Część Forumowicze,
Chciałbym otworzyć dyskusję na ten temat, jako iż nie znalazłem takiego wątku na forum. Dużo na ten temat można znaleźć na forach z USA.
Problem bezpośredniego wtrysku paliwa i zbierania się nagaru po zewnętrznej stronie zaworów ssacych.
Domyślam się, że w ASO o tym nie usłyszycie, natomiast faktem jest, że silniki GDI podatne są na zbieranie się nagaru , co może zmniejszać moc, zwiększyć spalanie samochodu. Wszystko przez zmniejszenie światła do komory spalania (mniejszy dopływ powietrza). Podobno ten nagar zbiera się bardzo szybko i konieczne jest przeprowadzanie dodatkowych czynności serwisowych, aby go regularnie usuwać. Pytanie czy ktoś z was już się tym zajmował ? Jeśli tak to prosiłbym o informacje gdzie, jakimi metodami czyszczono , czy były jakieś efekty ? Ile taka usługa kosztowała ?
Ciekawy materiał - mówi o silnikach GDI. Generalnie o silnikach z wtryskiem bezpośrednim.
https://www.youtube.com/watch?v=z5v7tOzzlwA
Bezpośredni wtrysk paliwa, a czyszczenie zaworów ssących
Bezpośredni wtrysk paliwa, a czyszczenie zaworów ssących
Kia Optima 2013 SXL , 2.0 T-GDI 278KM
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Bezpośredni wtrysk paliwa, a czyszczenie zaworów ssących
https://www.youtube.com/watch?v=zbrAoDwRzwk
Albo bawisz się czymś takim jak przykładowe LM lub wyciągasz kolektor i czyszczenie.
Albo bawisz się czymś takim jak przykładowe LM lub wyciągasz kolektor i czyszczenie.
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Bezpośredni wtrysk paliwa, a czyszczenie zaworów ssących
Filmik fajny i ciekawy. Ja bym akurat powiedział, że bardziej ten nagar od EGR-a (dlatego każdy mechanik nazywa go cichym zabójcą), a jeżeli nawet robił by to olej to wtedy trzeba sobie odpowiedzieć na temat olejów Long Life.zetek pisze:https://www.youtube.com/watch?v=zbrAoDwRzwk
Albo bawisz się czymś takim jak przykładowe LM lub wyciągasz kolektor i czyszczenie.
Re: Bezpośredni wtrysk paliwa, a czyszczenie zaworów ssących
Panie ale to nic nie da w GDI !!!zetek pisze:https://www.youtube.com/watch?v=zbrAoDwRzwk
Albo bawisz się czymś takim jak przykładowe LM lub wyciągasz kolektor i czyszczenie.
To czyści silnik przez wtryski a GDI ma wtryski w głowicy a nie w kolektorze.
GDI trzeba czyścić jak pokazał Krzysztof Motronic w filmie z YT.
Re: Bezpośredni wtrysk paliwa, a czyszczenie zaworów ssących
W grupie PSA:
Czyszczenie bezpośredniego wtrysku należy robic w dzień wymiany oleju. Odbywa się to przez podanie do węża powietrznego specjalnego granulatu, który czyści kolektor dolotowy, zawory I komore spalania (podobno). Operacja taka trwa 40 minut, a po jej zakończeniu należy wymienic olej. Koszt około 1400 zł (bez wymiany oleju).
Można też wykonać podobny zabieg na własną rękę korzystając z odpowiedniego sprayu podawanego do dolotu lub granulek. Koszt jest nieporównywalnie mniejszy. Oczywiście po zakończeniu czyszczenia również należy wymienić olej.
Czyszczenie bezpośredniego wtrysku należy robic w dzień wymiany oleju. Odbywa się to przez podanie do węża powietrznego specjalnego granulatu, który czyści kolektor dolotowy, zawory I komore spalania (podobno). Operacja taka trwa 40 minut, a po jej zakończeniu należy wymienic olej. Koszt około 1400 zł (bez wymiany oleju).
Można też wykonać podobny zabieg na własną rękę korzystając z odpowiedniego sprayu podawanego do dolotu lub granulek. Koszt jest nieporównywalnie mniejszy. Oczywiście po zakończeniu czyszczenia również należy wymienić olej.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Bezpośredni wtrysk paliwa, a czyszczenie zaworów ssących
Mnie się udało dojść do informacji, że można zapobiec odkładaniu się nagaru w tym miejscu instalując "Catch Can".
Kia Optima 2013 SXL , 2.0 T-GDI 278KM