Zakup optimum z 1.6 tgdi

forum użytkowników modelu Optima
slimaq
Posty: 5
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:36
model samochodu: Laguna

Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: slimaq »

Hej
Chciałbym kupić Optime z nowym motorem 1-6t-GDI ale przyznam ze trochę sie obawiam bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tej jednostce. Czy wiecie gdzie sa jakieś testy, opinie na jej temat? Jak wygląda spalanie? Czy ewentualnie do konkurencyjnej benzyny 2.0 można założyć LPG?
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: Piotrek »

Jeśli chodzi o silnik 2.0 wolnossący to LPG zamontowac możesz I działa to bardzo sprawnie. Do 2.0 TGDI też LPG podejdzie, ale koszt za instalację będzie oscylował w przedziale 7-10 tys zł.
Co do 1.6 TGDI to był on montowany w KIA Sportage, więc jest szansa, że w odpowienim wątku znajdziesz więcej informacji na jego temat.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: FISH »

Oczywiście całkiem jasne jest i wiesz o tym, że montując gaz za jakiekolwiek pieniądze do jakiegokolwiek silnika - tracisz gwarancję.
Co do 1,6 TGDI - jeżdżę takim silnikiem w SPORTAGE z sierpnia tego roku i już pisałem na jednym z wątków - silnik fajny. Ze SPORTAGE czyni całkiem dynamiczny samochód i na drodze niejeden towarzysz bywa zaskoczony jego ochotą do rozpędzania się. Bez jakiegokolwiek problemu ciągnie ponad 200 :oops:
Ale coś za coś. SPORTAGE to kloc, a więc silniczek wspomniany bardzo lubi paliwko :mrgreen:
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: Seb »

FISH a który silnik nie lubi ;) Sportage nie jest autem dla prędkości 200+, co innego Optima. Ostatnio wracałem ponad 200km dwupasmówkami i miałem średnią 12,2 z komputera (wg mnie rewelacyjny wynik). Po zatankowaniu okazało się, że średnia to 10,5 więc tylko lepiej. Nie wiem jakie obroty przy 200km/h ma ten 1,6 ale wg mnie będzie palić więcej (przynajmniej mój poprzedni 1,8TSI palił więcej i chyba tutaj będzie podobnie).
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: Piotrek »

Panowie stara maksyma mówi "turbo żyje, turbo pije" - do pewnych prędkości uturbiony benzyniak będzie bardziej oszczędny, a później pojemność robi swoje.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: FISH »

Seb - zgadza się. W/g moich obserwacji 1,6 turbo pali około litra więcej niż moje 2,0 wolnossące. :mrgreen:
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: Seb »

no i cały ten eco downsizeing wzięło w łeb ;) :twisted:
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
zdun74
Posty: 19
Rejestracja: 17 gru 2018, 17:48
model samochodu: Kia Optima SW 1,6 turbo benzyna L+Navi

Re: Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: zdun74 »

No cóż Sportage i Optima to dwa różne auta :)
Jeździłem jednym i drugim na podobnej trasie .
Silnik 1,6 T .
Optima pali zdecydowanie mniej :D
KIA OPTIMA II SW MY19 L+NAVI 1,6 TURBO Benzyna
slimaq
Posty: 5
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:36
model samochodu: Laguna

Re: Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: slimaq »

zdun74 pisze:No cóż Sportage i Optima to dwa różne auta :)
Jeździłem jednym i drugim na podobnej trasie .
Silnik 1,6 T .
Optima pali zdecydowanie mniej :D
możesz napisać jakie spalanie przy jakiej jeździe osiągnąłeś?
umbro
Posty: 133
Rejestracja: 03 paź 2017, 20:46
model samochodu: optima

Re: Zakup optimum z 1.6 tgdi

Post autor: umbro »

Nowe T-GDI mają dwa wtryski , bezpośredni oraz pośredni . Większość czasu używany jest bezpośredni , a czasem pośredni, ale tylko ze względu na to, że "inżynierowie" zorientowali się, że pozostawienie tylko wtrysku bezpośredniego ma pewne minusy w postaci bardzo szybko odkładającego się nagaru w dolocie i kolektorach ssących. Generalnie sądzę , że nowe GDi to dopracowane jednostki. Wydaje mi się, że są to fajne silniki dające dużą moc i relatywnie mało palące - przynajmniej moja 2.0 T-GDI 278 KM(tylko bezpośredni wtrysk) spala miedzy 8,5 a 13 L co jest wynikiem , w który wielu po prostu nie może uwierzyć. Aktualnie mamy święta, zrobiłem już 300 km - 40% to expresówki, 60% to zapchane krajówki , gdzie było sporo wyprzedzania i spalanie mam obecnie 10,5 L. Myślę, że nie jest łatwo znaleźć inne autko co ma blisko 300KM i spala podobnie.

Podsumowując - osobiście nie bałbym się tych jednostek.
Kia Optima 2013 SXL , 2.0 T-GDI 278KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”