/2015.
Auto po wypadku więc muszę wymienić lampy i tu jest problem bo nie mam we wtyczce dwóch pinów jeden odpowiedzialny za światła do jazdy dziennej a drugi za doświetlaniem zakrętów. Czy ktoś wie gdzie muszę się podłączyć w instalacji żeby wszystko działało fabrycznie ? Z góry dziękuje.
AFL, DRL jak podłączyć ?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 sty 2019, 06:17
- model samochodu: Optima
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 sty 2019, 06:17
- model samochodu: Optima
Re: AFL, DRL jak podłączyć ?
Widzę że nikt nie wie więc na przyszłość dla potomnych moduł AFL może zrobić jedynie przez dodanie modułu zewnętrznego „Tytan DS454” a co do dziennych nie udało mi się znaleźć oryginalnego miejsca podłączenia na pewno jest bo tak sugeruje opcja testu świateł dziennych po podłączeniu komputera diagnostycznego ale zamiast tego można zrobić swój „moduł” z dwóch przekaźników normalnie zamkniętych i jeden podłączamy pod postojówki (w momencie włączenia świateł postojowych wyłącza dzienne) oraz dodatkowo ja tak mam żeby było jak w oryginale drugi przekaźnik podłączony pod literkę „P” na skrzyni automatycznej dzięki temu nie świecą się świtała DRL jeśli mamy na skrzyni pozycje Parking po wrzuceniu D,R,N lub manual D zapalają się.
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: AFL, DRL jak podłączyć ?
Po pierwsze jaki podłączyłeś "komputer" ????SkyNet0077 pisze:Widzę że nikt nie wie więc na przyszłość dla potomnych moduł AFL może zrobić jedynie przez dodanie modułu zewnętrznego „Tytan DS454” a co do dziennych nie udało mi się znaleźć oryginalnego miejsca podłączenia na pewno jest bo tak sugeruje opcja testu świateł dziennych po podłączeniu komputera diagnostycznego ale zamiast tego można zrobić swój „moduł” z dwóch przekaźników normalnie zamkniętych i jeden podłączamy pod postojówki (w momencie włączenia świateł postojowych wyłącza dzienne) oraz dodatkowo ja tak mam żeby było jak w oryginale drugi przekaźnik podłączony pod literkę „P” na skrzyni automatycznej dzięki temu nie świecą się świtała DRL jeśli mamy na skrzyni pozycje Parking po wrzuceniu D,R,N lub manual D zapalają się.
Oprogramowanie w USA jest inne niż EU. Jeżeli zrobiłeś to oprogramowaniem od EU to zawsze będziesz widział test świateł dziennych.
Po drugie model TF USA nie miał nigdy świateł do jazdy dziennej. O ile pamiętam to ma w reflektorach boczne żółte oświetlenie.
Po trzecie twój sposób podłączenia świateł DRL i gasnących na "P" jest niezgodny z przepisami o ruchu drogowym. Światła muszą się palić cały czas z automatu po zapaleniu samochodu i gasnąć po włączeniu świateł postojowych. W Optimie to światła dzienne robią jeszcze za postojowe i w momencie włączenia świateł przygasają.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 sty 2019, 06:17
- model samochodu: Optima
Re: AFL, DRL jak podłączyć ?
Jeśli chodzi o przepisy to proszę przeczytać dokładnie jeszcze raz. Światła do jazdy dziennej mają świeciec podczas jazdy na postoju nie muszą.
Cytuje „Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.”
Więc w tym przypadku nie masz racji jak i również pytałem się przed diagnostów.
Co do kompa to po prostu po podłączenia urządzenia diagnostycznego była taka opcja ale wiadomo brak instalacji więc nic nie robiła i nie nie zmieniałem kompa w samochodzie.
PS: Pod kompa podłączałem w salonie KIA to ich słowa o DRL i mówili że jest możliwość podłączenia ale że nie mają do tej wersji schematu to nie są w stanie na razie mi tego zrobić tak samo potwierdzili działanie że jest to zgodne z przepisami. Nie wiem czy widziałeś ale większość oryginalnych DRL się tak załącza lub w przypadku manualnych skrzyń po spuszczeniu hamulca ręcznego.
A słowa podczas przeglądu (pytałem się o to specjalnie jeszcze raz) „Przepisy mówią o tym że światła do jazdy dziennej mają działać podczas jazdy jeśli tak jest to jest wszystko w porządku”
Cytuje „Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.”
Więc w tym przypadku nie masz racji jak i również pytałem się przed diagnostów.
Co do kompa to po prostu po podłączenia urządzenia diagnostycznego była taka opcja ale wiadomo brak instalacji więc nic nie robiła i nie nie zmieniałem kompa w samochodzie.
PS: Pod kompa podłączałem w salonie KIA to ich słowa o DRL i mówili że jest możliwość podłączenia ale że nie mają do tej wersji schematu to nie są w stanie na razie mi tego zrobić tak samo potwierdzili działanie że jest to zgodne z przepisami. Nie wiem czy widziałeś ale większość oryginalnych DRL się tak załącza lub w przypadku manualnych skrzyń po spuszczeniu hamulca ręcznego.
A słowa podczas przeglądu (pytałem się o to specjalnie jeszcze raz) „Przepisy mówią o tym że światła do jazdy dziennej mają działać podczas jazdy jeśli tak jest to jest wszystko w porządku”
Re: AFL, DRL jak podłączyć ?
Oryginalnie w MY19 dzienne uruchamiają się dopiero po wybraniu D. Na P gasną.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 sty 2019, 06:17
- model samochodu: Optima
Re: AFL, DRL jak podłączyć ?
Czyli dokładnie tak samo dzięki za informacjekon pisze:Oryginalnie w MY19 dzienne uruchamiają się dopiero po wybraniu D. Na P gasną.