Ciśnienie w oponach

forum użytkowników modelu Optima

Ciśnienie w oponach

Postautor: Sigma_74 » 04 sty 2018, 20:49

Jakie macie ciśnienie ?
Ja miałem w swoich 17 -2,8 bara i podniosłem na 3,1 bara i dużo - około 1 litra mniej spalila na stałej trasie.
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
Sigma_74
 
Posty: 151
Rejestracja: 17 lip 2017, 21:35
Lokalizacja: Warszawa/Wrocław

Re: Ciśnienie w oponach

Postautor: Marcin » 04 sty 2018, 21:11

Ja mam tyle, co na naklejce na drzwiach, wiec generalnie kolo 2.5-2.7.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Marcin
 
Posty: 240
Rejestracja: 12 gru 2016, 13:04

Re: Ciśnienie w oponach

Postautor: Bandi » 04 sty 2018, 21:12

Jeśli się nie mylę powinno być według producenta 2,35 bara, ja mam 2,4 bar. Czyżby GT-Line miał inne naklejki:?: :?: Nawet w instrukcji tak jest? ciekawe skąd te wartości Marcin?
Kia Optima GT-Line SW
Awatar użytkownika
Bandi
 
Posty: 151
Rejestracja: 23 paź 2016, 09:06
Lokalizacja: Wodzisław Ślaśki

Re: Ciśnienie w oponach

Postautor: Marcin » 04 sty 2018, 21:21

Zapewne tak wlasnie jest w instrukcji, ja po kilku wizytach w ASO i u wulkanizatora zawsze mam dopompowane kola do mniej wiecej takich wartosci wlasnie – pewnie zalezy to tez od temperatury na zewnatrz i od jazdy.
Generalnie, to wydaje mi sie, ze wartosc 3.1, jaka kolega wspomnial w pierwszym poscie to dosc duza wartosc.

PS. Auto wyjechalo z salonu na 2.7 barach.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Marcin
 
Posty: 240
Rejestracja: 12 gru 2016, 13:04

Re: Ciśnienie w oponach

Postautor: Bandi » 04 sty 2018, 21:27

Każdy może dać ile chce tylko pisze co wyczytałem co zaleca producent, tak jak wspomniałeś ciśnienie zależne jest między innymi od temp. powietrza itd. ja mam jak wspomniałem 2,4 bar i jak robię trasę to przy teraźniejszych temperaturach skacze do 2,5 bar :D na zimówkach, chociaż lato też tak utrzymuje. U mnie auto wyjechało z salonu 2,4 bar
Załączniki
Ilość Pow.png
Ilość Pow.png (122.93 KiB) Przeglądany 378 razy
Kia Optima GT-Line SW
Awatar użytkownika
Bandi
 
Posty: 151
Rejestracja: 23 paź 2016, 09:06
Lokalizacja: Wodzisław Ślaśki

Re: Ciśnienie w oponach

Postautor: Piotrek » 04 sty 2018, 22:32

Gdyby ktoś był wyjątkowo zdeterminowany to można nabić w opony 3.5 bara i więcej. Pytanie tylko po co? Spalanie jest mniejsze, bo mniejsze są opory toczenia i to jest niewątpliwy plus. Niestety są też minusy:
- znacznie szybsze i nierównomierne zużycie opon spowodowane tym, iż środek opony jest bardziej dociśnięty do asfaltu,
- pogorszona trakcja i wydłużona droga hamowania spowodowane mniejszą powierzchnią styku opony z podłożem,
- zwiększone zużycie zawieszenia - twardsze opony powodują, że masa nieresorowana i wyboje bardziej dają w kość zawieszeniu i pogarszają komfort jazdy (chyba, że jeździ się tylko po drogach gładkich jak tafla szkła).
Dlatego też warto się zastanowić czy takie pompowanie opon ponad miarę faktycznie jest takie korzystne. Według mnie nie, ale to tylko moje zdanie 8-)
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Piotrek
 
Posty: 329
Rejestracja: 16 paź 2017, 10:00
Lokalizacja: Łańcut

Re: Ciśnienie w oponach

Postautor: chudy » 05 sty 2018, 00:00

Piotrek pisze:Gdyby ktoś był wyjątkowo zdeterminowany to można nabić w opony 3.5 bara i więcej. Pytanie tylko po co? Spalanie jest mniejsze, bo mniejsze są opory toczenia i to jest niewątpliwy plus. Niestety są też minusy:
- znacznie szybsze i nierównomierne zużycie opon spowodowane tym, iż środek opony jest bardziej dociśnięty do asfaltu,
- pogorszona trakcja i wydłużona droga hamowania spowodowane mniejszą powierzchnią styku opony z podłożem,
- zwiększone zużycie zawieszenia - twardsze opony powodują, że masa nieresorowana i wyboje bardziej dają w kość zawieszeniu i pogarszają komfort jazdy (chyba, że jeździ się tylko po drogach gładkich jak tafla szkła).
Dlatego też warto się zastanowić czy takie pompowanie opon ponad miarę faktycznie jest takie korzystne. Według mnie nie, ale to tylko moje zdanie 8-)

Dokładnie tak jak piszesz, ciśnienie jest dobrane do auta, jego zwiększanie spowoduje to co wyżej i jest zupełnie bez sensu. Jedyny powód uzasadniający wyższe ciśnienie to jazda z bardzo mocno obciążonym autem, wtedy dając np 2,45 - 2,65 bara równoważysz docisk opon (czasem tak robię podczas wyjazdów wakacyjnych jak jadę obładowany pod sufit i koła się chowają w nadkolach).
SW GTLine Black & SW GT Black
chudy
 
Posty: 413
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
Lokalizacja: Warszawa


Wróć do Kia Optima

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: robert-km, zetek i 8 gości