Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Dzień dobry, trochę temat podobny do innych ale zależy mi na tym aby informacje od was dotyczyły tej wersji
Prośba o opinie odnośnie tego modelu, silnika, skrzyni i serwisowania - koszotowo również jeśli się da
Prośba o opinie odnośnie tego modelu, silnika, skrzyni i serwisowania - koszotowo również jeśli się da
soon Kia XXX
Re: Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Mam sedana, w tej chwili przebieg ledwo 16tys. Przesiadłem się z Superba 1.8tsi DSG i mi osobiście ta zmiana pasuje.
Jest czym przycisnąć, spalanie w granicach 10 litrów, ale można zejść i do 7 jeżdżąc jak ustawodawca nakazał
Skrzynia pancerna bo to zwykły hydrokinetyk a nie dwusprzęgłowe gó..o, co prawda wolniejsza, ale trwała.
Serwisowanie jak na razie nie kosztuje nic z uwagi na pakiet serwisowy, ale samochód już miał trzy akcje serwisowe, wymiana systemu multimedialnego, wymiana rury od turbiny i aktualizacja oprogramowania.
Jest kilka pierdół, które mi nie pasowały dlatego w pierwszych tygodniach od razu zrobiłem kilka modyfikacji:
1. plastikowy schowek, w którym wszystko się tłucze został oklejony okleina flokowaną
2. całe oświetlenie wnętrza poszło w ledach, oryginalnie tylko lampki w podsufitce były ledowe cała reszta żarnikowa, jakieś chore rozwiązanie
3. oświetlenie bagażnika poszło również w ledach ponieważ ciemno tam jak w du..e a wystarczyły dwie listwy ledowe od chińczyka
4. brakuje jakiegokolwiek wieszaka w bagażniku, na szczęście Skoda ma fajne wieszaki więc problem również rozwiązałem za grosze
5. lampy tylne również poezja do momentu wrzucenia wstecznego, tam również poszły ledy, to samo z podświetleniem tablicy rejestracyjnej
Generalnie autko zwraca uwagę bardziej niż jakieś BMW ponieważ mało jest tego na drogach a wersja GT znacząco odbiega wyglądem od standardowych wersji.
Jest czym przycisnąć, spalanie w granicach 10 litrów, ale można zejść i do 7 jeżdżąc jak ustawodawca nakazał
Skrzynia pancerna bo to zwykły hydrokinetyk a nie dwusprzęgłowe gó..o, co prawda wolniejsza, ale trwała.
Serwisowanie jak na razie nie kosztuje nic z uwagi na pakiet serwisowy, ale samochód już miał trzy akcje serwisowe, wymiana systemu multimedialnego, wymiana rury od turbiny i aktualizacja oprogramowania.
Jest kilka pierdół, które mi nie pasowały dlatego w pierwszych tygodniach od razu zrobiłem kilka modyfikacji:
1. plastikowy schowek, w którym wszystko się tłucze został oklejony okleina flokowaną
2. całe oświetlenie wnętrza poszło w ledach, oryginalnie tylko lampki w podsufitce były ledowe cała reszta żarnikowa, jakieś chore rozwiązanie
3. oświetlenie bagażnika poszło również w ledach ponieważ ciemno tam jak w du..e a wystarczyły dwie listwy ledowe od chińczyka
4. brakuje jakiegokolwiek wieszaka w bagażniku, na szczęście Skoda ma fajne wieszaki więc problem również rozwiązałem za grosze
5. lampy tylne również poezja do momentu wrzucenia wstecznego, tam również poszły ledy, to samo z podświetleniem tablicy rejestracyjnej
Generalnie autko zwraca uwagę bardziej niż jakieś BMW ponieważ mało jest tego na drogach a wersja GT znacząco odbiega wyglądem od standardowych wersji.
Czarne GT w sedanie
Re: Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Ja nie mam pakietu serwisowego więc mogę powiedzieć, że przegląd na 10k km kosztował coś ok. 300 zł + olej (jeszcze nigdy nie zapłaciłem tak mało... - Mitsubishi, Honda, Lancia). Akcji serwisowych nie miałem.
Skrzynia moim zdaniem fajnie zestopniowana - może nie będziesz pierwszy spod świateł, ale przy wyprzedzaniu - super.
W nawigacji naprawdę dobre informacje o ruchu od TomTom, choć mapy aktualizowane tylko raz na rok, co u nas czasami może być problematyczne, ale wtedy przez chwilę można pomęczyć się z Android Auto (jakie to jest brzydkie ).
Odnośnie wszelkich lampek (bagażnik, nogi) - kto co lubi. Dla mnie bez znaczenia, ani złe, ani dobre.
Skrzynia moim zdaniem fajnie zestopniowana - może nie będziesz pierwszy spod świateł, ale przy wyprzedzaniu - super.
W nawigacji naprawdę dobre informacje o ruchu od TomTom, choć mapy aktualizowane tylko raz na rok, co u nas czasami może być problematyczne, ale wtedy przez chwilę można pomęczyć się z Android Auto (jakie to jest brzydkie ).
Odnośnie wszelkich lampek (bagażnik, nogi) - kto co lubi. Dla mnie bez znaczenia, ani złe, ani dobre.
Optima GT (2018)
Re: Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Dla mnie poezja.
Silnik mocny, bardzo dobre przyspieszenie nawet w trybie normal, skrzynia dla leniwych i bardzo kulturalna, wnętrze bardzo wygodne i obszerne.
Pije ok. 10 l/100 km od 14.000 km, ale w samym mieście więcej.
W trybie sport skrzynia trochę przeciąga i szarpnie czasem, ale może ja nie wyczułem go jeszcze za dobrze. Utwardza się zawieszenie, na autostrady ok., na nasze, niektóre jeszcze dziurawe drogi nie polecam.
W kabinie z przodu i z tyłu mnóstwo miejsca na nogi, fotele wygodne (mam 190 cm - pierwsze auto, w którym nie odsuwam fotela na maksa i "siadam sam za sobą", jak mawiają klasycy recenzji w auto-świerszczykach ).
Podgrzewane wszystko, co się da podgrzać: lusterka, 4 siedzenia, kierownica, wentylacja w upały obu siedzeń z przodu.
Bagażnik kombi łyka wszystko, świetne poprzeczki do aranżacji bagażu i innych "latających" gratów, nawet siatka pod sufit i masz małą półciężarówkę; pod matą dodatkowe niemałe schowki.
Navi po podłączeniu router'a wi-fi z komórki aktualizuje sytuację na drogach (korki, objazdy itp.). Bardzo dobrze to działa.
Kamera może nie powala rozdzielczością, ale zawsze mi pomaga w manewrach przód / tył.
Czujnik ruchu poprzecznego przy cofaniu uratował mi już kilka razy d..psko (dosłownie).
Jedyne, do czego mogę przyczepić (na siłę trochę):
- navi czasem prowadzi na upartego superhiper świetną drogą, a tuz obok możesz też zjechać na niezgorszą i jesteś szybciej i krócej (mniej km robisz); no ale wiadomo, każda navi jest dobra, o ile masz też zwykłą mapę i z grubsza wiesz, jak chcesz jechać.
- światła mogłyby się załączać, kiedy są w trybie auto i i włączasz wycieraczki (działało we francuzach idealnie, pół minuty od włączenia wycieraczek dochodziły światła),
- włącznik trybu auto wycieraczek mógłby być impulsowy i potwierdzony kontrolką na desce/przy zegarach, działało u jednego francuza idealnie -> po ponownym odpaleniu samochodu np. rano, wycieraczki się nie załączały, a w optimie jak zapomnisz wyłączyć gały z powrotem w dół, to masz jeden przejazd na sucho po szybie... brrrr
Podświetlenia kieszeni w drzwiach - gdybym tu nie wyczytał, że są, to bym nie wiedział
Poza tym szukam, szukam, nie znajduję. Może coś mi się przypomni, to dopiszę.
Silnik mocny, bardzo dobre przyspieszenie nawet w trybie normal, skrzynia dla leniwych i bardzo kulturalna, wnętrze bardzo wygodne i obszerne.
Pije ok. 10 l/100 km od 14.000 km, ale w samym mieście więcej.
W trybie sport skrzynia trochę przeciąga i szarpnie czasem, ale może ja nie wyczułem go jeszcze za dobrze. Utwardza się zawieszenie, na autostrady ok., na nasze, niektóre jeszcze dziurawe drogi nie polecam.
W kabinie z przodu i z tyłu mnóstwo miejsca na nogi, fotele wygodne (mam 190 cm - pierwsze auto, w którym nie odsuwam fotela na maksa i "siadam sam za sobą", jak mawiają klasycy recenzji w auto-świerszczykach ).
Podgrzewane wszystko, co się da podgrzać: lusterka, 4 siedzenia, kierownica, wentylacja w upały obu siedzeń z przodu.
Bagażnik kombi łyka wszystko, świetne poprzeczki do aranżacji bagażu i innych "latających" gratów, nawet siatka pod sufit i masz małą półciężarówkę; pod matą dodatkowe niemałe schowki.
Navi po podłączeniu router'a wi-fi z komórki aktualizuje sytuację na drogach (korki, objazdy itp.). Bardzo dobrze to działa.
Kamera może nie powala rozdzielczością, ale zawsze mi pomaga w manewrach przód / tył.
Czujnik ruchu poprzecznego przy cofaniu uratował mi już kilka razy d..psko (dosłownie).
Jedyne, do czego mogę przyczepić (na siłę trochę):
- navi czasem prowadzi na upartego superhiper świetną drogą, a tuz obok możesz też zjechać na niezgorszą i jesteś szybciej i krócej (mniej km robisz); no ale wiadomo, każda navi jest dobra, o ile masz też zwykłą mapę i z grubsza wiesz, jak chcesz jechać.
- światła mogłyby się załączać, kiedy są w trybie auto i i włączasz wycieraczki (działało we francuzach idealnie, pół minuty od włączenia wycieraczek dochodziły światła),
- włącznik trybu auto wycieraczek mógłby być impulsowy i potwierdzony kontrolką na desce/przy zegarach, działało u jednego francuza idealnie -> po ponownym odpaleniu samochodu np. rano, wycieraczki się nie załączały, a w optimie jak zapomnisz wyłączyć gały z powrotem w dół, to masz jeden przejazd na sucho po szybie... brrrr
Podświetlenia kieszeni w drzwiach - gdybym tu nie wyczytał, że są, to bym nie wiedział
Poza tym szukam, szukam, nie znajduję. Może coś mi się przypomni, to dopiszę.
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
Optima SW GT (MY 2018)
Re: Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Czego dotyczyła akcja serwisowa na system multimedialny i rurę od turbiny?? Jakie miałeś z tym problemy??jabolkg pisze:Mam sedana, w tej chwili przebieg ledwo 16tys. Przesiadłem się z Superba 1.8tsi DSG i mi osobiście ta zmiana pasuje.
Jest czym przycisnąć, spalanie w granicach 10 litrów, ale można zejść i do 7 jeżdżąc jak ustawodawca nakazał
Skrzynia pancerna bo to zwykły hydrokinetyk a nie dwusprzęgłowe gó..o, co prawda wolniejsza, ale trwała.
Serwisowanie jak na razie nie kosztuje nic z uwagi na pakiet serwisowy, ale samochód już miał trzy akcje serwisowe, wymiana systemu multimedialnego, wymiana rury od turbiny i aktualizacja oprogramowania.
Jest kilka pierdół, które mi nie pasowały dlatego w pierwszych tygodniach od razu zrobiłem kilka modyfikacji:
1. plastikowy schowek, w którym wszystko się tłucze został oklejony okleina flokowaną
2. całe oświetlenie wnętrza poszło w ledach, oryginalnie tylko lampki w podsufitce były ledowe cała reszta żarnikowa, jakieś chore rozwiązanie
3. oświetlenie bagażnika poszło również w ledach ponieważ ciemno tam jak w du..e a wystarczyły dwie listwy ledowe od chińczyka
4. brakuje jakiegokolwiek wieszaka w bagażniku, na szczęście Skoda ma fajne wieszaki więc problem również rozwiązałem za grosze
5. lampy tylne również poezja do momentu wrzucenia wstecznego, tam również poszły ledy, to samo z podświetleniem tablicy rejestracyjnej
Generalnie autko zwraca uwagę bardziej niż jakieś BMW ponieważ mało jest tego na drogach a wersja GT znacząco odbiega wyglądem od standardowych wersji.
Kia Optima GT (2018) Gravity Blue
Re: Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Problemów nie miałem żadnych, po prostu wyskoczył w systemie, że podlega pod akcję serwisową i z automatu elementy poszły do wymiany. Przecież nie będę się kłucił gdy przy przebiegu 8 tys km ASO mi daje w prezencie całkowicie nowy system multimedialnyPawełC pisze: Czego dotyczyła akcja serwisowa na system multimedialny i rurę od turbiny?? Jakie miałeś z tym problemy??
Z tego co wiem rurę od turbo ma do wymiany większość GT
Czarne GT w sedanie
Re: Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Uzupełnię moją poprzednią wypowiedź o wrażenia odnośnie jakości świateł. Przed Optimą miałem samochód z ksenonami i o ile krótkie w Optimie są niezłe, to długie mocno rozczarowują. Niestety... Długie na ksenonach były znacząco lepsze.
Optima GT (2018)
Re: Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Czy byłeś wzywany przez ASO czy wyszło to przy zwykłej wizycie z innym tematem? Kiedy robiłeś tą akcję serwisową? Pytam ponieważ mam na swoim GT niecałe 5 tys. i kilka razy już zdarzyło mi się że system multimedialny nie dawał żadnego dźwięku, dopiero po wyłączeniu samochodu i ponownym załączeniu problem ustępował. Na razie nie jest to jakieś bardzo uciążliwe więc pewno zgłoszę przy okazji ale bardziej mnie zainteresowała ta rura od turbo bo to już coś poważniejszego.jabolkg pisze:Problemów nie miałem żadnych, po prostu wyskoczył w systemie, że podlega pod akcję serwisową i z automatu elementy poszły do wymiany. Przecież nie będę się kłucił gdy przy przebiegu 8 tys km ASO mi daje w prezencie całkowicie nowy system multimedialnyPawełC pisze: Czego dotyczyła akcja serwisowa na system multimedialny i rurę od turbiny?? Jakie miałeś z tym problemy??
Z tego co wiem rurę od turbo ma do wymiany większość GT
Kia Optima GT (2018) Gravity Blue
Re: Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
Kolego, możesz podesłać linki do tej okleiny (na allegro znalazłem tylko jakieś kolory), do ledów, jakie użyłeś i do tego haczyka Skody?jabolkg pisze:Mam sedana, w tej chwili przebieg ledwo 16tys. Przesiadłem się z Superba 1.8tsi DSG i mi osobiście ta zmiana pasuje.
[...]
1. plastikowy schowek, w którym wszystko się tłucze został oklejony okleina flokowaną
2. całe oświetlenie wnętrza poszło w ledach, oryginalnie tylko lampki w podsufitce były ledowe cała reszta żarnikowa, jakieś chore rozwiązanie
3. oświetlenie bagażnika poszło również w ledach ponieważ ciemno tam jak w du..e a wystarczyły dwie listwy ledowe od chińczyka
4. brakuje jakiegokolwiek wieszaka w bagażniku, na szczęście Skoda ma fajne wieszaki więc problem również rozwiązałem za grosze
5. lampy tylne również poezja do momentu wrzucenia wstecznego, tam również poszły ledy, to samo z podświetleniem tablicy rejestracyjnej
[...]
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Kia OptimaGT II 2.0T AT (Sedan/Kombi) - opinie
kysior gdzieś na forum pisałem, łącznie ze zdjęciami co i jak. Nie mogę tego teraz znaleźć
Jednak znalazłem:
http://forum.kia-motors.pl/viewtopic.ph ... 3618#p3618
http://forum.kia-motors.pl/viewtopic.ph ... &start=250
Jednak znalazłem:
http://forum.kia-motors.pl/viewtopic.ph ... 3618#p3618
http://forum.kia-motors.pl/viewtopic.ph ... &start=250
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW