Ciśnienie w oponach
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
- model samochodu: optima
- Lokalizacja: Kraków/Wrocław
- Kontakt:
Ciśnienie w oponach
Jakie macie ciśnienie ?
Ja miałem w swoich 17 -2,8 bara i podniosłem na 3,1 bara i dużo - około 1 litra mniej spalila na stałej trasie.
Ja miałem w swoich 17 -2,8 bara i podniosłem na 3,1 bara i dużo - około 1 litra mniej spalila na stałej trasie.
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
Re: Ciśnienie w oponach
Ja mam tyle, co na naklejce na drzwiach, wiec generalnie kolo 2.5-2.7.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Re: Ciśnienie w oponach
Jeśli się nie mylę powinno być według producenta 2,35 bara, ja mam 2,4 bar. Czyżby GT-Line miał inne naklejki:?: Nawet w instrukcji tak jest? ciekawe skąd te wartości Marcin?
Kia Optima GT-Line SW
Re: Ciśnienie w oponach
Zapewne tak wlasnie jest w instrukcji, ja po kilku wizytach w ASO i u wulkanizatora zawsze mam dopompowane kola do mniej wiecej takich wartosci wlasnie – pewnie zalezy to tez od temperatury na zewnatrz i od jazdy.
Generalnie, to wydaje mi sie, ze wartosc 3.1, jaka kolega wspomnial w pierwszym poscie to dosc duza wartosc.
PS. Auto wyjechalo z salonu na 2.7 barach.
Generalnie, to wydaje mi sie, ze wartosc 3.1, jaka kolega wspomnial w pierwszym poscie to dosc duza wartosc.
PS. Auto wyjechalo z salonu na 2.7 barach.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Re: Ciśnienie w oponach
Każdy może dać ile chce tylko pisze co wyczytałem co zaleca producent, tak jak wspomniałeś ciśnienie zależne jest między innymi od temp. powietrza itd. ja mam jak wspomniałem 2,4 bar i jak robię trasę to przy teraźniejszych temperaturach skacze do 2,5 bar na zimówkach, chociaż lato też tak utrzymuje. U mnie auto wyjechało z salonu 2,4 bar
- Załączniki
-
- Ilość Pow.png (122.93 KiB) Przejrzano 17882 razy
Kia Optima GT-Line SW
Re: Ciśnienie w oponach
Gdyby ktoś był wyjątkowo zdeterminowany to można nabić w opony 3.5 bara i więcej. Pytanie tylko po co? Spalanie jest mniejsze, bo mniejsze są opory toczenia i to jest niewątpliwy plus. Niestety są też minusy:
- znacznie szybsze i nierównomierne zużycie opon spowodowane tym, iż środek opony jest bardziej dociśnięty do asfaltu,
- pogorszona trakcja i wydłużona droga hamowania spowodowane mniejszą powierzchnią styku opony z podłożem,
- zwiększone zużycie zawieszenia - twardsze opony powodują, że masa nieresorowana i wyboje bardziej dają w kość zawieszeniu i pogarszają komfort jazdy (chyba, że jeździ się tylko po drogach gładkich jak tafla szkła).
Dlatego też warto się zastanowić czy takie pompowanie opon ponad miarę faktycznie jest takie korzystne. Według mnie nie, ale to tylko moje zdanie
- znacznie szybsze i nierównomierne zużycie opon spowodowane tym, iż środek opony jest bardziej dociśnięty do asfaltu,
- pogorszona trakcja i wydłużona droga hamowania spowodowane mniejszą powierzchnią styku opony z podłożem,
- zwiększone zużycie zawieszenia - twardsze opony powodują, że masa nieresorowana i wyboje bardziej dają w kość zawieszeniu i pogarszają komfort jazdy (chyba, że jeździ się tylko po drogach gładkich jak tafla szkła).
Dlatego też warto się zastanowić czy takie pompowanie opon ponad miarę faktycznie jest takie korzystne. Według mnie nie, ale to tylko moje zdanie
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ciśnienie w oponach
Dokładnie tak jak piszesz, ciśnienie jest dobrane do auta, jego zwiększanie spowoduje to co wyżej i jest zupełnie bez sensu. Jedyny powód uzasadniający wyższe ciśnienie to jazda z bardzo mocno obciążonym autem, wtedy dając np 2,45 - 2,65 bara równoważysz docisk opon (czasem tak robię podczas wyjazdów wakacyjnych jak jadę obładowany pod sufit i koła się chowają w nadkolach).Piotrek pisze:Gdyby ktoś był wyjątkowo zdeterminowany to można nabić w opony 3.5 bara i więcej. Pytanie tylko po co? Spalanie jest mniejsze, bo mniejsze są opory toczenia i to jest niewątpliwy plus. Niestety są też minusy:
- znacznie szybsze i nierównomierne zużycie opon spowodowane tym, iż środek opony jest bardziej dociśnięty do asfaltu,
- pogorszona trakcja i wydłużona droga hamowania spowodowane mniejszą powierzchnią styku opony z podłożem,
- zwiększone zużycie zawieszenia - twardsze opony powodują, że masa nieresorowana i wyboje bardziej dają w kość zawieszeniu i pogarszają komfort jazdy (chyba, że jeździ się tylko po drogach gładkich jak tafla szkła).
Dlatego też warto się zastanowić czy takie pompowanie opon ponad miarę faktycznie jest takie korzystne. Według mnie nie, ale to tylko moje zdanie
SW GTLine Black & SW GT Black
Re: Ciśnienie w oponach
Mój wyjechał na 2,7 bar i w trakcie jazdy (ciepło) dochodziło do 3,1 bar (!). Zbiłem dziś na stacji do 2,4, ale i tak rośnie do 2,6 bar... Ciekawe, czy to na przeglądzie zerowym tak walą, czy właśnie odwrotnie: nie sprawdzali tego na przeglądzie wcale...
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
Optima SW GT (MY 2018)
Re: Ciśnienie w oponach
Ja po odbiorze miałem w każdej oponie inne ciśnienie
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 27 mar 2018, 11:03
- model samochodu: Optima SW 2.0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Ciśnienie w oponach
Dopóki jeździłem na 17" wszystko było ok, czasem ciśnienie skoczyło do 2.4.
Kilka dni temu założyłem 18", opony 235 / 45 i rano po ruszeniu jest 2.3 w każdym kole. Wystarczy kilka kilometrów (tylko tyle mam do pracy) i wskazuje 2.5.
Wczoraj pojechałem dalej i po 10 km było już 2.6
Kilka dni temu założyłem 18", opony 235 / 45 i rano po ruszeniu jest 2.3 w każdym kole. Wystarczy kilka kilometrów (tylko tyle mam do pracy) i wskazuje 2.5.
Wczoraj pojechałem dalej i po 10 km było już 2.6
- Załączniki
-
- 20180621_081223.jpg (88.46 KiB) Przejrzano 17360 razy
Kia Optima SW 2018 Biała 2.0 Pb manual