DRAMAT...

forum użytkowników modelu Optima
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: DRAMAT...

Post autor: Seb »

Linkpl pieniacz czy nie ale auto służy mu do zarabiania. Jeśli moje auto wymagałoby naprawy to domagałbym się zastępczego ze względu właśnie na wykonywaną pracę. Nie dość, że nie ma auta za które musi płacić leasing (przypuszczam) to jeszcze musi wynajmować auto za swoje pieniądze. Tutaj uważam, że ma rację i ASO powinno pokryć koszty zastępczego albo raty leasingu.
Jak u mnie odbiór opóźnił się o dwa tygodnie to dostałem "zastępcze" na ten czas, więc można.
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Michał_Optima_GT
Posty: 23
Rejestracja: 06 kwie 2017, 10:23
model samochodu: KIA Optima GT

Re: DRAMAT...

Post autor: Michał_Optima_GT »

Linkpl pisze:Idzie po całości, ale o tym że wymieniają mu motor na gwarancji i katalizator, to już nie prostuje. Tylko wszędzie pisze, że nie dostał zastępczego auta ... Ciekawe czy jak oddaje na gwarancje czajnik do gotowania wody, to też żąda zastępczego na czas naprawy starego ...

Osobiście uważam, że z pieniaczem nikt nie chce gadać i sprawę załatwiłby dużo wcześniej gdyby podszedł do tego jak normalny człowiek.

A pisanie o tym że zaufanie do marki, już sama wiara w jakiś przedmiot jest dla mnie zwykłą dziecinadą. Ale u nas to normalne, że masa ludzi zajmuje się motoryzacją na zasadzie, czym jeździsz świadczy o tym kim jesteś. A już przedmioty jak kupujesz choćby siekierę, to część chciała by kupić fiskarsa w cenie porcji naleśników w barze mlecznym i tak to się właśnie kończy. A potem lamenty, że coś się popsuło, że coś jest nie tak itd ... Rozumiem, że życie tego tam użytkownika Optimy GT, było idealne, ale awaria samochodu który kupił, mu je zniszczyła ... W sumie to słabo, że chłopina pokłada swoje całe życie i wierzy w kawał złomu służący do przemieszczania się ... tylko dlatego, że ten złom ma znaczek z napisem KIA ... a co by było gdyby tam był znaczek zielonej kury ?? albo jakikolwiek inny ?? Mówili by o tym chyba w wiadomościach ...

Pozdrawiam zdrowych ludzi na umyśle i nie dajcie się zwariować
Link
Podszedłem do wszystkiego jak normalny człowiek ( w sumie dalej nim jestem). Ale jak ktoś z ciebie robi debila, non stop kłamie insynuuje itp. to co? mam siedzieć cicho i przytakiwać? A to, że silnik i katalizator wymieniają na gwarancja po tym jak się "rozpadły" w 12 miesięcznym samochodzie przy przebiegu 36 tyś. to ma być co? łaska z ich strony? Mam im dziękować na kolanach? Sprzedali bubel to niech wymieniają.

Dodatkowo jest tak jak napisał Seb- auto dla mnie przekłada się na zarobek, służy do pracy, a każdy utracony czas (nawet godzina) przekłada się na stratę pieniędzy. Teraz jestem bez auta, zastępcze wykombinowałem sam, a leasing się płacić musi- i teraz drugi miesiąc płace "za powietrze". W dniu tej awarii która się ciągnie do teraz straciłem klienta bo nie dojechałem na czas, a u dwóch innych musiałem się tłumaczyć czemu rzeczy które miały być zrobione w ten dzień zrobione nie zostały (2 h czekania na lawetę, prawie 30 min czekania na wpuszczenie lawety na teren KIA, kolejny na powrót do domu, następna na odbiór auta zastępczego, kolejne godziny straty na zwrot auta zastępczego (które było mi odebrane za wcześnie z powodu niekompetencji pracownika KIA Motors Polska) itp....).

Dodatkowo z kolejnych "nowości"- auto miałem odebrać "koło wtorku" (cytuje kierownika serwisu). Auto miało być już po jazdach próbnych, całe poskładane itp. No i nastej piątek (po tym telefonie i TYM wtorku- 18.05.2018) godzina koło 17:00, ZERO infomacji ze strony salonu no to dzwonie. Dowiaduje się, że nikogo odpowiedzialnego za naprawę auta nie ma, każdy jest na zastępstwie i nikt nic nie wie poza tym, że auto jeździ i trzeba je "testowo" jeszcze parę razy "rozgrzać" - cokolwiek to znaczy. Dodatkowo dowiaduje się, że już w poniedziałek na 100% je odbiorę...

I tym oto sposobem, dzisiaj (20.05.2018) mam kolejną drugą już miesięcznice od momentu odholowania samochodu do serwisu.... KIA- "The Power to Surprise”...
PawełC
Posty: 68
Rejestracja: 13 lut 2018, 15:43
model samochodu: Optima GT 2018

Re: DRAMAT...

Post autor: PawełC »

Obserwuje ten temat od samego początku i nasuwa mi się pytanie dotyczące tego samochodu zastępczego... Kiedy odbierałem swój samochód to diler mi powiedział że samochód zastępczy jest dostępny na czas naprawy z tego co pamiętam tylko do pięciu dni (mogę się mylić ;) ) po stronie KIA ale chodzi mi o to że nie na cały czas naprawy. W momencie odbioru zaproponowano mi abym przy ubezpieczeniu dokupił jakąś opcje która gwarantuje mi w przypadku awarii samochód zastępczy na cały czas naprawy (samochód w takim przypadku zapewnia ubezpieczyciel) oczywiście dopytałem czy samochód jest tej samej klasy. Cena takiej opcji w PZU wynosiła dodatkowe niecałe 200 zł. Mając na uwadze sytuacje jak przytrafiła się Panu Michałowi to się w ten sposób zabezpieczyłem. Nasuwa mi się pytanie czy Pan Michał też miał świadomość tego że KIA nie zapewnia samochodu zastępczego na cały okres naprawy i wydaje mi się że jakoś specjalnie tego nie ukrywają. Jeśli ktoś wykorzystuje samochód do pracy to zawsze może skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia i mieć spokojną głowę. ;) Drugą stroną medalu jest to iż samochód musi dojechać na lawecie co moim zdaniem jest głupotą ponieważ w wielu przypadkach samochód może dojechać na własnych kołach.
Kia Optima GT (2018) Gravity Blue
Michał_Optima_GT
Posty: 23
Rejestracja: 06 kwie 2017, 10:23
model samochodu: KIA Optima GT

Re: DRAMAT...

Post autor: Michał_Optima_GT »

PawełC pisze:Obserwuje ten temat od samego początku i nasuwa mi się pytanie dotyczące tego samochodu zastępczego... Kiedy odbierałem swój samochód to diler mi powiedział że samochód zastępczy jest dostępny na czas naprawy z tego co pamiętam tylko do pięciu dni (mogę się mylić ;) ) po stronie KIA ale chodzi mi o to że nie na cały czas naprawy. W momencie odbioru zaproponowano mi abym przy ubezpieczeniu dokupił jakąś opcje która gwarantuje mi w przypadku awarii samochód zastępczy na cały czas naprawy (samochód w takim przypadku zapewnia ubezpieczyciel) oczywiście dopytałem czy samochód jest tej samej klasy. Cena takiej opcji w PZU wynosiła dodatkowe niecałe 200 zł. Mając na uwadze sytuacje jak przytrafiła się Panu Michałowi to się w ten sposób zabezpieczyłem. Nasuwa mi się pytanie czy Pan Michał też miał świadomość tego że KIA nie zapewnia samochodu zastępczego na cały okres naprawy i wydaje mi się że jakoś specjalnie tego nie ukrywają. Jeśli ktoś wykorzystuje samochód do pracy to zawsze może skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia i mieć spokojną głowę. ;) Drugą stroną medalu jest to iż samochód musi dojechać na lawecie co moim zdaniem jest głupotą ponieważ w wielu przypadkach samochód może dojechać na własnych kołach.
Z tego co doczytałem to faktycznie, KIA Motors Polska gwarantuje auto na maksymalnie 4 dni (pomijam już kwestie o której pisałem wcześniej, że mi je odebrano za wcześnie z powodu braku kompetentnych prawników w KIA Motors Polska). Ale żeby salon nie miał, przy naprawie gwarancyjnej... to z tym się nigdy nie spotkałem (dodam, że w firmie mamy Suzuki, Toyotę i Mazdę i nigdy ze strony tych marek nic takiego jak ze strony KIA mnie nie spotkało).

Co do ubezpieczenia, kupiłem maksymalny pakiet w PZU OC/AC (poza szybą) i jedyne co się dowiedziałem to to, że bez wypadku nic mi z ich strony nie przysługuje ;( Co to za dodatek za te 200zł?
PawełC
Posty: 68
Rejestracja: 13 lut 2018, 15:43
model samochodu: Optima GT 2018

Re: DRAMAT...

Post autor: PawełC »

Michał_Optima_GT pisze:
PawełC pisze:Obserwuje ten temat od samego początku i nasuwa mi się pytanie dotyczące tego samochodu zastępczego... Kiedy odbierałem swój samochód to diler mi powiedział że samochód zastępczy jest dostępny na czas naprawy z tego co pamiętam tylko do pięciu dni (mogę się mylić ;) ) po stronie KIA ale chodzi mi o to że nie na cały czas naprawy. W momencie odbioru zaproponowano mi abym przy ubezpieczeniu dokupił jakąś opcje która gwarantuje mi w przypadku awarii samochód zastępczy na cały czas naprawy (samochód w takim przypadku zapewnia ubezpieczyciel) oczywiście dopytałem czy samochód jest tej samej klasy. Cena takiej opcji w PZU wynosiła dodatkowe niecałe 200 zł. Mając na uwadze sytuacje jak przytrafiła się Panu Michałowi to się w ten sposób zabezpieczyłem. Nasuwa mi się pytanie czy Pan Michał też miał świadomość tego że KIA nie zapewnia samochodu zastępczego na cały okres naprawy i wydaje mi się że jakoś specjalnie tego nie ukrywają. Jeśli ktoś wykorzystuje samochód do pracy to zawsze może skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia i mieć spokojną głowę. ;) Drugą stroną medalu jest to iż samochód musi dojechać na lawecie co moim zdaniem jest głupotą ponieważ w wielu przypadkach samochód może dojechać na własnych kołach.
Z tego co doczytałem to faktycznie, KIA Motors Polska gwarantuje auto na maksymalnie 4 dni (pomijam już kwestie o której pisałem wcześniej, że mi je odebrano za wcześnie z powodu braku kompetentnych prawników w KIA Motors Polska). Ale żeby salon nie miał, przy naprawie gwarancyjnej... to z tym się nigdy nie spotkałem (dodam, że w firmie mamy Suzuki, Toyotę i Mazdę i nigdy ze strony tych marek nic takiego jak ze strony KIA mnie nie spotkało).

Co do ubezpieczenia, kupiłem maksymalny pakiet w PZU OC/AC (poza szybą) i jedyne co się dowiedziałem to to, że bez wypadku nic mi z ich strony nie przysługuje ;( Co to za dodatek za te 200zł?
No właśnie Pani od ubezpieczeń powiedziała że samochód musi przyjechać na lawecie żeby można było otrzymać samochód zastępczy i za dwie stówy była dodatkowa klauzula w ubezpieczeniu że laweta na terenie całej polski i europy bez limitu kilometrów i w tym samochód zastępczy na cały okres ewentualnej naprawy. Na pewno zaznaczyła że samochód musi dojechać do ASO na lawecie. Niestety nie mam teraz tego przed sobą więc nie mogę napisać co to dokładnie jest.
Kia Optima GT (2018) Gravity Blue
hip81
Posty: 199
Rejestracja: 08 gru 2017, 16:43
model samochodu: Kia Optima 2015 1.7 crdi 136KM

Re: DRAMAT...

Post autor: hip81 »

Michal tez patrze na twoj watek i nie zazdroszcze ci,juz pisalem ze mialem podobnie i czekalem na auto jak ty a oni wszyscy tylko mnie klamali i oszukiwali,dzwonilem a oni w dupie na maxa,normalnie doprowadzali mnie do szlu,a najgorsze jest to ze nie moge pojac dlaczego tak robia,co maja na celu,jedno co to traca tylko klientow,bo jak by ci zrobili szybko i bez zadnych problemow i przeprosili to bys byl zadowolony i bys mowil innym ze kia jest spoko,fajnie sie mna i moim problemem zajeli i polecam,a tu du..,jest na maxa odwrotnie,wszyskim mowisz ze to chlam i servis do du..,no i cie rozumie na 100%,tez tak mialem,szukalem innego auta juz i myslalem tylko zeby go sprzedac,ale teraz jezdzi super,jestem mega zadowolony i go nie sprzedam z jednego powodu,oczywiscie gwarancja,teraz samochody sa z plastiku,nawet BMW na swoje nowe auta daje 2 lata gwaracji :lol: ,nie ma auta ktore by sie nie psulo i nie mialo problemow,nawet toyota avensis 1.8 benzyna,ponoc prosty silnik i takie nie zawodne,ale wystarczy sie zaglebic w fora i sie wyczyta ze problemy elektroniczne sa na maxa z hamulcem elektrycznym czy siadaja lozyska w skrzyni biegow,a co do insigni,octavi,czy innych to jest tylko gorzej.Wiem ze masz dosc i cie rozumie,tez myslalem ze takie rzeczy to tylko w tvn turbo,a tu mnie tez spotkalo i nic nie mozesz zrobic,sa serwisy i serwisy,jak ktos juz tu pisal ze ma tylko same mile doswiadczenia,ale jak pisalem teraz auta sa zrobione zeby sie psuly,one tak szybko powstaja ze producenci nie sa w stanie ich testowac i to wlasny MY je testujemy,sa zbierane dane i wychodza face-lifting,juz lepszy,a czemu lepszy?,bo taki Michal czy ja kur.. stracilismy zdrowie normalnie na nich,a producent ma to gleboko i tylko zysk,zycze powodzenie i wytrwalosci,pozdro
Sigma_74
Posty: 197
Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
model samochodu: optima
Lokalizacja: Kraków/Wrocław
Kontakt:

Re: DRAMAT...

Post autor: Sigma_74 »

COŚ SIĘ ZMIENIŁO W TEMACIE ...
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
Parada
Posty: 117
Rejestracja: 15 sie 2017, 23:46
model samochodu: Optima SW 1.7
Lokalizacja: Maikammer

Re: DRAMAT...

Post autor: Parada »

:?: :?: :?: i co tam szanowny kolego, już sprawa zakończona? nadrabiasz kilometry, że już nie zaglądasz tu i nie dajesz znać ? :roll: :?: :idea: :D
Kia Optima SW GT Line 1,7Crdi 7DCT Pluto Brown + Pakiet Technologiczny + Panorama Dach(08/2017r)
Yakuza_
Posty: 5
Rejestracja: 05 lut 2018, 14:42

Re: DRAMAT...

Post autor: Yakuza_ »

No własnie, na fanpagu też cisza a ludzie się pytają jak wygląda sytuacja.
Trochę tak to krzywo wygląda
Awatar użytkownika
vilip76
Posty: 95
Rejestracja: 28 gru 2017, 10:51
model samochodu: C4 II VTi, Scenic Tce III

Re: DRAMAT...

Post autor: vilip76 »

Kolega dostał nową optimę od Centrali i ujeżdża z radości :D Nie ma czasu na pisanie...
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”