Kia Optima II MY19
Re: Kia Optima II MY19
W Optimie nie ma takiej możliwości z poziomu dostępnego dla użytkownika.
Optima GT (2018)
Re: Kia Optima II MY19
Bo to już lekka fanaberia... dobrze że jest ustawienie odległości od pojazdu poprzedzającego przy tempomacie. Mówiono mi że są 3 odległości ale nie wiem jakie i jaki ma to wpływ na jazdę.
Bardziej mnie martwią kiepskiej jakości kamerki 360 które tak się brudzą a akurat z tego chciałem korzystać. W innych autach też jest taki problem?
Bardziej mnie martwią kiepskiej jakości kamerki 360 które tak się brudzą a akurat z tego chciałem korzystać. W innych autach też jest taki problem?
Prawie Kia Optima 1.6 T-GDI 7DTC GT Line...
Re: Kia Optima II MY19
tak, w BMW też się brudziły (najgorzej jak jest mżawka i robi się taka maź na drodze - jak mocno lało było lepiej)...
Re: Kia Optima II MY19
Jak klucza nie dali (rozumiem, że masz zestaw naprawczy, a nie dojazdowe) to dzwon po assistance. Niech przyjadą i sprawdzą.VanB pisze: Dokręcić koła - sprawdzę, ale nie mam czym. W zestawie nie ma klucza.... lipa. Muszę pożyczyć od sąsiada a potem sobie dokupić.
Re: Kia Optima II MY19
Spoko sąsiad bliżej. Są dokręcone. Ale przestałem rozumieć co tam może się dziać. Wlazł mi dziś kamyczek w bieżnik i pukanie kamyczka pokazało jak się obracają koła. No i pukanie "zakrętowe" puka raz na 3-4 obroty koła...... No i wydaje mi się że cichnie. W piątek słyszałem je wyraźnie a dziś się musiałem skupić. Coś się dociera a może przeciera....?kon pisze: Jak klucza nie dali (rozumiem, że masz zestaw naprawczy, a nie dojazdowe) to dzwon po assistance. Niech przyjadą i sprawdzą.
A z pozytywów to ogarnąłem dziś tempomat - przycisk od czułości jest na kierownicy oraz ręczny - jak gasimy silnik na autoholdzie to się zaciąga, a jak bez autoholda to nie.
Optima GT 2.0T MY19
Re: Kia Optima II MY19
Przycisk jest do regulacji odległości od samochodu poprzedzającego czy poziomu czułości/szybkości reakcji automatu?
Re: Kia Optima II MY19
Od odległości formalnie. Ale to się wszystko ze sobą łączy. Skoro ma zachować mniejszą odległość to reakcja na zmianę pasa i wbicie się za jadący samochód jest łagodniejsza. Przetestowane w praktyce.
Optima GT 2.0T MY19
Re: Kia Optima II MY19
No właśnie to wcale nie jest oczywiste, że powinna być łagodniejsza. W Skodzie jest to osobno ustawiane i jest ok. Np w trybie sport bardzo szybko przyspiesza do ustawionej prędkości a w Eco dość mułowato.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Kia Optima II MY19
Przeczytałem cały wątek i zauważyłem, że dużo jest tu dyskusji na temat świateł, a w zasadzie LED vs. Xenon, i na temat wyższości tych drugich. Kiedyś dość mocno interesowałem się tym tematem przy zakupie mojego poprzedniego auta pug 508. Wtedy następowała zmiana modelu i bixenon zastąpiono Ledami. Wziąłem model po FL z ledami i nie żałowałem tego nigdy. Pug miał świetne ledy, lepsze od bixenonu. Barwa światłą była bardzo jasna, a snop światła rozkładał się równo. Fakt, na granicy światłocienia pozostawiał fioletową poświatę ale to mi w niczym nie przeszkadzało. Porównywałem go z paskiem bixenon i mondeo full led. Oba wypadały gorzej (i to nie tylko moja opinia).
Ale wracając do porównania i "praw fizyki". Prawdą jest, że światła emitujące ponad 2000 lumenów muszą być wyposażone w spryskiwacze. Wszystkie xenony (nie ekoxenony) mają takowe. Światłą ledowe nie muszą mieć (a nawet jak mają to i tak nie muszą), bo nie emitują powyżej 2000 lumenów. Nie oznacza to jednak, że xenony emitujące np. 2800 lumenów są lepsze od ledów emitujących 1999 lumenów. Nie da się tego tak wprost przełożyć na siłę świecenia. Trzeba wiedzieć, że część z tych lumenów w przypadku xenonu i halogenu nie przekłada się na siłę świecenia, a przetwarza się na ciepło, i to dużo ciepła. Rzeczywista ilość światła trafiająca wtedy na drogę to około 1800 lumenów. W przypadku halogenów jest to około 800 lumenów. Z ledami jest inaczej bo one nie nagrzewają się w miejscu świecenia, dlatego w zasadzie cała siła idzie na oświetlenie drogi. W takim wypadku mamy 1800 lumenów xenonu do 1999 lumenów ledów (to w kwestii praw fizyki:)). Następną przewagą ledów jest barwa światła. Jest ona o wiele bardziej zimna od xenonu. Powoduje to efekt lepszego rozświetlenia drogi przed autem, w szczególności w złych warunkach atmosferycznych. Led i laser na chwilę obecną jako jedyne mogą emitować światło najbardziej zbliżone barwą do światła dziennego. Zwróćcie uwagę, że wszystkie nowe modele Mercedesa nie mają spryskiwaczy przy reflektorach. Nawet klasa S ich nie ma, a niech ktoś mi powie, że reflektory multibeam są gorsze od xenonów bo nie mają spryskiwaczy
Przyznam się, że nie mam Optimy i nawet nią nie jeździłem, ale przypuszczam że konstrukcja reflektorów w moim Stingerze jest podobna. Po ich właściwym ustawieniu, co zrobiono dopiero dzisiaj przy pierwszej wymianie oleju, muszę przyznać, że świecą bardzo dobrze. Snop światłą jest długi i szeroki. Są tak dobre, że nie ma potrzeby używania świateł drogowych. Myślę, że świecą nawet lepiej niż w mojej poprzedniej 508.
Ale wracając do porównania i "praw fizyki". Prawdą jest, że światła emitujące ponad 2000 lumenów muszą być wyposażone w spryskiwacze. Wszystkie xenony (nie ekoxenony) mają takowe. Światłą ledowe nie muszą mieć (a nawet jak mają to i tak nie muszą), bo nie emitują powyżej 2000 lumenów. Nie oznacza to jednak, że xenony emitujące np. 2800 lumenów są lepsze od ledów emitujących 1999 lumenów. Nie da się tego tak wprost przełożyć na siłę świecenia. Trzeba wiedzieć, że część z tych lumenów w przypadku xenonu i halogenu nie przekłada się na siłę świecenia, a przetwarza się na ciepło, i to dużo ciepła. Rzeczywista ilość światła trafiająca wtedy na drogę to około 1800 lumenów. W przypadku halogenów jest to około 800 lumenów. Z ledami jest inaczej bo one nie nagrzewają się w miejscu świecenia, dlatego w zasadzie cała siła idzie na oświetlenie drogi. W takim wypadku mamy 1800 lumenów xenonu do 1999 lumenów ledów (to w kwestii praw fizyki:)). Następną przewagą ledów jest barwa światła. Jest ona o wiele bardziej zimna od xenonu. Powoduje to efekt lepszego rozświetlenia drogi przed autem, w szczególności w złych warunkach atmosferycznych. Led i laser na chwilę obecną jako jedyne mogą emitować światło najbardziej zbliżone barwą do światła dziennego. Zwróćcie uwagę, że wszystkie nowe modele Mercedesa nie mają spryskiwaczy przy reflektorach. Nawet klasa S ich nie ma, a niech ktoś mi powie, że reflektory multibeam są gorsze od xenonów bo nie mają spryskiwaczy
Przyznam się, że nie mam Optimy i nawet nią nie jeździłem, ale przypuszczam że konstrukcja reflektorów w moim Stingerze jest podobna. Po ich właściwym ustawieniu, co zrobiono dopiero dzisiaj przy pierwszej wymianie oleju, muszę przyznać, że świecą bardzo dobrze. Snop światłą jest długi i szeroki. Są tak dobre, że nie ma potrzeby używania świateł drogowych. Myślę, że świecą nawet lepiej niż w mojej poprzedniej 508.
Re: Kia Optima II MY19
Niestety, ale cała cześć zatytułowana "prawa fizyki" jest błędna ponieważ mylisz podstawowe pojecia: moc pobierana przez źródło światła (wyrażania w wątkach) i strumień świetlny (czyli moc światła emitowanego, wyrażania w lumenach)