Witam jestem posiadaczen kia optima gt line 2017 od paru dni i zaczął migać checkengine i po podpięciu pod komputer wyskoczyłbłąd P12 F wiektoś z Was co to za błąd
nie umiem znaleźć odpowiedzi w necie .
kod błędu P12F
Re: kod błędu P12F
ASO prawdę Ci powie, tymbardziej, że samochód jest na gwarancji.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: kod błędu P12F
Chłopie, a po co szukasz odpowiedzi w necie
Masz auto na gwarancji, więc po jakiego grzyba w nim grzebiesz ? Jest problem, to go zgłaszasz do ASO i problem jest ich problemem.
A jak powiedzą Tobie, że żegnasz się z gwarancją, bo stwierdzili żeś niepotrzebnie grzebał - będzie płacz i zgrzytanie zębów.
Internet, wbrew pozorom, nie jest lekiem na całe zło.
Masz auto na gwarancji, więc po jakiego grzyba w nim grzebiesz ? Jest problem, to go zgłaszasz do ASO i problem jest ich problemem.
A jak powiedzą Tobie, że żegnasz się z gwarancją, bo stwierdzili żeś niepotrzebnie grzebał - będzie płacz i zgrzytanie zębów.
Internet, wbrew pozorom, nie jest lekiem na całe zło.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 gru 2018, 18:27
- model samochodu: optima GT line
- Lokalizacja: katowice
Re: kod błędu P12F
chodzi mi tylko co to za usterka auto normalnie jedzie a do serwisu pojade dopiero w następym tygodniu
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kod błędu P12F
Błędów P12F jest kilka, za duże lub za małem napięcie na którymś wtryskiwaczu:
P1213 Fuel Injector 1 Circuit High Voltage
P1214 Fuel Injector 2 Circuit High Voltage
P1215 Fuel Injector 3 Circuit High Voltage
P1216 Fuel Injector 4 Circuit High Voltage
P1225 Fuel Injector 1 Circuit Low Voltage
P1226 Fuel Injector 2 Circuit Low Voltage
P1227 Fuel Injector 3 Circuit Low Voltage
P1228 Fuel Injector 4 Circuit Low Voltage
"Zbyt niskie napięcie impulsów może być spowodowane uszkodzeniem kondensatora lub tranzystora kluczującego w sterowniku systemu wtryskowego CR.
Bardzo ważny jest stan naładowania akumulatora w badanym pojeździe. Za niskie napięcia zasilające są przyczyną zbyt małej amplitudy przepięć indukcyjnych ładujących kondensatory w sterowniku, co utrudnia lub uniemożliwia rozruch silnika.”
Jedź do ASO
P1213 Fuel Injector 1 Circuit High Voltage
P1214 Fuel Injector 2 Circuit High Voltage
P1215 Fuel Injector 3 Circuit High Voltage
P1216 Fuel Injector 4 Circuit High Voltage
P1225 Fuel Injector 1 Circuit Low Voltage
P1226 Fuel Injector 2 Circuit Low Voltage
P1227 Fuel Injector 3 Circuit Low Voltage
P1228 Fuel Injector 4 Circuit Low Voltage
"Zbyt niskie napięcie impulsów może być spowodowane uszkodzeniem kondensatora lub tranzystora kluczującego w sterowniku systemu wtryskowego CR.
Bardzo ważny jest stan naładowania akumulatora w badanym pojeździe. Za niskie napięcia zasilające są przyczyną zbyt małej amplitudy przepięć indukcyjnych ładujących kondensatory w sterowniku, co utrudnia lub uniemożliwia rozruch silnika.”
Jedź do ASO
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 gru 2018, 18:27
- model samochodu: optima GT line
- Lokalizacja: katowice
Re: kod błędu P12F
dzięki bardzo czyli może być roaładowany akumulator ?