Strona 1 z 3

Ciśnienie w oponach

: 04 sty 2018, 20:49
autor: Sigma_74
Jakie macie ciśnienie ?
Ja miałem w swoich 17 -2,8 bara i podniosłem na 3,1 bara i dużo - około 1 litra mniej spalila na stałej trasie.

Re: Ciśnienie w oponach

: 04 sty 2018, 21:11
autor: Marcin
Ja mam tyle, co na naklejce na drzwiach, wiec generalnie kolo 2.5-2.7.

Re: Ciśnienie w oponach

: 04 sty 2018, 21:12
autor: Bandi
Jeśli się nie mylę powinno być według producenta 2,35 bara, ja mam 2,4 bar. Czyżby GT-Line miał inne naklejki:?: :?: Nawet w instrukcji tak jest? ciekawe skąd te wartości Marcin?

Re: Ciśnienie w oponach

: 04 sty 2018, 21:21
autor: Marcin
Zapewne tak wlasnie jest w instrukcji, ja po kilku wizytach w ASO i u wulkanizatora zawsze mam dopompowane kola do mniej wiecej takich wartosci wlasnie – pewnie zalezy to tez od temperatury na zewnatrz i od jazdy.
Generalnie, to wydaje mi sie, ze wartosc 3.1, jaka kolega wspomnial w pierwszym poscie to dosc duza wartosc.

PS. Auto wyjechalo z salonu na 2.7 barach.

Re: Ciśnienie w oponach

: 04 sty 2018, 21:27
autor: Bandi
Każdy może dać ile chce tylko pisze co wyczytałem co zaleca producent, tak jak wspomniałeś ciśnienie zależne jest między innymi od temp. powietrza itd. ja mam jak wspomniałem 2,4 bar i jak robię trasę to przy teraźniejszych temperaturach skacze do 2,5 bar :D na zimówkach, chociaż lato też tak utrzymuje. U mnie auto wyjechało z salonu 2,4 bar

Re: Ciśnienie w oponach

: 04 sty 2018, 22:32
autor: Piotrek
Gdyby ktoś był wyjątkowo zdeterminowany to można nabić w opony 3.5 bara i więcej. Pytanie tylko po co? Spalanie jest mniejsze, bo mniejsze są opory toczenia i to jest niewątpliwy plus. Niestety są też minusy:
- znacznie szybsze i nierównomierne zużycie opon spowodowane tym, iż środek opony jest bardziej dociśnięty do asfaltu,
- pogorszona trakcja i wydłużona droga hamowania spowodowane mniejszą powierzchnią styku opony z podłożem,
- zwiększone zużycie zawieszenia - twardsze opony powodują, że masa nieresorowana i wyboje bardziej dają w kość zawieszeniu i pogarszają komfort jazdy (chyba, że jeździ się tylko po drogach gładkich jak tafla szkła).
Dlatego też warto się zastanowić czy takie pompowanie opon ponad miarę faktycznie jest takie korzystne. Według mnie nie, ale to tylko moje zdanie 8-)

Re: Ciśnienie w oponach

: 05 sty 2018, 00:00
autor: chudy
Piotrek pisze:Gdyby ktoś był wyjątkowo zdeterminowany to można nabić w opony 3.5 bara i więcej. Pytanie tylko po co? Spalanie jest mniejsze, bo mniejsze są opory toczenia i to jest niewątpliwy plus. Niestety są też minusy:
- znacznie szybsze i nierównomierne zużycie opon spowodowane tym, iż środek opony jest bardziej dociśnięty do asfaltu,
- pogorszona trakcja i wydłużona droga hamowania spowodowane mniejszą powierzchnią styku opony z podłożem,
- zwiększone zużycie zawieszenia - twardsze opony powodują, że masa nieresorowana i wyboje bardziej dają w kość zawieszeniu i pogarszają komfort jazdy (chyba, że jeździ się tylko po drogach gładkich jak tafla szkła).
Dlatego też warto się zastanowić czy takie pompowanie opon ponad miarę faktycznie jest takie korzystne. Według mnie nie, ale to tylko moje zdanie 8-)
Dokładnie tak jak piszesz, ciśnienie jest dobrane do auta, jego zwiększanie spowoduje to co wyżej i jest zupełnie bez sensu. Jedyny powód uzasadniający wyższe ciśnienie to jazda z bardzo mocno obciążonym autem, wtedy dając np 2,45 - 2,65 bara równoważysz docisk opon (czasem tak robię podczas wyjazdów wakacyjnych jak jadę obładowany pod sufit i koła się chowają w nadkolach).

Re: Ciśnienie w oponach

: 08 cze 2018, 11:16
autor: vilip76
Mój wyjechał na 2,7 bar i w trakcie jazdy (ciepło) dochodziło do 3,1 bar (!). Zbiłem dziś na stacji do 2,4, ale i tak rośnie do 2,6 bar... Ciekawe, czy to na przeglądzie zerowym tak walą, czy właśnie odwrotnie: nie sprawdzali tego na przeglądzie wcale... :?

Re: Ciśnienie w oponach

: 08 cze 2018, 12:44
autor: devil1234
Ja po odbiorze miałem w każdej oponie inne ciśnienie 8-)

Re: Ciśnienie w oponach

: 21 cze 2018, 09:16
autor: MTomalak
Dopóki jeździłem na 17" wszystko było ok, czasem ciśnienie skoczyło do 2.4.
Kilka dni temu założyłem 18", opony 235 / 45 i rano po ruszeniu jest 2.3 w każdym kole. Wystarczy kilka kilometrów (tylko tyle mam do pracy) i wskazuje 2.5.
Wczoraj pojechałem dalej i po 10 km było już 2.6