Keyless - częsciowa deaktywacja
Keyless - częsciowa deaktywacja
Witajcie,
Czy ktoś z forumowiczów przerabiał temat częściowej dezaktywacji systemu bezkluczykowego? Interesuje mnie, aby zasięg wykrywania kluczyka był ograniczony do wnętrza pojazdu. Czy KIA przewidziała w ogóle taką opcję?
Kilka słów na ten temat można usłyszeć w poniższym filmie. Według eksperta od zabezpieczeń, większość producentów przewidziała taką opcję.
https://youtu.be/LxR9esPTIeo?t=6m56s
Czy ktoś z forumowiczów przerabiał temat częściowej dezaktywacji systemu bezkluczykowego? Interesuje mnie, aby zasięg wykrywania kluczyka był ograniczony do wnętrza pojazdu. Czy KIA przewidziała w ogóle taką opcję?
Kilka słów na ten temat można usłyszeć w poniższym filmie. Według eksperta od zabezpieczeń, większość producentów przewidziała taką opcję.
https://youtu.be/LxR9esPTIeo?t=6m56s
Re: Keyless - częsciowa deaktywacja
Jeśli ograniczysz wykrywanie kluczyka do wnętrza pojazdu stracisz możliwość odryglowywania drzwi bocznych guzikiem i klapy bagażnika. Za każdym razem będziesz musiał otworzyć samochód pilotem.
Jeśli chodzi natomiast o odpalanie samochodu to takie ograniczenie jest wprowadzone z założenia.
Jeśli chodzi natomiast o odpalanie samochodu to takie ograniczenie jest wprowadzone z założenia.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Keyless - częsciowa deaktywacja
temat był tu już wałkowany, nie widzę potrzeby nowego wątku
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Keyless - częsciowa deaktywacja
Aviata, że tak zapytam. Co chcesz tym osiągnąć ??????????????????? W ogóle napisz o którą Optime chodzi ??????????????
Re: Keyless - częsciowa deaktywacja
Optima II "L" Sedan 1.7 141KM / 2017 r.
Wyłączenie możliwości otworzenia samochodu poprzez system bezkluczykowy, ma na celu uniknięcie jego kradzieży za pomocą tzw. "walizki" czyli odbicia sygnału kluczyka z dalszej odległości. Zdaję sobie sprawę, że stracę w ten sposób możliwość zdalnego otwierania bagażnika poprzez podejście do niego na 5 sec lub drzwi poprzez kliknięcie przycisku na klamce. Jestem w stanie to jednak przeżyć
Temat kradzieży samochodu w/w sposobem owszem był wałkowany na forum. Nie znalazłem jednak odpowiedzi na pytanie czy da się tę funkcję zdezaktywować w komputerze (np. funkcja start stop jest wyłączana jedynie poprzez dokupienie w ASO dedykowanego modułu).
Zbliża mi się pierwszy przegląd po 30k km. Jak się czegoś dowiem w serwisie, dam znać.
Wyłączenie możliwości otworzenia samochodu poprzez system bezkluczykowy, ma na celu uniknięcie jego kradzieży za pomocą tzw. "walizki" czyli odbicia sygnału kluczyka z dalszej odległości. Zdaję sobie sprawę, że stracę w ten sposób możliwość zdalnego otwierania bagażnika poprzez podejście do niego na 5 sec lub drzwi poprzez kliknięcie przycisku na klamce. Jestem w stanie to jednak przeżyć
Temat kradzieży samochodu w/w sposobem owszem był wałkowany na forum. Nie znalazłem jednak odpowiedzi na pytanie czy da się tę funkcję zdezaktywować w komputerze (np. funkcja start stop jest wyłączana jedynie poprzez dokupienie w ASO dedykowanego modułu).
Zbliża mi się pierwszy przegląd po 30k km. Jak się czegoś dowiem w serwisie, dam znać.
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Keyless - częsciowa deaktywacja
Jeżeli chodzi o kradzież to niestety, ale tym nie rozwiążesz problemu. Jeżeli nawet wyłączysz jestem Keyless ( a właściwie jego część ponieważ wyłączenie całego systemu spowoduje, że samochodu nie zapalisz) tylko na otwieranie to jak otworzą samochód to i tak go ukradną na walizkę więc koło się zamyka. Jedyne dobre rozwiązanie to odcięcie czegoś. W benzynie to najłatwiej pompę paliwa, ale w Dieslu trzeba coś innego. Propo systemu SS to w ciekawości, ile kosztuje taki moduł na jego wyłączenie. Temat łatwy wystarczy kupić nawet "automatyczny włącznik świateł", który po kręceniu rozrusznikiem wyłącza światła, a tutaj wyłącza system SS. Koszt takiego urządzenia to do 100 PLN
Re: Keyless - częsciowa deaktywacja
Zawsze można zastosować coś takiego:
https://9.allegroimg.com/s512/03eb62/f8 ... 6566e328f9
Jest to etui z siatką faraday'a w środku, która odcina emisję jakichkolwiek fal radiowych do środka I na zewnątrz. Nosisz sobie kluczyk w czymś takim cały czas, a jak zbliżasz się do samochodu to wyjmujesz I jedziesz (bez wyjecia nie odpali).
https://9.allegroimg.com/s512/03eb62/f8 ... 6566e328f9
Jest to etui z siatką faraday'a w środku, która odcina emisję jakichkolwiek fal radiowych do środka I na zewnątrz. Nosisz sobie kluczyk w czymś takim cały czas, a jak zbliżasz się do samochodu to wyjmujesz I jedziesz (bez wyjecia nie odpali).
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Keyless - częsciowa deaktywacja
tutaj dodatkowe zabezpieczenia przy keyless - jeśli ktoś się boi to według mnie najsensowniejsze rozwiązania
https://www.youtube.com/watch?v=y5I5oF_H98A
https://www.youtube.com/watch?v=y5I5oF_H98A
SW GTLine Black & SW GT Black
Re: Keyless - częsciowa deaktywacja
Takie sposoby blokowania jak w filmiku podesłanym przez chudego są fajne I pewnie skuteczne. Ja widze do nich tylko jeden, delikatny problem, a mianowicie serwis - nie ma możliwości żeby zostawić samochód na przegląd bez podawania pracownikowi obsługi sposobu na odblokowanie wozu. Teoretycznie jest szansa żeby cały czas byc przy wozie I odpalać go gdy potrzeba. Niemniej nie wiem czy jest jakieś ASO, które zgodziłoby się wpuścić "obcego" na teren hali napraw na cały czas trwania przeglądu/naprawy
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Keyless - częsciowa deaktywacja
W sierpniu 2017 kosztował ok. 200 zł. Proponowali mi go dorzucić za taką dopłatą przy zakupie samochodu.zetek pisze: Propo systemu SS to w ciekawości, ile kosztuje taki moduł na jego wyłączenie.