OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

forum użytkowników modelu Optima
tomasz1992
Posty: 2
Rejestracja: 04 cze 2018, 14:50
model samochodu: Kia Optima GT SW

OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: tomasz1992 »

Drodzy Forumowicze, czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem:

kiedy stoi się na D(tylko na tym sprawdzałem) czy to silnik rozgrzany czy nie, czy klima włączona czy nie(aczkolwiek przy włączonej znacznie bardziej wyraźne) , daje się wyczuć lekkie szarpanie, które przy tej klasie auta jest dosyć denerwujące. Wskazówka obrotomierza ani drgnie więc zastanawiałem się czy to może konwerter hydrokinetyczny czy może przy włączonej klimie za mało dodaje paliwa i ma za niskie obroty? Miał ktoś takie doświadczenie i ewentualnie próbował coś wyjaśniać? Auto ma 3 miesiące i 9 tysięcy przebiegu i spisuje się bez zarzutu. Zjawisko opisane powyżej nie występuje zawsze ale stosunkowo często. Jest to naprawdę słabo wyczuwalne ale to benzyna więc powinien być cichy i praktycznie niezauważalny w czasie pracy a to czuć wyraźnie jednak.

Dodatkowo chciałem zapytać czy w czasie jazdy słyszycie lekko świst turbiny? Zastanawiam się czy zgłaszać nieszczelność dolotu czy może jest to normalne?
Z góry dziękuje za podzielenie się opiniami
Optima GT SW, Gravity Blue
MrAdamo
Posty: 79
Rejestracja: 26 lut 2017, 20:46

Re: OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: MrAdamo »

Opisany przez Ciebie przypadek szarpania u mnie nie występuje ani nie występował ( przejechałem 50 tys. km ), jeżeli chodzi o delikatny świst turbiny przy przebiegu ok. 10 tys. km to wydaje mi się, że też był słyszalny. Natomiast teraz to albo słuch mi się pogorszył :o albo turbiny już nie słychać.
Kia Optima SW GT Gravity Blue
devil1234
Posty: 176
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:42
model samochodu: Optima GT
Venga

Re: OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: devil1234 »

Sprawdź czy czujesz to szarpanie na N i na R
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: zetek »

Witam. Ja niekiedy wyczuwam coś takiego, ale nazwał bym to bardziej nie szarpaniem tylko drganiem jak by jakaś poduszka od silnika padła. Ja to w sumie wyczuwam przy najbardziej rozgrzanym silniku kiedy chodzi na najmniejszej dawce paliwa i nie wiem czy właśnie to nie występuje jak jest zatankowany na jednym z dwóch stacji na jakich leje paliwo. Jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza. Co do turbo nie powiem bo nie mam.
Awatar użytkownika
vilip76
Posty: 95
Rejestracja: 28 gru 2017, 10:51
model samochodu: C4 II VTi, Scenic Tce III

Re: OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: vilip76 »

U mnie to samo (2500 przebiegu). Wyczuwalne i słyszalne, jakby spadały lekko obroty, ale wskazówka obrotomierza ani drgnie. Po przełączeniu na "N" wydaje się, że symptom zanika. Diabli wiedzą, co to... :?
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
ader
Posty: 4
Rejestracja: 20 kwie 2018, 23:36
model samochodu: Optima

Re: OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: ader »

Ja mam identycznie. Wpada w takie lekkie lekkie wibracje ale nie zawsze. Tak od dwóch tygodni spokój. Miałem tak w starym fiacie brava ale tu?? Wspomnę przy przeglądzie. Przebieg 2800.
Optima SW XL 2.0 DOHC
Awatar użytkownika
vilip76
Posty: 95
Rejestracja: 28 gru 2017, 10:51
model samochodu: C4 II VTi, Scenic Tce III

Re: OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: vilip76 »

Jak klimę wyłączysz, to też zanika lub spada do minimum.
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: PiterW »

Eeeeeh, mam to samo :(
Zgłaszalem to serwisowi parę dni temu gdy miałem wymieniany olej przy przebiegu 2.5 tys. km. Nie udało się przy nich zreprodukować problemu, nic nie naprawili. Wymienione zostało oprogramowanie na najnowsze, nie pomogło na to w ogóle albo prawie w ogóle.

Zgadzam się z przedmówcami - problem występuje na biegu D bądź R (na R nawet bardziej) z włączonym AC przy naprawdę mocno rozgrzanym silniku i staniu np. w korku, ale nie zawsze. Jest to odczuwalne tak jakby odrobinę obroty falowały - przez 3/4 sekundy cisza i zero drgań, przez pół sekundy wibracje odczuwalne na kierownicy i pod czterema literami i tak w koło, wskazówka obrotomierza ani drgnie. Przypuszczam że gdyby silnik miał z 50 czy 100 obrotów na minutę więcej na biegu jałowym przy włączonej AC to byłoby po problemie, czy ktoś wie czy to jest parametr konfigurowalny z poziomu komputera którym dysponuje ASO?

Jakby się komuś udało rozwiązać problem to proszę o podpowiedź co powiedzieć serwisowi - takie wibracje nie przystoją nijak nowemu samochodowi i wkurza mnie to niemiłosiernie...
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
tomasz1992
Posty: 2
Rejestracja: 04 cze 2018, 14:50
model samochodu: Kia Optima GT SW

Re: OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: tomasz1992 »

zauważyłem że najgorsze to szarpanie jest wtedy, kiedy pada deszcz lub jest duża wilgotność. Ktoś coś ustalił w serwisie? Mnie zbyli żałosnym tekstem w stylu " no jak stoi na klimatyzacji to pracuje pod obciążeniem to musi lekko szarpać"....
Optima GT SW, Gravity Blue
PiterW
Posty: 159
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPTIMA GT SW lekkie szarpanie silnika w czasie postoju

Post autor: PiterW »

U mnie 8.5 kkm przebiegu na liczniku i problem cały czas występuje, natężenie problemu bez zmian.

Kilka spostrzeżeń:
- nieraz nawet nieznaczne dociążenie silnika (np. włączenie świateł ksenonowych zamiast dziennych) powoduje znaczący wzrost wibracji
- jak jak wcześniej pisałem wibracje/nierównomierna praca silnika występuje przede wszystkim na biegu R i D, ale na N i P także to czuć. W drugim samochodzie który mam - 9 letnia Astra H 1.6 benzyna nic a nic nie wibruje czy z włączoną klimą czy nie... Ostatnio też jechałem rocznym Fiatem Tipo 1.6 z automatem i była idealnie równa i niewyczuwalna praca silnika na biegu jałowym, także na biegu D stojąc na światłach z włączoną klimą...
- mam wrażenie że problem występuje zwłaszcza po dłuższej eksploatacji w ruchu miejskim połączonej z łagodną jazdą. Po nawet niewielkim przegonieniu samochodu trochę bardziej dynamicznie (przyspieszanie z mocno wciśniętym gazem tak że zmiany biegów występują około 6 tysięcy obrotów) wibracje na biegu jałowym na pewien czas zmniejszają swoją intensywność albo nawet zanikają. Mam nieodparte odczucie jakby przedmuchanie czegoś nie do końca drożnego (wydech?) pomagało trochę na jakiś czas zanim znowu się zabrudzi. Normalnie jak wypalanie DPF ;-)

Dajcie proszę znać czy z pomocą jakiegoś serwisu Kia udało Wam się ustalić przyczynę problemu i rozwiązanie?
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”