Witam wszystkich, jestem użytkownikiem KIA Optima 1685 cm3 diesel.
Samochód odebrałem z salonu w 2017 w październiku. Po przejechaniu 1000 km miałem wymianę oleju. W firmie której pracuje zabrano mi książkę serwisową. Pojechałem umówić się na przegląd przy 60 tyś. Jakie było moje zdziwienie jak okazało się ( co jest prawdą) że zapomniałem zrobić serwis przy 30 tyś. W mojej firmie miano mnie informować o terminach przeglądów gdyż podaje regularnie ilość przejechanych km. Wpływ na tę sytuacje również miało to że w systemie samochodu nie ustawiono przypomnienia o przeglądzie przy 30 tyś. Samochód był na serwisie KIA przy 35 tyś na wymianie szyby przedniej i serwis również nie przypomniał / poinformował mnie, o tym że przy 30tyś miał być serwis. Teraz okazało się że samochód stracił gwarancję.
Jakie pismo i do kogo wysłać?
PS. Regularnie sprawdzałem poziom oleju dolewałem w razie obniżenia poziomu. Z samochodem się nic nie dzieje.
Jesteście wstanie pomóc?
Kia Optima - utrata gwarancji
- gisio
- Posty: 529
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima - utrata gwarancji
Pismo o podtrzymanie gwarancji wysyłasz do gwaranta, którego dane kontaktowe masz podane w Książce Gwarancyjnej. Przy tak dużym zaniedbaniu nie liczyłbym na pozytywne rozpatrzenie Twojego wniosku.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima - utrata gwarancji
Do gwaranta, ale na 100% rozpatrzenie negatywne. Pilnowanie przeglądów jest po stronie użytkownika, Twoja wina i nie masz szans na gwarancję w takiej sytuacji.
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Kia Optima - utrata gwarancji
niestety masz po gwarancji. W książce jasno napisane, że różnica może być do 1000 kilometrów lub 30 dni w zależności co pierwsze wychodzi. Dziwne, że szybę zrobili na gwarancji bo już wtedy nie powinni.
Re: Kia Optima - utrata gwarancji
zetek - szybę zapewne wymieniali nie z poziomu gwarancji, tylko odpłatnie z ubezpieczenia. Dlatego nie sprawdzali, ani nie informowali.
A Kolegę właściciela feralnej OPTIMY zapytam tylko, czy to Twój pierwszy samochód w życiu (nie mówię nawet o nowym - jakikolwiek)? Czy może do tej pory tylko ciężarowe, gdzie olej wymieniamy co 100 tyś km ? Szkoda gwarancji którą straciłeś, bo czasami ona się przydaje. Jednak cokolwiek by powiedzieć, nie sądzę aby nawet cała masa pism do gwaranta była w stanie odwrócić sytuację.
A Kolegę właściciela feralnej OPTIMY zapytam tylko, czy to Twój pierwszy samochód w życiu (nie mówię nawet o nowym - jakikolwiek)? Czy może do tej pory tylko ciężarowe, gdzie olej wymieniamy co 100 tyś km ? Szkoda gwarancji którą straciłeś, bo czasami ona się przydaje. Jednak cokolwiek by powiedzieć, nie sądzę aby nawet cała masa pism do gwaranta była w stanie odwrócić sytuację.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
- gisio
- Posty: 529
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima - utrata gwarancji
zetek - kolega Wadzgi chyba nic nie wspominał, że wymiana szyby odbyła się w trybie gwarancyjnym. Niewątpliwie serwis powinien sprawdzić w systemach Kia czy był wykonany przegląd a w przypadku braku zwrócić uwagę użytkownikowi.
Sądzę, że KMP nie podtrzyma pełnych uprawnień gwarancyjnych i bezpowrotnie wykluczy z gwarancji kompletny układ napędowy (silnik, skrzynia biegów itp.) a ewentualne usterki powstałe podczas dalszej eksploatacji będą rozpatrywane indywidualnie. Wysłać pismo nie zaszkodzi.
Sądzę, że KMP nie podtrzyma pełnych uprawnień gwarancyjnych i bezpowrotnie wykluczy z gwarancji kompletny układ napędowy (silnik, skrzynia biegów itp.) a ewentualne usterki powstałe podczas dalszej eksploatacji będą rozpatrywane indywidualnie. Wysłać pismo nie zaszkodzi.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Kia Optima - utrata gwarancji
Utrata gwarancji swoją drogą ale z tego co napisałeś to wynika że nie wymieniałeś oleju w silniku przez prawie 60 tys. km (nic się z nim nie działo złego?)
Kia Optima GT (2018) Gravity Blue
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima - utrata gwarancji
Stało się na pewno, pytanie jak dużo i kiedy wyjdzie. Olej traci swoje właściwości wraz ze zużyciem, więc smarowanie i odprowadzanie ciepła spadają, co powoduje drobne przytarcia i przegrzewanie elementów silnika.PawełC pisze:Utrata gwarancji swoją drogą ale z tego co napisałeś to wynika że nie wymieniałeś oleju w silniku przez prawie 60 tys. km (nic się z nim nie działo złego?)
SW GTLine Black & SW GT Black