Kia Optima - utrata gwarancji

forum użytkowników modelu Optima
Wadzgi
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2018, 10:35
model samochodu: Optima

Kia Optima - utrata gwarancji

Post autor: Wadzgi »

Witam wszystkich, jestem użytkownikiem KIA Optima 1685 cm3 diesel.

Samochód odebrałem z salonu w 2017 w październiku. Po przejechaniu 1000 km miałem wymianę oleju. W firmie której pracuje zabrano mi książkę serwisową. Pojechałem umówić się na przegląd przy 60 tyś. Jakie było moje zdziwienie jak okazało się ( co jest prawdą) że zapomniałem zrobić serwis przy 30 tyś. W mojej firmie miano mnie informować o terminach przeglądów gdyż podaje regularnie ilość przejechanych km. Wpływ na tę sytuacje również miało to że w systemie samochodu nie ustawiono przypomnienia o przeglądzie przy 30 tyś. Samochód był na serwisie KIA przy 35 tyś na wymianie szyby przedniej i serwis również nie przypomniał / poinformował mnie, o tym że przy 30tyś miał być serwis. Teraz okazało się że samochód stracił gwarancję.

Jakie pismo i do kogo wysłać?

PS. Regularnie sprawdzałem poziom oleju dolewałem w razie obniżenia poziomu. Z samochodem się nic nie dzieje.

Jesteście wstanie pomóc?
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima - utrata gwarancji

Post autor: gisio »

Pismo o podtrzymanie gwarancji wysyłasz do gwaranta, którego dane kontaktowe masz podane w Książce Gwarancyjnej. Przy tak dużym zaniedbaniu nie liczyłbym na pozytywne rozpatrzenie Twojego wniosku.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima - utrata gwarancji

Post autor: chudy »

Do gwaranta, ale na 100% rozpatrzenie negatywne. Pilnowanie przeglądów jest po stronie użytkownika, Twoja wina i nie masz szans na gwarancję w takiej sytuacji.
SW GTLine Black & SW GT Black
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: Kia Optima - utrata gwarancji

Post autor: zetek »

niestety masz po gwarancji. W książce jasno napisane, że różnica może być do 1000 kilometrów lub 30 dni w zależności co pierwsze wychodzi. Dziwne, że szybę zrobili na gwarancji bo już wtedy nie powinni.
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: Kia Optima - utrata gwarancji

Post autor: FISH »

zetek - szybę zapewne wymieniali nie z poziomu gwarancji, tylko odpłatnie z ubezpieczenia. Dlatego nie sprawdzali, ani nie informowali.

A Kolegę właściciela feralnej OPTIMY zapytam tylko, czy to Twój pierwszy samochód w życiu (nie mówię nawet o nowym - jakikolwiek)? Czy może do tej pory tylko ciężarowe, gdzie olej wymieniamy co 100 tyś km ? Szkoda gwarancji którą straciłeś, bo czasami ona się przydaje. Jednak cokolwiek by powiedzieć, nie sądzę aby nawet cała masa pism do gwaranta była w stanie odwrócić sytuację.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima - utrata gwarancji

Post autor: gisio »

zetek - kolega Wadzgi chyba nic nie wspominał, że wymiana szyby odbyła się w trybie gwarancyjnym. Niewątpliwie serwis powinien sprawdzić w systemach Kia czy był wykonany przegląd a w przypadku braku zwrócić uwagę użytkownikowi.

Sądzę, że KMP nie podtrzyma pełnych uprawnień gwarancyjnych i bezpowrotnie wykluczy z gwarancji kompletny układ napędowy (silnik, skrzynia biegów itp.) a ewentualne usterki powstałe podczas dalszej eksploatacji będą rozpatrywane indywidualnie. Wysłać pismo nie zaszkodzi.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
PawełC
Posty: 68
Rejestracja: 13 lut 2018, 15:43
model samochodu: Optima GT 2018

Re: Kia Optima - utrata gwarancji

Post autor: PawełC »

Utrata gwarancji swoją drogą ale z tego co napisałeś to wynika że nie wymieniałeś oleju w silniku przez prawie 60 tys. km :o (nic się z nim nie działo złego?)
Kia Optima GT (2018) Gravity Blue
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima - utrata gwarancji

Post autor: chudy »

PawełC pisze:Utrata gwarancji swoją drogą ale z tego co napisałeś to wynika że nie wymieniałeś oleju w silniku przez prawie 60 tys. km :o (nic się z nim nie działo złego?)
Stało się na pewno, pytanie jak dużo i kiedy wyjdzie. Olej traci swoje właściwości wraz ze zużyciem, więc smarowanie i odprowadzanie ciepła spadają, co powoduje drobne przytarcia i przegrzewanie elementów silnika.
SW GTLine Black & SW GT Black
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”